Η εταιρεία πληροφορικής με έδρα την Ελβετία, αποφάσισε να επενδύσει στην Καβάλα. Ήδη απασχολεί συνολικά 60 άτομα από τα 330 που αριθμεί ολόκληρος ο όμιλος…
Η περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας και ειδικότερα η Καβάλα αποτέλεσε την καλύτερη επιλογή για μια ελβετική εταιρεία που θέλησε για πρώτη φορά μετά το 1998 (έτος ίδρυσής της) να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό. Ο λόγος για την εταιρεία Boss Info, με έδρα την μικρή αγροτική πόλη Φάρνερν, στο καντόνι της Βέρνης στην Ελβετία, που ειδικεύεται στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ψηφιακής υποστήριξης και μηχανογράφησης για εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το 2018, ακολουθώντας μια νέα πολιτική εξωστρέφειας ξεκίνησε την αναζήτηση της χώρας που θα φιλοξενούσε την πρώτη θυγατρική εταιρεία εκτός Ελβετίας. Πολύ γρήγορα κατέληξε στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Καβάλα. Εναλλακτικές επιλογές ήταν χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Τσεχία.
Μπορεί δε η Καβάλα να ήταν άγνωστη στη διοίκηση της Boss Ιnfo -και συγκεκριμένα στον ιδιοκτήτη και μεγαλομέτοχο Simon Boss, ήταν όμως πολύ γνωστή στον Ελληνοελβετό οικονομικό διευθυντή της, τον Παναγιώτη Φλωριά, με καταγωγή από την Καβάλα.
Έτσι, πριν από έξι χρόνια μπήκαν οι βάσεις για τη δημιουργία μιας νέας ανώνυμης εταιρείας, της Boss Info Hellas, με έδρα την Καβάλα και αντικείμενο ίδιο μ’ αυτό της μητρική εταιρείας, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και ψηφιακών προγραμμάτων με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών για την ηλεκτρονική υποστήριξη κάθε είδους επιχειρήσεων. Ο Λευτέρης Μαγιόπουλος ήταν ο άνθρωπος που επωμίστηκε την ευθύνη για τη σύσταση και την οργάνωση της νέας εταιρείας.
Τι βρήκαν οι Ελβετοί στην Καβάλα
Σήμερα, έξι χρόνια μετά, η Boss Info Hellas, εταιρεία ελβετικών συμφερόντων, απασχολεί συνολικά 60 άτομα από τα 330 που αριθμεί ολόκληρος ο όμιλος.
«Η αλήθεια είναι πως οι Ελβετοί βρήκαν στην Ελλάδα και στην Καβάλα, ό,τι δυσκολεύονται να βρουν στην Ελβετία: εξειδικευμένο και αξιόλογο προσωπικό» υπογραμμίζε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιάννης Καραδημητρίου, υπεύθυνος της εταιρείας στην Καβάλα. «Όταν ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την αναζήτηση περιοχής που θα φιλοξενούσε τη νέα εταιρεία», σημειώνει, «ο στόχος ήταν να βρεθεί μια μικρή κοινότητα και όχι ένα μεγάλο αστικό κέντρο, αφού και η φιλοσοφία της εταιρείας είναι η αποκέντρωση».
Οι δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσουν στη σύσταση της νέας εταιρείας ήταν πολλές και χρονοβόρες, λόγω του ισχύοντος νομικού πλαισίου, δεδομένου ότι η Ελβετία δεν είναι χώρα – μέλος της ΕΕ. Η γραφειοκρατία και η εξεύρεση εγκαταστάσεων για επαγγελματική χρήση, ήταν δυο ακόμη εμπόδια.
Το μεγαλύτερο και σημαντικότερο όμως πρόβλημα που έπρεπε να επιλυθεί ήταν η παροχή ίντερνετ. Ένα απαραίτητο εργαλείο για μια εταιρεία δημιουργίας πληροφοριακών συστημάτων με άμεση επικοινωνία με την Ελβετία. Τελικά και αυτό το πρόβλημα επιλύθηκε με την παροχή γρήγορου και αξιόπιστου ιντερνέτ απευθείας από δορυφόρο, ανεβάζοντας ωστόσο το συνολικό κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης.
Ευρωπαϊκές συνθήκες εργασίας
Για τη στελέχωση της ελβετικής εταιρείας με έδρα την Καβάλα, η διεύθυνση αναζήτησε προσωπικό αρχικά από την πόλη εγκατάστασης και στη συνέχεια από τις όμορες περιοχές: Δράμα, Ξάνθη, Σέρρες. Σε ορισμένες περιπτώσεις το προσωπικό που χρειάστηκε βρέθηκε σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη και η Κρήτη, ενώ σε μια περίπτωση ένα στέλεχος επέστρεψε από τη Γερμανία όπου είχε φύγει προς αναζήτηση εργασίας, καθώς η νέα εταιρεία τού πρόσφερε μιας θέση ακριβώς πάνω στο αντικείμενο των σπουδών του. Το ηλικιακό όριο του προσωπικού κυμαίνεται από 22 μέχρι 41 ετών και απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μιλούν άριστα την αγγλική γλώσσα. Οι ειδικότητες που απασχολεί σήμερα η εταιρεία είναι προγραμματιστές, οικονομολόγοι και σύμβουλοι επιχειρήσεων.
«Βασική πολιτική της εταιρείας είναι να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Καραδημητρίου και συνεχίζει: «αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού που προσλήφθηκε δεν είχε καμία πρότερη εργασιακή εμπειρία. Όλα τα άτομα χρειάστηκε μα περάσουν μια δίμηνη εκπαίδευση στην Ελβετία και στη συνέχεια, σταδιακά, εφάρμοσαν τα πρότυπα εργασίας της εταιρείας».
«Στόχος είναι», συνεχίζει, «ο εργαζόμενος να αποκτήσει εμπειρία, γνώσεις και να γίνεται κάθε μέρα όσο καλύτερος μπορεί πάνω στον τομέα του. Θα σας έλεγα ότι οι Έλληνες που εργάζονται σήμερα σε αυτή την ελβετική εταιρεία βρήκαν ευρωπαϊκές συνθήκες δουλειάς μέσα σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον εργασίας».
Ομαδικό πνεύμα και εργασία εξ αποστάσεως
Η Boss Info Hellas είναι μια σύγχρονη εταιρεία πληροφορικής, αποκεντρωμένη από τους πελάτες της, οι οποίοι βρίσκονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Όχι όμως και στην Ελλάδα, καθώς η μητρική εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμα άνοιγμα για την εμπορική προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της στην ελληνική αγορά.
Η πανδημία του κορονοϊού, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε την εργασία εξ αποστάσεως χωρίς ωστόσο να επηρεάσει ιδιαίτερα την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας, η οποία έχει επιλέξει πλέον και την τηλεργασία. «Σήμερα, ένας εργαζόμενος», σημειώνει ο κ. Καραδημητρίου, «μπορεί να επιλέξει κάποιες μέρες να εργάζεται από το σπίτι και κάποιες με φυσική παρουσία στους χώρους της εταιρείας. Αυτό είναι ένα μοντέλο που το έχουμε υιοθετήσει και αποδίδει απόλυτα».
«Η ομαδικότητα», υπογραμμίζει, «αποτελεί ένα πολύ σημαντικό συστατικό για μια επιτυχημένη συνεργασία. Για τον λόγο αυτό, όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να διακατέχονται από ομαδικό πνεύμα. Επίσης, στην πλειονότητά τους, οι ομάδες εργασίας στα πρότζεκτ που δουλεύουμε είναι μικτές, δηλαδή αποτελούνται από εργαζόμενους από την Ελλάδα και την Ελβετία».
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, σε μια προσπάθεια να συνδέσει την παραγωγή με την εκπαίδευση, ξεκίνησε να δέχεται φοιτητές από το ΔΙΠΑΕ, το ΔΠΘ και το ΑΠΘ για πρακτική εξάσκηση στις εγκαταστάσεις της στην Καβάλα, ενώ στελέχη της πραγματοποιούν και διαλέξεις σε τμήματά φοιτητών του ΔΙΠΑΕ.
Η μέχρι σήμερα ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία της ελβετικής εταιρείας στηρίζεται σε τέσσερεις βασικούς πυλώνες: 1. Δικαιοσύνη. 2. Διαχρονικότητα στις σχέσεις. 3. Εξειδίκευση και 4. Συνέπεια λόγων και έργων. Αυτά είναι τα βασικά γνωρίσματα, τα οποία καλλιεργούνται σε όλους του εργαζόμενους και μέσα από τα οποία επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή ανάπτυξη της εταιρείας σε όλους τους τομείς, όπως αναφέρουν τα στελέχη της.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι λίγα χρόνια μετά την Καβάλα η εταιρεία επέκτεινε τις δραστηριότητές της στην Μάλαγα της Ισπανίας, στη Γερμανία και στις Φιλιππίνες.