Μάλιστα, ο δήμος Καβάλας έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση της απόφασης τοποθέτησης του νέου σταθμού διοδίων, υποστηρίζοντας ότι η τοποθέτηση αυτή θα επιφέρει σημαντικό οικονομικό πλήγμα στην πόλη και θα διαταράξει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Σημειώνεται ότι στην Καβάλα λειτουργεί -τα δύο τελευταία χρόνια- ένας σταθμός διοδίων επί της Εγνατίας στο ύψος της Μουσθένης του δήμου Παγγαίου και πρόσφατα ξεκίνησαν οι διαδικασίες κατασκευής και δεύτερου σταθμού διοδίων σε απόσταση μόλις 35 χλμ. από τον προηγούμενο, στο ύψος του Περιγιαλίου / Άσπρης Άμμου του δήμου Καβάλας. Η απόφαση ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην τοπική κοινωνία από πέρυσι το καλοκαίρι, όταν ανακοινώθηκε η κατασκευή νέου σταθμού, του δεύτερου κατά σειρά μέσα στα διοικητικά και γεωγραφικά όρια της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Έκτοτε, σύσσωμες οι τοπικές Αρχές και οι φορείς υποστηρίζουν ότι πρόκειται για παράλογη απόφαση, καθώς είναι αδιανόητο μέσα σε μια τόσο μικρή απόσταση να χωροθετηθούν δύο σταθμοί διοδίων επιφέροντας μεγάλο πλήγμα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, αλλά και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Για τη διοργάνωση του συλλαλητηρίου έχει συσταθεί τις τελευταίες μέρες συντονιστική επιτροπή με τη συμμετοχή όλων των τοπικών φορέων, συλλόγων και σωματείων σε μια προσπάθεια να δοθεί παγκαβαλιώτικη διάσταση. Κοινή εκτίμηση όλων είναι ότι η κατασκευή ενός ακόμα σταθμού διοδίων έξω ακριβώς από την είσοδο της πόλης, στο τμήμα της Εγνατίας που λειτουργεί ως περιμετρική οδός για την Καβάλα, θα σημάνει και αύξηση της διέλευσης των ΙΧ επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων μέσα από το κέντρο της πόλης σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος της διαδρομής τους αποφεύγοντας τα διόδια.
Δήμος, αντιπεριφέρεια και φορείς υπογραμμίζουν ότι η εξέλιξη αυτή θα είναι καταστροφική για την Καβάλα, καθώς το κέντρο της πόλης θα γεμίσει και πάλι φορτηγά αυτοκίνητα προκαλώντας μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα, επιβαρύνοντας την υγεία των κατοίκων και αυξάνοντας τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος.
«Εμμένουν σε μια παράλογη απόφαση»
Ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, σε δηλώσεις του υπογράμμισε μεταξύ άλλων «για τα διόδια εκείνο που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι υπάρχει μια περίεργη επιμονή σ’ ένα μεγάλο λάθος. Το λάθος δεν είναι αυτά καθ’ αυτά τα διόδια, πέρα από το γεγονός ότι μας είχαν υποσχεθεί περί αναλογικότητας κλπ. Το λάθος είναι ότι προσπαθούν να χωροθετήσουν διόδια σε μια θέση που έχει περιβαλλοντικό αποτύπωμα και πέρα από αυτό είναι εξαιρετικά επικίνδυνη».
«Πέρα από την επικινδυνότητα που για μένα είναι το πρώτο ζήτημα», συνέχισε ο αντιπεριφερειάρχης, «η κίνηση θα εκτρέπεται μέσα από την Καβάλα κι αυτό θα δημιουργήσει ένα μεγάλο κίνδυνο με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής. Το βέβαιο είναι ότι έχουμε μιλήσει κατ’ επανάληψη, αλλά δεν ακούει ούτε η Εγνατία Οδός, ούτε το ΤΑΙΠΕΔ, ούτε ο υπουργός. Ηθελημένα κωφεύουν. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι δύο πράγματα. Το πρώτο ότι ήδη βρισκόμαστε σε συζήτηση με τον δήμο Καβάλας, προκειμένου να διατυπώσουμε άλλη μια φορά μαζικά την αντίρρησή μας σε αυτή την πρωτοβουλία και δεύτερο ενημέρωσα τον περιφερειάρχη ώστε να γίνει παρέμβαση από την περιφέρεια υπέρ της προσφυγής που θα κάνει στο ΣτΕ ο δήμος Καβάλας, προκειμένου να υποστηρίξουμε αυτό που απαιτεί η λογική για ν’ αντιμετωπίσουμε τον παραλογισμό που επιμένει απέναντί μας».
«Τα νέα διόδια σοβαρό αντικίνητρο για τον τόπο μας»
Από τη δική της μεριά η δήμαρχος Καβάλας Δήμητρα Τσανάκα στη διάρκεια συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι η τοποθέτηση των διοδίων είναι άδικη «καθώς θ’ αποτελέσει ένα σοβαρό αντικίνητρο για τον τόπο μας και την τοπική οικονομία, δεδομένου ότι η οικονομική ζωή της Καβάλας πλήττεται ήδη σε όλους τους τομείς και η παρατεταμένη κρίση έχει επηρεάσει μεγάλο κομμάτι του τοπικού πληθυσμού. Η τοποθέτηση των διοδίων θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες στον πρωτογενή, μεταποιητικό και τουριστικό τομέα της περιοχής, λόγω αύξησης του κόστους τους».
Η δήμαρχος επισήμανε ακόμα ότι το τμήμα της Εγνατίας Οδού που διέρχεται πάνω από την Καβάλα «αποτελεί μέρος της παράκαμψης της πόλης με αποτέλεσμα αν αυξηθούν οι σταθμοί διοδίων οι οδηγοί των μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων, που εκτελούν διεθνείς μεταφορές, να επιλέγουν την παλιά εθνική οδό, να διέρχονται μέσα από οικισμούς και να καταλήγουν στο κέντρο της πόλης για να συνεχίσουν από εκεί το ταξίδι τους ανατολικότερα. Αυτό θα επιφέρει ένα πραγματικό κυκλοφοριακό χάος, όπως συνέβαινε πριν από δεκαπέντε χρόνια, αφού οι οδηγοί των φορτηγών μη θέλοντας να πληρώσουν επιπλέον διόδια επιλέγουν να μη χρησιμοποιήσουν την Εγνατία αλλά να περάσουν μέσα από την πόλη της Καβάλας κι άλλες κατοικημένες περιοχές».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ