Κρήτη

Κρήτη: Αιχμάλωτοι για πέντε μήνες μέσα στο πλοίο με τα εκρηκτικά

Να γυρίσουν στα σπίτια τους ζητούν οι 16 ναυτικοί από την Ουκρανία που εδώ και πέντε μήνες είναι "όμηροι" των εκρηκτικών στο πλοίο Mekong Spirit, στο λιμάνι της Σούδας, στα Χανιά.

Παράλληλα, όσο οι δικαστικές αποφάσεις καθυστερούν, το πλοίο «βόμβα» παραμένει μέσα στο λιμάνι, δίπλα σε πολεμικές εγκαταστάσεις Ελλάδας και ΝΑΤΟ με τους λιμενικούς να προχωρούν σε διαβροχές των κοντέινερς με τα πυρομαχικά, υπό το φόβο έκρηξης και τις διοικήσεις των στρατιωτικών μονάδων να κάθονται «σε αναμμένα κάρβουνα».

Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο διεθνής οργανισμός «Assol» οι ναυτικοί έχουν παρουσιάσει σοβαρά προβλήματα υγείας ενώ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του zarpanews.gr το τελευταίο διάστημα έχουν εκδηλώσει επιθετικές συμπεριφορές, ενδεικτικές της απόγνωσής τους.  Στην κεντρική φωτογραφία βλέπετε δύο ναυτικούς να έχουν γράψει με μπογιά την φράση HELP US (Βοηθήστε μας) εκπέμποντας το δικό τους SOS προς την διεθνή κοινότητα από το κατάστρωμα του πλοίου.

Από τις 25 του περασμένου Μαΐου, όταν δηλαδή το πλοίο πιάστηκε στην Κω, ερχόμενο από Τουρκία και οδηγήθηκε στη Σούδα, έχουν βγει μόνο για να δώσουν τις καταθέσεις τους, στις οποίες υποστήριξαν ότι το φορτίο είναι νόμιμο και προορίζεται για εξορυκτική δραστηριότητα.

Καθημερινά, άνδρες του λιμενικού τους μοιράζουν από ένα μικρό βαλιτσάκι με ξηρά τροφή ενώ εν όψει χειμώνα, οι τοπικές Αρχές έχουν υποσχεθεί να τους προμηθεύσουν… με σόμπες! Παράλληλα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει σταματήσει να τους πληρώνει ενώ εξαγριωμένες οι οικογένειές τους κατηγορούν για αδιαφορία και εγκατάλειψη το Ουκρανικό Υπουργείο Εξωτερικών, ζητώντας πολιτική παρέμβαση για την απελευθέρωση των συγγενών τους.

Μάλιστα, σύμφωνα με το zarpanews, δημοσιεύματα από τον ρωσικό και ουκρανικό τύπο, στρέφονται κατά της ελληνικής δικαιοσύνης, αναφέροντας πως 117 ναυτικοί  που έχουν πιαστεί στην Ελλάδα για παρόμοιες υποθέσεις έχουν φυλακιστεί με ποινές από 10 έως 100 χρόνια κάθειρξης! Προχωρούν δε ακόμη περισσότερο, αναφέροντας πως επειδή οι κατηγορούμενοι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν έχουν τα χρήματα να προσλάβουν δικηγόρο, δικάζονται με διορισμένους συνηγόρους υπεράσπισης, οι οποίοι δεν έχουν κοιτάξει καν τις υποθέσεις πριν την ημέρα της δίκης.

Και όλα αυτά ενώ η ανάκριση διενεργείται υπό άκρα μυστικότητα από τις Αρχές του Πειραιά, χωρίς καμία επίσημη απάντηση ούτε για το περιεχόμενο, ούτε για τη νομιμότητα του φορτίου.

Τον περασμένο Ιούλιο μάλιστα,η μεθόρμηση του πλοίου σε άλλο σημείο για να εξυπηρετηθούν νατοϊκά πλοία, προκάλεσε ισχυρές αναταράξεις στην ηγεσία του Λιμενικού Σώματος. Τότε, Λιμενάρχης Χανίων είχε αρνηθεί τη μετακίνηση για λόγους ασφαλείας, με αποτέλεσμα ο αρμόδιος Κλαδάχρης να δώσει εντολή η μετακίνηση να γίνει παρακάμπτοντας τον Λιμενάρχη, απευθείας από την Περιφερειακή Διοίκηση. Μόλις χθες δε, μάθαμε ότι ο Λιμενάρχης μετατίθεται από τα Χανιά, μόλις 4 μηνές μετά την ανάληψη των καθηκόντων του!

Εκατοντάδες τόνοι πυρομαχικών

Τα πλοίο με σημαία Μάλτας,  είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό το Σουδάν, όταν εντοπίστηκε στα ανοικτά της Κω και διαπιστώθηκε πως έφερε φορτίο εμπορευματοκιβωτίων με εκρηκτικές ύλες, κατά παράβαση σχετικών αποφάσεων Ο.Η.Ε και Ε.Ε αναφορικά με περιοριστικά μέτρα λόγω της κατάστασης στο Σουδάν.

Στη συνέχεια, επειδή στην Κω δεν υπήρχε υποδομή για να ελεγχθούν τα κοντέινερ με τις εκρηκτικές ύλες, το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι της Σούδας, ώστε να εξακριβωθεί το περιεχόμενο των κοντέινερ και να διαπιστωθεί αν το φορτίο εμπίπτει στις απαγορεύσεις του ΟΗΕ σχετικά με τις πωλήσεις όπλων.

Πρόκειται για τόνους πυρομαχικών που περιλαμβάνουν εκρηκτικές ύλες και φυσίγγια κυνηγετικών όπλων

Ο νομικός εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, Lumar, με έδρα την Ελβετία, υποστήριξε πρόσφατα πως η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους και προσέθεσε ότι όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου προκειμένου να αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου που περιλάμβανε προορίζονταν για αστική χρήση.

Σχετικά δεν με την μη ενημέρωση των ελληνικών αρχών για το φορτίο, ο ίδιος είπε πως «Το φορτηγό πλοίο Mekong Spirit, σύμφωνα με τη Lumar, διαθέτει όλα τα υποχρεωτικά συστήματα αναφοράς και συμμορφώνεται πλήρως με τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών. Ωστόσο στην πορεία του πλοίου από το λιμάνι της Σμύρνης μέχρι το σημείο που αυτή διεκόπη από την ελληνική ακτοφυλακή, δεν υπήρχε κανένα σημείο υποχρεωτικής αναφοράς στο VTS και επιπλέον το πλοίο δεν κατέπλευσε σε ελληνικό λιμάνι. Κατά συνέπεια δεν υπήρχε νομική ή λογική υποχρέωση ενημέρωσης (των ελληνικών αρχών)».

Πηγή: zarpanews

 

Κρήτη
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Κρήτη: Περισσότερα άρθρα