Τοπικά Νέα

Κρήτη: Στον ΒΟΑΚ οι πιο επικίνδυνες στάσεις λεωφορείων στη χώρα, δείτε εικόνες

Οι επίμαχες στάσεις λεωφορείων βρίσκονται στην Κρήτη και τον ΒΟΑΚ. Δεκάδες ανθρώπινες ζωές παίζονται κορώνα γράμματα, χωρίς κανείς μέχρι στιγμής από τους αρμόδιους να ασχολείται…

Οι στάσεις λεωφορείων στον ΒΟΑΚ φτιάχτηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και από τότε δεν άλλαξαν. Όπως δείχνουν οι εικόνες και όπως ξέρουν όσοι τις χρησιμοποιούν, δεν υπάρχουν προστατευτικά, με τον κόσμο να περιμένει αλλά και να αποβιβάζεται σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Έναν αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη που κάθε χρόνο χάνονται δεκάδες ζωές, από τις κακοτεχνίες, τις παραλείψεις και τα λάθη των οδηγών.

Σκέπαστρα δεν υπάρχουν για προστασία από τα καιρικά φαινόμενα, ενώ το βράδυ η απουσία φωτισμού κάνει ακόμα πιο επικίνδυνη την αναμονή του λεωφορείου στις στάσεις ενώ αν χρειάζεται επιβάτης να διασχίσει τον δρόμο για να περάσει απέναντι, παίζει κορώνα γράμματα τη ζωή του, καθώς δεν υπάρχει υπόγεια ή υπέργεια διάβαση.

Οι παραπάνω γραμμές περιγράφουν εν πολλοίς την κατάσταση που έχουν αφήσει τα κατά καιρούς εμπλεκόμενα  υπουργεία, να επικρατεί εδώ και πολλά χρόνια σε πολλές από τις στάσεις του υπεραστικού λεωφορείου, στον κατ’ ευφημισμό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας του ΒΟΑΚ στην Κρήτη.

Την επικινδυνότητα αυτή έχει επισημάνει πολλές φορές ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Τροχαίων Δυστυχημάτων, Σταύρος Πολέντας, ο οποίος είχε θίξει το ζήτημα τόσο σε ομιλία του στη βουλή, όσο και σε σχετική έγγραφη αναφορά που είχε κάνει για την ασφάλεια οδικών συγκοινωνιών. Ο κ. Πολέντας υποστηρίζει ότι βάσει νόμου οι στάσεις πρέπει να διαθέτουν ζώνες επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, ασφαλή είσοδο και έξοδο με εσοχές, χώρο επιβίβασης, αποβίβασης και αναμονής των επιβατών, φωτισμό και σήμανση.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, Γιάννης Καψανάκης υποστηρίζει ότι οι στάσεις είναι νόμιμες ωστόσο απαιτούνται παρεμβάσεις ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια: «Οι στάσεις αυτές υπάρχουν από το 1952 και πληρούν τις προδιαγραφές που ισχύουν για τις εθνικές οδούς. Είναι δηλαδή νόμιμες στάσεις όταν πρόκειται για εθνικό οδικό δίκτυο.

Πριν από  χρόνια η εθνική οδός στην Κρήτη χαρακτηρίστηκε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας – για διάφορους λόγους όπως την εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων. Δυστυχώς μόνο αυτοκινητόδρομος δεν είναι. Τότε, προέκυψε το ερώτημα: “Αφού είναι πλέον αυτοκινητόδρομος, εξακολουθούν να είναι νόμιμες οι στάσεις;”

Να σημειωθεί ότι το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου είχε με δικά του έξοδα εκπονήσει μελέτη που περιελάμβανε προτάσεις για τη βελτίωση των υφιστάμενων στάσεων.

«Επειδή ξέραμε ότι μέχρι να φτιαχτεί ο αυτοκινητόδρομος θα χρειαστούν πολλά χρόνια, είχαμε καταθέσει αυτή τη μελέτη στο Υπουργείο Μεταφορών, στους δήμους, την περιφέρεια και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Έχουν λάβει όλοι γνώση. Σκοπός μας ήταν να βοηθήσουμε με την εμπειρία μας και να υποδείξουμε τα σημεία τα οποία χρειάζονταν βελτίωση.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι την είδαν τη μελέτη θετικά αλλά η δαιδαλώδης πολυνομία που υπάρχει στην Ελλάδα δεν άφησε να προχωρήσει. Σε κάθε περίπτωση πρέπει το Υπουργείο να λάβει μέτρα για τις υπάρχουσες στάσεις, να γίνουν σε κάποια σημεία παρεμβάσεις ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια και να κριθεί αν σε κάποιες άλλες στάσεις πρέπει να γίνουν προσωρινές μικρές μετακινήσεις ώστε να είναι πιο ασφαλείς. Λύσεις υπάρχουν.» καταλήγει ο κ. Καψανάκης.

Πηγή: flashnews.gr

Τοπικά Νέα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Τοπικά Νέα: Περισσότερα άρθρα