Το πλοίο ένωνε την Πάτρα και την Ελλάδα με την Ιταλία. Κάποιοι το θυμούνται ακόμα, όπως ένας εργαζόμενος που αφιέρωσε κόπο και χρόνο…
Πλώρη για το… λιμάνι της νοσταλγίας έβαλε το θρυλικό επιβατικό πλοίο «Mediterranean Sky», το οποίο γνώρισε μεγάλες δόξες τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80 στις θάλασσες της Μεσογείου ενώνοντας την Ελλάδα με την Ιταλία, μέσω της Πάτρας!
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πρόκειται για το πλοίο των γραμμών «Karageorgis Lines» που ξεκινούσε από το λιμάνι της Αχαϊκής πρωτεύουσας και κατέληγε στο λιμάνι της ιταλικής πόλης Ανκόνα και που εδώ και χρόνια βρίσκεται ημιβυθισμένο στην Ελευσίνα. Το πλοίο μεταφέρθηκε εκεί με δαπάνες του Λιμενικού Ταμείου Πατρών μετά από πολυετή αγκυροβόλησή του στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας.
Εκεί παρέμεινε εγκαταλελειμμένο και δεσμευμένο από τα χρέη της εταιρίας, ώσπου άρχισε να παίρνει κλίση, μέχρι που τελικά μπάταρε. Παρόλο που το 2009 αποφασίστηκε το πλοίο να απομακρυνθεί από το σημείο, μαζί με άλλα 17 ναυάγια στον κόλπο της Ελευσίνας, αυτό δεν έγινε πράξη.
Σήμερα, ένας Πατρινός που εργάστηκε για αρκετά χρόνια ως θαλαμηπόλος στο «Mediterranean Sky», δημιουργεί τιμής ένεκεν ένα πιστό του αντίγραφο, που προκαλεί θαυμασμό και συγκίνηση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι παλαιοί ναυτικοί που ταξίδεψαν χρόνια στις πλόες του, εκφράζουν στον δημιουργό την ευγνωμοσύνη τους που κράτησε όρθια τη μνήμη αυτού του ιδιαίτερου για την Πάτρα πλοίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Γιώργος Μιχαλόπουλος, είναι ερασιτέχνης εικαστικός δημιουργός, που διατηρεί επιχείρηση εστίασης στην περιοχή των Ζαρουχλεϊκων. Εκεί έχει τοποθετήσει σε περίοπτη θέση τη μινιατούρα του «Mediterranean Sky», μαγνητίζοντας τα βλέμματα των περαστικών και βέβαια των θαμώνων του!
Σύμφωνα με το pelop.gr, πρόκειται για μια πιστή αντιγραφή του ιστορικού πλοίου, φιλοτεχνημένο και σκαλισμένο σε ξύλο, που προκαλεί εντύπωση για την λεπτομερή αναπαράστασή του. Έχει μήκος ενός μέτρου και περιλαμβάνει ακόμα και τις δύο πισίνες που δέσποζαν στο κατάστρωμά του, με έμφαση ακόμα και στο υλικό του πολυτελούς γυαλισμένου ξύλου που τις περιστοίχιζαν. Το εντυπωσιακό επίσης είναι, ότι έχει φωταγωγήσει το πλοίο, με τον φωτισμό που είχε στην πραγματικότητα στο κατάστρωμά του!
Το «Mediterranean Sky» ναυπηγήθηκε το 1953 στην Αγγλία από τη βρετανική εταιρία Vickers-Armstrongs και στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 αγοράστηκε από την εταιρία του Αριστομένη Καραγιώργη «Karageorgis Lines». Το αδελφάκι του ήταν ένα πανομοιότυπο πλοίο με το όνομα «Mediterranean Sea». Και τα δύο πλοία ήταν πολυτελέστατα και πολύ «μπροστά» για την εποχή τους.
Η εταιρεία μετέτρεψε το πλοίο σε επιβατηγό και το μετονόμασε σε Mediterranean Sky, δηλαδή ο «Ουρανός της Μεσογείου», με χωρητικότητα για περίπου 1000 επιβάτες και 470 οχήματα. Το μήκος του έφτανε τα 165 μέτρα, ενώ το πλάτος τα 22 μέτρα. Ήταν μάλιστα το πρώτο πλοίο που έκανε το δρομολόγιο Πάτρα – Βενετία, ενώ τους χειμώνες ναυλωνόταν για κρουαζιέρες.
Επρόκειτο πραγματικά για ένα θαύμα της εποχής, με πολλές ανέσεις δυο πισίνες, πολυτελείς καμπίνες, ευρύχωρα μπαρ, ακόμη και καταστρώματα με ξύλο, καθώς και κλιματισμό. Το τελευταίο του ταξίδι έγινε από την Πάτρα στο Μπρίντιζι τον Αύγουστο του 1996. Λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η πλοιοκτήτρια εταιρεία, από το καλοκαίρι του 1996 μέχρι τον Φεβρουάριο του 1999, παρέμεινε παροπλισμένο στο (παλαιό σήμερα) λιμάνι της Πάτρας, στο Μόλο της Αγίου Νικολάου.
Όπως αναφέρει στην «Π» ο δημιουργός του Γιώργος Μιχαλόπουλος, είναι τέτοια η συγκίνηση του κόσμου, που έρχονται πολλοί άνθρωποι που μου ζητούν να φωτογραφηθούν μαζί του! Άλλοι είναι παλαιοί ναυτικοί που δούλεψαν στις καμπίνες και το κατάστρωμά του, οι οποίοι είναι συναισθηματικά φορτισμένοι από την αναπαράστασή του.
Από στόμα σε στόμα έρχονται ολοένα και περισσότεροι βετεράνοι ναυτικοί και αρχίζουν να μας διηγούνται ατελείωτες ιστορίες από τα ταξίδια τους. Δεν λείπουν αλλά και απλοί ταξιδιώτες που έχουν συνδέσει ωραίες αναμνήσεις με τις πλόες του.
Δεν περίμενα και εγώ ότι θα προκαλούσε τόσο μεγάλη ανταπόκριση αυτό το έργο, όταν το έφτιαχνα!»
Μάλιστα, όπως μας εξηγεί ο κ. Μιχαλόπουλος, η μινιατούρα αυτή, είναι απότοκο της καραντίνας! Το εμπνεύστηκε και το υλοποίησε μέσα στους μήνες της αναγκαστικής απομόνωσης και του περιορισμού της κίνησης, λόγω των μέτρων προφύλαξης κατά του κορονοϊού!