Ακινητοποιημένα στην Καστανιά Βερμίου, στο παλιό εθνικό δίκτυο Βέροιας-Κοζάνης, είναι τα δύο ειδικά οχήματα της εταιρίας που μεταφέρουν τη γεννήτρια και τον μετασχηματιστή συνολικού βάρους 800 τόνων, που προορίζονται για το εργοτάξιο της υπό κατασκευής 5ης λιγνιτικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα.
Σύμφωνα με την εταιρία που έχει αναλάβει την κατασκευή της μονάδας, τα φορτία παραμένουν ακινητοποιημένα στα διοικητικά όρια Ημαθίας-Κοζάνης λόγω απαγορευτικού διέλευσης, που έχει επιβάλει η διεύθυνση Τεχνικών υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης.
Οι τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε Κοζάνης τονίζουν ότι η εταιρία που έχει αναλάβει τη μεταφορά θα πρέπει να πιστοποιήσει ότι η διέλευση ενός τέτοιου υπερφορτίου δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στο οδικό δίκτυο.
Το οδικό δίκτυο το πρόβλημα
Ο διευθυντής Τεχνικών Έργων, Κωσταντίνος Αναγνώστου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε ότι το οδικό δίκτυο απ’ όπου θα περάσει το φορτίο είναι κατασκευασμένο το 1912, σε πολλά σημεία έχει δεχθεί προσθετικές επεμβάσεις για να είναι λειτουργικό στο πέρασμα του χρόνου, και φέρει κατασκευαστικά στοιχεία, που το καθιστούν ακατάλληλο να δεχθεί το βάρος ενός τέτοιου φορτίου.
Επισήμανε ακόμα ότι σε αρκετά σημεία θα χρειαστεί να γίνουν υποστυλωματικές εργασίες για να αποφευχθούν τα χειρότερα και ότι θα πρέπει να υπάρξουν διαπιστευτήρια από την πλευρά της εταιρίας ότι τα δύο φορτία θα μπορούν να διέλθουν με ασφάλεια.
Ο κ. Αναγνώστου διαβεβαίωσε, ωστόσο, ότι υπάρχει επικοινωνία με τους υπευθύνους της εταιρίας προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.
Ο Δημήτρης Σαγιάννης, εργοταξιάρχης της εταιρίας Terna που κατασκευάζει την 5η μονάδα, το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο 1,4 δισ. ευρώ που γίνεται στη χώρα, ανέφερε ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη η αδειοδότηση από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, με αποτέλεσμα το φορτίο να παραμείνει ακινητοποιημένο στα διοικητικά όρια Ημαθίας Κοζάνης, στην Καστανιά.
Εξήγησε δε ότι έχουν δοθεί όλες οι αναγκαίες πληροφορίες και έχουν παρασχεθεί οι σχετικές διαβεβαιώσεις προς τις τεχνικές υπηρεσίες για την αποκατάσταση βλαβών που θα μπορούσαν να προκληθούν στο οδόστρωμα.
Υποστυλώσεις και εργασίες
Σε όλη τη διαδρομή, συνεργεία τεχνικής εταιρίας προβαίνουν σε υποστυλώσεις υποστήριξης του οδοστρώματος ή σε εργασίες που διευκολύνουν τη διέλευση των βαρέων οχημάτων. Τα δύο υπερφορτία, η γεννήτρια και ο μετασχηματιστής έφθασαν με πλοίο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στη συνέχεια με ειδικά οχήματα μεταφορτώθηκαν σε ειδική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ και έφθασαν στην Βέροια.
“Ο ΟΣΕ μας αδειοδότησε για τη μεταφορά του φορτίου σε μια σιδηροδρομική διαδρομή που δεν είναι και πολύ εύκολη” σημείωσε ο κ. Σαγιάννης, ενώ αντίστοιχες εγκρίσεις διέλευσης δόθηκαν και από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας κεντρικής Μακεδονίας για το κομμάτι του οδικού άξονα από τη Βέροια έως τα σύνορα με την Κοζάνη.
Την μεταφορά του υπερφορτίου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο εργοτάξιο της 5ης μονάδας έχει αναλάβει ιταλική εταιρία, που συγκαταλέγεται στις πέντε πιο αξιόπιστες εταιρίες μεταφοράς φορτίων σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν συμβόλαια ασφάλισης τόσο του φορτίου όσο και του όλου εγχειρήματος της μεταφοράς του μέχρι τον τελικό προορισμό.
Για τη διευθέτηση του προβλήματος έχουν γίνει τρεις συσκέψεις στην Περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας με τη συμμετοχή των τεχνικών υπηρεσιών, εκπροσώπων της εταιρίας, του προέδρου του περιφερειακού συμβουλίου και του περιφερειάρχη Θόδωρου Καρυπίδη, αλλά φαίνεται ότι μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα.
πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ