στην οδό Κορίνθου. Tο έργο της ανακατασκευής δεν θα είχε υλοποιηθεί, χωρίς τη δωρεά τού ομογενούς Αθανάσιου Στεφανόπουλου. Έτσι λοιπόν στις 30 Ιουνίου θα γίνει μία προ εγκαινίων εκδήλωση και θα παρουσιαστούν τα «Σατιρικά Γυμνασμάτα» που είναι έκδοση του ιδρύματος «Κωστή Παλαμά», σχολιασμένα από τον καθηγητή Μιχάλη Μερακλή.
Φθάνοντας λοιπόν έξω από το σπίτι που γεννήθηκε ο Κωστής Παλαμάς, το πρώτο που αντικρίζει κανείς είναι η προσεκτική ανάπλαση της εξωτερικής όψης του κτιρίου και οι τρεις ξύλινες πόρτες. Στην είσοδο του σπιτιού μάς υποδέχθηκε ο κ. Μπακρώζης και αμέσως μάς οδήγησε στην μεγάλη αίθουσα του ισογείου. Εκεί θα βρίσκεται το εκθετήριο και ήδη ολοκληρώνονται οι εργασίες, ώστε να είναι έτοιμο στις 30 Ιουνίου. Μέσα στο εκθετήριο υπάρχει ήδη η προτομή του Κωστή Παλαμά που είναι έργο του Κων. Δημητριάδη και αποτελεί δωρεά της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας Πελοποννήσου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Όταν θα λειτουργήσει, θα υπάρχει μία μόνιμη έκθεση της ιστορίας του κτιρίου και παράλληλα θα εκτίθενται διάφορα χειρόγραφα του Κωστή Παλαμά, ενώ, όπως τονίζει σε αυτό το σημείο ο Ν. Μπακρώζης, ο βασικός στόχος της λειτουργίας του εκθετηρίου, είναι να είναι εναλλασσόμενο το περιεχόμενό του. Επίσης, μέσα στη μεγάλη αίθουσα του εκθετηρίου υπάρχει μια λεπτομερής απεικόνιση του κελιού του Κωστή Παλαμά, όπως διασώζεται στο ίδρυμα που λειτουργεί στην Αθήνα.
Βγαίνοντας από το χώρο του ισογείου δεσπόζει η μαρμάρινη σκάλα που οδηγεί τον επισκέπτη στον πρώτο όροφο. Η σκάλα έχει ίδιο σχήμα και μορφή με την ξύλινη που προϋπήρχε. Φθάνοντας λοιπόν στο διάδρομο του πρώτου ορόφου, το πρώτο δωμάτιο στα δεξιά είναι ο χώρος όπου γεννήθηκε ο Κωστής Παλαμάς, στις 13 Ιανουαρίου του 1859. Το ενιαίο μεγάλο δωμάτιο που «βλέπει» στην οδό Κορίνθου, θα λειτουργήσει ως ψηφιακό μουσείο, όπου εκεί θα τοποθετηθούν οθόνες τηλεόρασης και προτζέκτορες και θα προβάλλεται οπτικοακουστικό υλικό από το αρχείο της ΕΡΤ και του History Channel, σχετικά με τη ζωή και το έργο του Κωστή Παλαμά. Επίσης, θα υπάρχει και ένα διαδραστικό τραπέζι, για τις νεότερες ηλικίες.
Παράλληλα, θα υπάρχουν τρία επίπεδα παρουσίασης, δηλαδή ένα επίπεδο για το απλό επισκέπτη, σχετικά με τον Κωστή Παλαμά, ένα δεύτερο για τους μικρούς μαθητές με διαδραστικό παιχνίδι και ένα ακόμα για τους φοιτητές, οι οποίοι θα μπορούν να εισέρχονται στον κατάλογο του ψηφιακού αρχείου. Κατευθυνόμενος ο επισκέπτης στο πίσω μέρος του σπιτιού θα βλέπει το καθημερινό καθιστικό της οικογένειας Παλαμά, με τζάκι του 1840. Μάλιστα, το τζάκι είναι και το μόνο διατηρητέο καλλιτεχνικό στοιχείο του κτιρίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στον ίδιο χώρο υπάρχει ένα δωμάτιο, το οποίο όπως τονίζει ο Νίκος Μπακρώζης έχει μία ιστορική αξία και συνδέεται με το λυρισμό του Κωστή Παλαμά. Συγκεκριμένα στο δωμάτιο αυτό κοιμόντουσαν τα παιδιά της οικογένειας και ο Κωστής Παλαμάς έβλεπε την ανατολή του ήλιου και του φεγγαριού από τον προμαχώνα του κάστρου μέχρι τα επτά του χρόνια, όταν έφυγαν από το σπίτι, λόγω του θανάτου και των δύο γονιών.
Επίσης, στο χώρο υπάρχει και ένα πιάνο το οποίο έχει κατασκευαστεί στα 1880 στη Βιέννη και δωρήθηκε από πατρινή οικογένεια. Ακολουθεί ο χώρος της βιβλιοθήκης, στον οποίο ήδη έχουν τοποθετηθεί εκδόσεις του Ιδρύματος «Κωστή Παλαμά», οπού εκεί ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα μελέτης του έργου του ποιητή. Όπως μας ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Μπακρώζης, η αγορά του σπιτιού έγινε το 2014 από τον Πατρινό επιχειρηματία Αθανάσιο Στεφανόπουλο, ο οποίος ζει στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, διότι ήταν προσωπική του επιθυμία να σωθεί το σπίτι που γεννήθηκε ο Παλαμάς.
Έτσι λοιπόν το σπίτι ανακατασκευάστηκε κατ’ ομοίωση του αρχικού κτιρίου και με πλήρη σεβασμό στην ιστορία του. Ταυτόχρονα, έχει «δεθεί» αισθητικά με τη σύγχρονη τεχνολογία, με την οποία είναι εξοπλισμένο το σπίτι, ενώ είναι προσβάσιμο και για άτομα με κινητικά προβλήματα. Μετά την αγορά του σπιτιού, ο κ. Στεφανόπουλος έφτιαξε με συνεργάτες του μια μη κερδοσκοπική εταιρία, η οποία ονομάζεται «Στέγη Γραμμάτων Κωστής Παλαμάς». Το όνομα αυτό, σύμφωνα πάντα με τον Ν. Μπακρώζη, προϋπήρχε με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Πάτρας το 1946, ύστερα από πίεση του τότε δημοτικού συμβούλου Δημήτρη Συναδινού, ο οποίος ήταν δικηγόρος, ποιητής και λάτρης του Παλαμά, ενώ ήταν ένας από τους έξι που σήκωσαν το φέρετρο στην κηδεία του ποιητή.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ