Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, επισήμανε ότι η διοίκηση διεκδικεί να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4482/2017 περί κρατικοποίησης, τουλάχιστον μέχρις ότου εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει καταθέσει ο Οργανισμός (σ.σ. κάτι που αναμένεται να γίνει το φθινόπωρο). Μάλιστα, επιδιώκει την άμεση έκδοση της προσωρινής διαταγής, ενδεχομένως ακόμη και εντός της ημέρας.
Εκτός από την απο-ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, ο νόμος προβλέπει και την άμεση απομάκρυνση της διοίκησής του και τον ορισμό νέας.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νόμου, που είχε ψηφιστεί στη Βουλή στις 19 Ιουλίου και δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες σε ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιείται και θα παρέχει τις υπηρεσίες του με την ίδια επωνυμία μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ δράση αναλαμβάνουν δύο δημόσιοι φορείς: ο “Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης” (ΟΣΕΘ Α.Ε.), που θα έχει διάρκεια ζωής 90 χρόνων και θα αναλάβει την ανάπτυξη, τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών (συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων για τη μεταφορά και εξυπηρέτηση επιβατικού κοινού εντός της Περιφερειακής Ενότητας) και η “Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε “(ΑΣΥΘ ΑΕ) που θα παρέχει τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό όταν ολοκληρωθεί και του τραμ εφόσον δημιουργηθεί (σ.σ. μέτοχος της ΑΣΥΘ Α.Ε. θα ειναι ο ΟΣΕΘ, ο οποίος θα μπορεί να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% των μετοχών σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης).
Τόσο η ΑΣΥΘ ΑΕ, όσο και ο ΟΣΕΘ ΑΕ, θα έχουν εννεαμελές διοικητικό συμβούλιο με τριετή θητεία, ενώ στη διοίκηση του δεύτερου θα εκπροσωπούνται -μεταξύ άλλων- με ένα μέλος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμος Θεσσαλονίκης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων (ΠΕΔ) Κ. Μακεδονίας και τα επιμελητήρια Εμποροβιομηχανικό, Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (τα τέσσερα επιμελητήρια ορίζουν έναν εκπρόσωπο συνολικά).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ