Η συντήρηση και επισκευή του στόλου των οχημάτων καθαριότητας και των μηχανημάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, μέσω προκήρυξης διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για την προμήθεια ανταλλακτικών, ύψους περίπου 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, αποτέλεσε σημείο έντονης αντιπαράθεσης μεταξύ της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη και της παράταξης των «Εντάξει», στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης των «Εντάξει» Νίκος Ζεϊμπέκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm» άσκησε κριτική υποστηρίζοντας: «Παίρνεις έναν καινούριο στόλο οχημάτων και σε τέσσερα χρόνια τον κάνεις σμπαράλια και δεν λειτουργεί τίποτα. Είναι υπό διάλυση και τα αυτοκίνητα και τα συνεργεία και ο δήμος Θεσσαλονίκης».
Ο κ. Ζεϊμπέκης, μιλώντας στο δημοτικό συμβούλιο, υποστήριξε πως η παράταξή του αντιδρά «στη διαλυμένη κατάσταση στην οποία βρίσκονται όλα τα οχήματα του δήμου έχοντας σωρεία βλαβών και προβλημάτων, ενώ δεν έχουν αλλαχτεί τα ελαστικά εδώ και τέσσερα χρόνια. Γι αυτό ζητούν εκ νέου 1,5 εκατομμύριο ευρώ για ανταλλακτικά, 500.000 ευρώ για λάστιχα και 240.000 για συντήρηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων”.
Έντονη ήταν η κριτική και από τον πρώην πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτη Αβραμόπουλο, ο οποίος ανέφερε πως ο τομέας της καθαριότητας παρουσιάζει πολλά προβλήματα, παρά το γεγονός ότι το σύνολο των ανταποδοτικών τελών τα τελευταία επτά χρόνια αγγίζει το επίπεδο των 350 – 400 εκατομμυρίων ευρώ.
«Με τα ποσά αυτά θα μπορούσαμε να είχαμε αλλάξει τη συνολική εικόνα του τομέα της καθαριότητας και της ανακύκλωσης. Θα μπορούσαμε, με τα χρήματα αυτά, να δημιουργήσουμε έναν καινούριο στόλο οχημάτων, μέχρι εργοστάσιο επεξεργασίας των απορριμμάτων» είπε ο κ. Αβραμόπουλος.
Ο γγ του δήμου Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος για την καθαριότητα, Θωμάς Ψαρράς, απαντώντας στις επικρίσεις, υποστήριξε πως με τη συμφωνία που θα προκύψει από τον διεθνή διαγωνισμό θα αγοράζονται κάθε φορά τα ανταλλακτικά τα οποία απαιτούνται για τη συντήρηση των οχημάτων. «Δεν σημαίνει ότι ο δήμος θα υποχρεωθεί να προμηθευτεί ανταλλακτικά 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, τα οποία θα μένουν στις αποθήκες μας» διευκρίνισε.
Στη συνεδρίαση εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία τόσο η προμήθεια των ανταλλακτικών και λοιπών ειδών για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των οχημάτων, όσο και η προμήθεια ελαστικών ύψους περίπου 500.000 ευρώ, καθώς και η συντήρηση και επισκευή των υποδομών του ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης για δύο έτη, με κόστος 240.000 ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ