Τρίτη, 19 Νοε.
17oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Δόθηκε στην κυκλοφορία η υπόγεια διάβαση Μενεμένης

Θεσσαλονίκη: Δόθηκε στην κυκλοφορία η υπόγεια διάβαση Μενεμένης
ΦΩΤΟ από το thestival

Τα εγκαίνια του έργου της υπόγειας διάβασης που συνδέει τη Μενεμένη με την οδό Μοναστηρίου, στη δυτική Θεσσαλονίκη, τέλεσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, “με καθυστέρηση μιας εβδομάδας και 12 λεπτών, από την ημέρα της παραλαβής του για χρήση”, όπως είπε ο ίδιος .

Τόνισε τη σημασία του έργου για την αναβάθμιση της περιοχής, αλλά και των Δυτικών συνοικιών της πόλης συνολικά. Τα εγκαίνια του έργου, προϋπολογισμού 10,5 εκατομμυρίων ευρώ, έγιναν παρουσία -μεταξύ άλλων – της υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης, Κατερίνας Νοτοπούλου, του δημάρχου Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρου Κυρίζογλου, του προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά, βουλευτών, αρχών της περιοχής και εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ.

Κατά την ομιλία του ο κ. Σπίρτζης, αναπτύσσοντας το στρατηγικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, αναφορικά με τα έργα υποδομής στην ευρύτερη περιοχή, υπογράμμισε ότι “έργα σαν το σημερινό συμβαδίζουν με τις δεσμεύσεις και το όραμα του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα. Με την αύξηση της κίνησης, των εμπορικών μεταφορών από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καταλαβαίνετε πολύ καλά ότι εάν δεν υπήρχε ένα ολιστικό σχέδιο αναβάθμισης του αστικού ιστού στη δυτική πλευρά της πόλης, θα είχαμε πλήρη εγκατάλειψη των περιοχών αυτών και μια περαιτέρω υποβάθμισή της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους”.

“Η συντηρητική παράταξη είχε εγκαταλείψει τις δυτικές συνοικίες τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην Αθήνα”, είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: “είχε ένα πρόβλημα με τις δυτικές συνοικίες και είναι γεγονός αυτό, αρκεί κάποιος να κοιτάξει γύρω του”.

Τόνισε ότι οι πόροι για την υλοποίηση της υπόγειας διάβασης διασφαλίστηκαν το 2017, οπότε και το Project εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και η σύμβασή του υπογράφηκε το 2016. “Δυστυχώς, δεν είχε σωστές μελέτες, έτσι τον Ιούνιο του 2016 υποβλήθηκε νέος φάκελος ώστε να γίνουν οι διορθώσεις. Από εκεί και πέρα, έκανε έξι μήνες να εγκριθεί από την τοπική αυτοδιοίκηση και έτσι παραδίδεται σήμερα”, συμπλήρωσε.

Όπως διευκρίνισε, “όταν τα έργα δημοπρατούνται χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες έχουμε μερικούς μήνες καθυστέρηση, ή χρόνια, εάν δούμε δίπλα στο μετρό”, και υπογράμμισε:”Πρέπει να συντομεύσουν και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες έγκρισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, γιατί για έξι μήνες – ελλείψει της έγκρισης – δεν μπορούσαν να συνεχιστούν οι εργασίες της υπόγειας διάβασης που συνδέει τη Μενεμένη με την οδό Μοναστηρίου, τόσο στην κάτω διάβαση των πεζών, όσο και στην οδική διάβαση”.

Απαντώντας στις επανειλημμένες καταγγελίες του δημάρχου, για καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση και παράδοση του έργου, ο κ. Σπίρτζης απευθυνόμενος στον κ. Κυρίζογλου, είπε: “Ο δήμος Μενεμένης – Αμπελοκήπων, στο μόνο που έχει εμπλακεί είναι στην αδειοδότηση και είχαμε καθυστέρηση, δήμαρχέ μου, στην έγκριση της αδειοδότησης, περισσότερο από τη μια εβδομάδα που έκανα εγώ να ανέβω από την παραλαβή του έργου για χρήση. Επειδή γκρίνιαζες το λέω και οι δημοσιογράφοι είναι μάρτυρες της γκρίνιας που έβγαλες”.

Ο Κυρίζογλου, απαντώντας χαρακτήρισε “ψέμα”, τα όσα είπε ο υπουργός και υποστήριξε ότι “η καθυστέρηση, την οποία λέτε εσείς κύριε υπουργέ, οφείλεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση που είναι κράτος και όχι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον δήμο, που είναι Αυτοδιοίκηση. Ο δήμος δεν καθυστέρησε ούτε ένα δευτερόλεπτο”.

Πάντως, ο κ. Σπίρτζης, παρά την μικρή ένταση που υπήρξε, απάντησε θετικά στο αίτημα του δημάρχου για αντικατάσταση της πεζογέφυρας στους Αμπελοκήπους, που κατασκευάστηκε πριν από 70 χρόνια και από κάτω διάρχονται επτά σιδηροδρομικές γραμμές.

Ο υπουργός επισήμανε, επίσης, ότι προχωρά, σε συνεργασία με την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, η δημιουργία του μουσείου Ολοκαυτώματος, ενώ μιλώντας για τα σιδηροδρομικά έργα είπε ότι είναι προς ολοκλήρωση η σιδηροδρομική σύνδεση με την Ειδομένη, που τη χαρακτήρισε μεγάλο βήμα για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με την Κεντρική Ευρώπη.”Η σιδηροδρομική σύνδεση με την Ειδομένη, εντάσσεται στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο των συνδυασμένων μεταφορών που οραματίζεται ο Έλληνας πρωθυπουργός, ώστε να γίνει η Θεσσαλονίκη κέντρο των Βαλκανίων, εμπορικό, οικονομικό, μεταφορικό και πολιτιστικό”.

Για τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης τόνισε: “θα έχουμε ξεχωριστές ανακοινώσεις για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα γίνει σε τρεις φάσεις. Η μία φάση αφορά μέχρι την παράδοση του μετρό και τη λειτουργία του, η δεύτερη αφορά τη λειτουργία της κεντρικής γραμμής του και η τρίτη, την επέκτασή του προς την Καλαμαριά”. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι είναι “έτοιμες και οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό στις Δυτικές Συνοικίες και για τη γραμμή προς το αεροδρόμιο”.

“Οι δυτικές συνοικίες δεν θα μείνουν εγκαταλελειμμένες όπως ήταν τόσες δεκαετίες”, υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης και έκλεισε την ομιλία του λέγοντας: “ας διακόπτουν όσο θέλουν και ας λένε ότι θέλουν κάποιοι. Τα έργα ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει”. Σχολιάζοντας την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας, ζήτησε από τους παρευρισκόμενους “να μεταβιβάσουν σε στελέχη της ΝΔ” ότι: “στην πλατεία του έργου που σήμερα εγκαινιάσαμε, μπορεί η εκκλησία μας να γιορτάζει και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα. Δεν αποδομούμε ούτε τα ήθη, ούτε τα έθιμα κανενός. Η ιστορική χθεσινή συμφωνία, δίνει το στίγμα για το που βαδίζει η σύγχρονη Ελλάδα και που η παλιά”.

Στο σύντομο χαιρετισμό της η κ.Νοτοπούλου, επισήμανε ότι η υλοποίηση του έργου εντάσσεται στη βασική στρατηγική επιλογή του πρωθυπουργού να θέσει ως προτεραιότητα την αναβάθμιση των παραμελημένων δυτικών συνοικιών και σημείωσε: “σε αυτή την κατεύθυνση έχει εργαστεί εντατικά και το γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη από την πρώτη μέρα της έναρξης λειτουργίας του”. Αναφέρθηκε σε μια σειρά από στοχευμένες δράσεις, όσον αφορά στις μεταφορικές υποδομές, που, όπως ανέφερε, είναι: αναβάθμιση της Νέας Δυτικής Εισόδου και της περιοχής συνολικά του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού, με τη δημιουργία εντός του, ενός “Πάρκου Μνήμης” δίπλα στο υπό ανέγερση Μουσείο, λειτουργία του Μετρό το 2022, με τερματικό στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και τις προγραμματισμένες επεκτάσεις του δυτικά, αναβάθμιση της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώνεται εντός του 2019 και αναδιάρθρωση στις γραμμές κορμού των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (2Κ και 3Κ) που βελτιώνουν τη μετακίνηση από και προς τα δυτικά.

Επίσης, υπογράμμισε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η κοινωνική πολιτική και η δημιουργία κοινωνικών δομών και αναφέρθηκε ενδεικτικά στην ίδρυση και λειτουργία οχτώ ΤΟΜΥ, σε δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης, στην αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, αλλά και της ποιότητας ζωής με την αξιοποίηση ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου, αποδίδοντας πρώην στρατόπεδα στις τοπικές κοινωνίες.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι “από την εποχή του Τρικούπη έχει η σιδηροδρομική οικογένεια την χαρά να δει την έναρξη κατασκευής ενός έργου και παράδοσής του στη θητεία μιας κυβέρνησης”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Κεντρική Μακεδονία Τελευταίες ειδήσεις