Η πρωτοβουλία ανήκει σε καθηγητές του 3ου Γενικού Λυκείου Βέροιας, οι οποίοι σε συνεργασία με τη συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων, Ολυμπία Μπέτσα, διδάσκουν την ελληνική γλώσσα δύο φορές την εβδομάδα σε απογευματινές ώρες (από 17.00 έως 20.00), εντός του χώρου που λειτουργεί ως σχολείο στο συγκεκριμένο κέντρο φιλοξενίας.
“Τα μαθήματα που ξεκίνησαν στο τέλος Ιανουαρίου γίνονται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο μας με τίτλο “Innovative Schools and Creative Approaches” (Καινοτόμα σχολεία και δημιουργικές προσεγγίσεις)” εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η διευθύντρια του 3ου ΓΕΛ Βέροιας, Ελισάβετ Κορδονίδου. Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 100 ώρες διδασκαλίας ελληνικών σε ενήλικες γυναίκες, στις οποίες θα κάνουν μάθημα 15 καθηγητές και καθηγήτριες του σχολείου.
“Είναι χαρακτηριστικό ότι αν και αρχικά τα μαθήματα απευθύνονταν σε ενήλικες γυναίκες, ωστόσο στην πορεία, άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον έφηβες και έφηβοι, οι οποίοι έρχονταν στα μαθήματα με απίστευτη διάθεση” λέει η κ.Κορδονίδου. Άλλωστε, η παρακολούθηση των μαθημάτων από τις νεαρότερες ηλικίες θεωρείται ως προπαρασκευή για την εξοικείωση με τα ελληνικά γράμματα, τα οποία σύντομα θα διδαχθούν εντός των τάξεων τους στις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ).
“Στόχος μας είναι να εξοικειωθούν οι πρόσφυγες με τη γλώσσα της κοινωνίας που τους φιλοξενεί και να μπορούν να εξυπηρετούν τις καθημερινές τους ανάγκες, όπως στις αγορές τους σε ένα σούπερ μάρκετ” διευκρινίζει η διευθύντρια του ΓΕΛ. Αναφερόμενη πάντως στον προβληματισμό που υπάρχει για την εκμάθηση ελληνικών στους πρόσφυγες, από τη στιγμή που οι ίδιοι θέλουν να μετεγκατασταθούν, τονίζει ότι “αντιθέτως, θέλουν να μάθουν και να επικοινωνήσουν με τον κόσμο”.
“Φοβόμουν κι εγώ ότι δεν θα θελήσουν να μάθουν ελληνικά, αλλά διαπίστωσα ότι θέλουν να γνωρίζουν πώς θα επικοινωνούν για τις καθημερινές τους ανάγκες”. Παράλληλα, το 3ο ΓΕΛ προγραμματίζει και την υλοποίηση ενός ακόμη προγράμματος 100 ωρών, που απευθύνεται σε ενήλικες πρόσφυγες και αφορά στην εκμάθηση υπολογιστών, ελεύθερου σχεδίου ακόμα και κατασκευής κηραλοιφών.
“Το workshop αυτό θα γίνεται στο σχολείο μας και στο τέλος της χρονιάς θα γίνει κοινή παρουσίαση των εργασιών των προσφύγων με των υπολοίπων μαθητών του σχολείου” καταλήγει η κ.Κορδονίδου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ