Οι διαβάσεις του ΟΣΕ παραμένουν αφύλακτες και λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Τα τρένα περνούν χωρίς να κατεβαίνουν οι μπάρες στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες…
Από τις 15 Δεκεμβρίου του 2023 και παρά τις επίμονες εκκλήσεις των μηχανοδηγών, παραμένουν αφύλακτες τρεις κύριες διαβάσεις στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες, επειδή o ΟΣΕ δεν βρίσκει ανταλλακτικά για τους μηχανισμούς!
Το βίντεο με επιβατική αμαξοστοιχία να διέρχεται από αφύλακτη διάβαση στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες, στο ύψος της Δοϊράνης προκαλεί ερωτήματα και συμπυκνώνει το μπάχαλο στον ΟΣΕ που όπως φαίνεται συνεχίζεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο μηχανοδηγός μειώνει την ταχύτητα ενώ πλησιάζει προς την αφύλακτη -αλλά πολυσύχναστη κυρίως για φορτηγά- διάβαση και δευτερόλεπτα αργότερα, ένας εργαζόμενος – σεκιούριτι κατεβαίνει από το τρένο και μπαίνει σε ρόλο τροχονόμου, εξασφαλίζοντας την ομαλή διέλευση της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Ταυτόχρονα μάλιστα ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων να περιμένουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο thesstoday.gr, στον άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες οι τρεις κύριες διαβάσεις παραμένουν εκτός λειτουργίας και αφύλακτες από τις 15 Δεκεμβρίου του 2023. Η αιτία είναι σύμφωνα με καταγγελίες, επειδή ο ΟΣΕ, δεν βρίσκει ανταλλακτικά για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί το σύστημα ασφαλείας, δηλαδή να κατέβουν οι μπάρες τη στιγμή που διέρχεται η επιβατική αμαξοστοιχία και να ανέβουν αμέσως μετά.
Είναι χαρακτηριστικό, το γεγονός ότι εδώ και τρεις μήνες και παρά τις «φωνές» των μηχανοδηγών, η εταιρία ανανεώνει διαρκώς τη διορία για τη διόρθωση του ζητήματος: από τα τέλη Ιανουαρίου μεταφέρθηκε στις 15 Φλεβάρη, μετά στα τέλη Φλεβάρη και τώρα ενημερώθηκαν για μια νέα, άγνωστη ημερομηνία και ενώ τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικά με κίνδυνο ατυχημάτων.
Μηχανοδηγός που εκτελεί το συγκεκριμένο δρομολόγιο εξηγεί ότι σε περίπτωση βροχής και εξαιτίας της ολισθηρότητας στις γραμμές, το σενάριο θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετικό. «Φωνάζουμε για αυτό το ζήτημα εδώ και πόσους μήνες. Είναι μια συνηθισμένη, καθημερινή εικόνα. Πλέον, γνωρίζουμε και εμείς όσο και οι οδηγοί των φορτηγών το πώς θα κινηθούμε.
Πάντα μειώνουμε ταχύτητα πριν πλησιάσουμε προς τη συγκεκριμένη διάβαση, η οποία είναι η μεγαλύτερη και πιο πολυσύχναστη στον συγκεκριμένο άξονα», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ωστόσο τους κινδύνους που εγκυμονούν αυτές οι συνθήκες.
«Επειδή έχουμε δει στο παρελθόν μηχανοδηγούς να μην μπορούν να ακινητοποιήσουν εγκαίρως τις αμαξοστοιχίες από το σύστημα πέδησης λόγω της ολισθηρότητας, υπάρχει ο φόβος σε περίπτωση βροχής να προκληθούν ατυχήματα. Πρέπει επιτέλους κάποιος να μας ακούσει, διότι ένα χρόνο μετά τα Τέμπη η κατάσταση στον ΟΣΕ παραμένει δραματική, ίσως χειρότερα από ό,τι ήταν πριν την τραγωδία», ανέφερε χαρακτηριστικά.