να προχωρήσουν σε κατάληψη, ως ένδειξη διαμαρτυρίας κυρίως, όπως αναφέρουν, προς το Κράτος για τη χρόνια ανευθυνότητα που επιδεικνύει στον τομέα της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα την υποβίβαση της δημόσιας παιδείας και την στροφή των μαθητών σε φροντιστήρια.
Παράλληλα, έχουν σειρά αιτημάτων, τόσο σε γενικό πλαίσιο, αλλά και για ζητήματα που καταγγέλλουν ότι συμβαίνουν στο Λύκειό τους και αφορούν συμπεριφορές εκπαιδευτικών. Τέλος, καλούν όλα τα σχολεία της χώρας να συμμετέχουν στην προσπάθεια “υπενθύμισης” προς την κυβέρνηση ότι και οι μαθητές είναι εδώ και ζητούν τη στήριξη της προσπάθειάς τους από πολίτες και καθηγητές.
Τα αιτήματα των μαθητών που έκαναν κατάληψη
- Υποχρεωτική και τακτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από κατάλληλους ανθρώπους με σκοπό την καλύτερη και ποιοτικότερη διεξαγωγή του μαθήματος. Επίσης απαραίτητος είναι ο έλεγχος των καθηγητών σε περίπτωση αμέλειας των καθηκόντων τους και εκμετάλλευσης της αδικαιολόγητης και ασύδοτης ελευθερίας που τους παρέχει το κράτος.
- Όλοι οι εργαζόμενοι αξιολογούνται σχεδόν καθημερινά . Είναι λοιπόν παράλογο έως καταστροφικό να μην αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών και το αποτέλεσμα της δουλειάς του.
- Διορισμός καθηγητή ελεύθερου σχεδίου (εξεταζόμενο μάθημα πανελληνίων) .
- Υπάρχει παντελής αδιαφορία του κράτους για την εκπαίδευση με αποτέλεσμα την υποβίβαση της δημόσιας παιδείας και την στροφή των μαθητών σε φροντιστήρια
- Διορισμένος ψυχολόγος από το κράτος σε κάθε σχολείου για την στήριξη και παρακολούθηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
- Οι καθηγητές να αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή μαθημάτων τα οποία ειδικεύονται με βάση το πτυχίο τους. Δεν γίνεται να υποχρεώνονται καθηγητές να καλύπτουν ελλείψεις εκτός του πεδίου γνώσεων τους διακινδυνεύοντας την τύχη των παιδιών.
- Στο λύκειο έχει παρατηρηθεί ένας ανταγωνισμός των καθηγητών λόγω προσωπικών αιτιών. Κάτι που μεταφέρεται στην τάξη κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με αντιπαιδαγωγικό και κάποιες φορές προκλητικό τρόπο με συνέπεια τη δυσανασχέτηση των μαθητών.
- Επαναλαμβανόμενα δείγματα ρατσισμού, από μικρό αριθμό καθηγητών, με ενδεχόμενες διακρίσεις των μαθητών λόγω καταγωγής ή μαθητικών επιδόσεων