Στάση εργασίας, από τις 12 μέχρι τη μία το μεσημέρι σήμερα, έκαναν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό ΑΕ, με στόχο να εκφράσουν την αντίθεσή τους στη προγραμματισμένη συζήτηση και έγκριση -από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας- της δημοπράτησης δεκάδων νέων σταθμών διοδίων (τεσσάρων μετωπικών και 42 πλευρικών), ενταγμένων στο νέο αντικείμενο συντήρησης της Οδού.
‘Οπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό ΑΕ (ΣΕΤΕΟ), Θανάσης Τσατσάνογλου, η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου αναβλήθηκε για την επόμενη εβδομάδα και η δημοπράτηση δεν εγκρίθηκε τελικά σήμερα, όχι λόγω της κινητοποίησης των εργαζομένων, αλλά επειδή δεν υπάρχει χρηματοδότηση για τη δημιουργία τους.
«Με βάση τη νέα νομοθεσία για τα δημόσια έργα, για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία χρειάζεται χρηματοδότηση. Κι αφού η χρηματοδότηση δεν υπάρχει, δεν μπορούσε να προχωρήσει και η έγκριση. Η συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου αναβλήθηκε για την επόμενη εβδομάδα» σημείωσε ο κ. Τσατσάνογλου και πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι διεκδικούν τη διατήρηση του κόστους χρήσης της Οδού σε επίπεδα προσιτά για τους χρήστες, κάτι που -σύμφωνα πάντα με τους εργαζόμενους – δεν θα ισχύει πλέον, αν προχωρήσει η παραχώρηση της Οδού.
Από την πλευρά του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Απόστολος Αντωνούδης, επιβεβαίωσε ότι σήμερα δεν ελήφθησαν αποφάσεις και επισήμανε ότι η διοίκηση της εταιρείας θα επιδιώξει από Δευτέρα συνάντηση με το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, προκειμένου να συζητηθεί πώς θα μπορούσε να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της δημοπράτησης.
Πριν από λίγες ημέρες, οι εργαζόμενοι είχαν αποστείλει ανοιχτή επιστολή, καλώντας τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, «να μεριμνήσει το ταχύτερο ώστε να αποδεσμευτεί η δημοπράτηση των συμβάσεων λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού από εκείνη της κατασκευής διοδίων». Στην επιστολή αναφερόταν ότι παρά τις πρόσφατες (στις 6 Νοεμβρίου) δηλώσεις του υπουργού ότι τα μετωπικά διόδια καταργούνται κι ότι νέο ηλεκτρονικό σύστημα θα εφαρμοστεί εντός του 2018 στην Εγνατία Οδό, «η εταιρεία, υιοθετώντας την κατασκευή δεκάδων νέων συμβατικών σταθμών διοδίων, είτε δεν εμπιστεύεται τον σχεδιασμό του εποπτεύοντος υπουργείου είτε υλοποιώντας εντολές του ΤΑΙΠΕΔ προχωρά σε ενέργειες που θα μπορούσαν να θεωρηθούν σπατάλη δημόσιων πόρων». Στην επιστολή υπογραμμιζόταν ακόμη ότι «η δημοπράτηση των συμβάσεων συντήρησης πρέπει να γίνει τώρα, χωρίς να περιέχουν στα τεύχη τους την κατασκευή νέων διοδίων, πόσο μάλλον συμβατικών σταθμών, τη στιγμή που αυτοί πρόκειται να καταργηθούν».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ