Τρίτη, 26 Νοε.
10oC Αθήνα

Το πρώτο «πράσινο» λιμάνι στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το πρώτο «πράσινο» λιμάνι στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ intime

Το λιμάνι απέσπασε τη σχετική διάκριση από τον παγκόσμιο, μη-κερδοσκοπικό περιβαλλοντικό οργανισμό στο χώρο της ναυτιλίας, Green Awards Foundation»!

Με το δίκτυο «Green Awards Foundation» συνεργάζονται τριάντα τρία ακόμη λιμάνια σε όλο τον κόσμο, τα οποία δέχονται με εκπτωτική πολιτική, «πράσινα» πλοία, δηλαδή, πλοία που είναι πιστοποιημένα από τον διεθνή οργανισμό, ο οποίος εγγυάται τις καλές ναυτιλιακές πρακτικές, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.

«Η διάκριση αυτή αφορά στην πραγματικότητα την προσχώρηση του ΟΛΘ σε ένα διεθνές δίκτυο, το οποίο έχει σαν στόχο να προστατευτεί το περιβάλλον από τις ναυτιλιακές μεταφορές και δραστηριότητες» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, στην εκδήλωση για την απονομή του «Green Award» και πρόσθεσε:

«Το λιμάνι προωθεί την προσέγγιση πλοίων, που είναι περιβαλλοντικά πιστοποιημένα από αυτόν τον οργανισμό, τον «Green Awards Foundation», ώστε να τους παράσχει ένα κίνητρο έκπτωσης, της τάξης του 15% στα τέλη».

«Είναι μια απόδειξη της κοινής της κοινωνικής και εταιρικής ευθύνης της εταιρίας σε σχέση με την περιβαλλοντική ευαισθησία» συνέχισε ο κ. Θεοφάνης και πρόσθεσε: «Υπογραμμίζει την προσήλωση και των μετόχων, αλλά και της διοίκησης, του λιμανιού, στις περιβαλλοντικά καλές πρακτικές στη ναυτιλία».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων Σύμβουλος της «Arcadia Shipping» και πρόεδρος του παγκόσμιου δικτύου «Green Awards Foundation», Δημήτρης Ματθαίου υπογράμμισε ότι παρέχονται «σημαντικά κίνητρα» στα πλοία να αποκτήσουν τη διεθνή περιβαλλοντική διαπίστευση «Green Awards», αλλά και για τα λιμάνια, ώστε να προσελκύουν «πράσινα» πλοία, δηλαδή, πλοία με αυστηρές περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

«Για να είναι ένα λιμάνι ενταγμένο σε αυτόν τον οργανισμό, θα πρέπει να πληροί ορισμένα περιβαλλοντικά δεδομένα και να επιβραβεύει τα πλοία που έρχονται σε αυτό, μεταφοράς κοντέινερ, ή τάνκερ, κ.α. με εκπτώσεις στα λιμενικά τέλη» τόνισε ο κ. Ματθαίου και πρόσθεσε:

«Από την άλλη, για να πάρει ένα πλοίο την έγκριση θα πρέπει να είναι «πράσινο». Πρέπει να περάσει μια αρχική επιθεώρηση, από ελεγκτές του οργανισμού, για να αποκτήσει τη διαπίστευση και έπειτα κάθε χρόνο να την ανανεώνει μετά από έλεγχο».

Ο κ. Ματθαίου εξήγησε τους λόγους για τους οποίους τα λιμάνια έχουν οφέλη από αυτήν την πρακτική, λέγοντας:

«Επειδή, το κάθε πλοίο που παίρνει διαπίστευση συμμορφώνεται με αυστηρά περιβαλλοντικά στάνταρτ, είναι πιο ασφαλές. Το λιμάνι είναι πιο ήσυχο ότι δε θα συμβεί περιβαλλοντική ρύπανση. Η διάκριση αυτή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα είναι και ένα κίνητρο και για άλλα ελληνικά λιμάνια και για άλλα λιμάνια της Μεσογείου να ενταχθούν στο δίκτυο μας».

Σημείωσε, επίσης, ότι η Θεσσαλονίκη έχει την προοπτική να γίνει cluster σε αυτό τον τομέα, με προσέλκυση ακόμη περισσότερων ναυτιλιακών, ασφαλιστικών εταιριών, κ.τ.λ.

Στο διεθνές δίκτυο «Green Awards Foundation», με γραφεία στο Ρότερνταμ, έχουν διαπιστευτεί τριάντα τρία λιμάνια, μεταξύ αυτών το Ρότερνταμ, το ‘Αμστερνταμ, το Βανκούβερ, κ.α. σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Τη στόχευση του «Green Awards Foundation» εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του δικτύου, Ian Fransen.

«Η κοινωνία παραπονιόταν για τις ναυτιλιακές δραστηριότητες στα λιμάνια, για τη ρύπανση. Για αυτό ήταν σημαντικό να κάνουμε κάτι για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό ρίσκο από τα πλοία, να προστατέψουμε το περιβάλλον, να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική ασφάλεια» είπε ο κ. Fransen και συνέχισε :

«Για αυτό, έπρεπε να θέσουμε αυστηρά στάνταρτ για τις ναυτιλιακές εταιρείες στο δίκτυό μας και από την άλλη να βρούμε όσους περισσότερους εταίρους, λιμάνια, να υποδέχονται τα «πράσινα» πλοία, όπως κάνουμε τώρα και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης».

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, οι αντιπεριφερειάρχες της Π.Κ.Μακεδονίας, Βούλα Πατουλίδου και Αλέξανδρος Θάνος, ο βουλευτής Κιλκίς της ΝΔ Γιώργος Γιωργαντάς, ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο ‘Α Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης, ο πρόεδρος της ΕΕΔΕ/τμήμα Μακεδονίας Απόστολος Αιγυπτιάδης, ο πρύτανης του ΑΠΘ Περικλής Μήτκας, ο προϊστάμενος του γραφείου Θεσσαλονίκης της γενικής γραμματείας Νέας Γενιάς Μπάμπης Παπαϊωάννου, κ.α.

Κεντρική Μακεδονία Τελευταίες ειδήσεις