Αντιπαράθεση και έντονη κριτική σημειώθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, που έγινε με τηλεδιάσκεψη…
Η κόντρα σημειώθηκε για την πρόθεση της διοίκησης του Κωνσταντίνου Ζέρβα να αγοράσει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας, με χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών του ΟΑΣΘ.
Με την έναρξη της συνεδρίασης, παρατάξεις της αντιπολίτευσης ζήτησαν από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δρόσο Τσαβλή, να αναβάλλει το θέμα “Εγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης” και να γίνει ειδική συνεδρίαση το προσεχές διάστημα, με τη φυσική παρουσία των δημοτικών συμβούλων, χωρίς όμως το αίτημα να γίνει αποδεκτό.
“Δουλεύετε μυστικά”!
“Δουλεύετε μυστικά. Δουλεύετε κρυφά, λες και είμαστε οι αντίπαλοι που ενδιαφερόμαστε για κάτι διαφορετικό από την καλυτέρευση της πόλης. Πότε προέκυψε το θέμα; Πότε βρήκατε κρυφά πως η Λειψία έχει λεωφορεία;”, αναρωτήθηκε ο Γιώργος Ορφανός αφήνοντας αιχμές σε βάρος των ενεργειών της διοίκησης.
O κ.Ορφανός υποστήριξε πως τα χρήματα των δημοτών θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για άλλες ανάγκες τονίζοντας πως “κανείς από τη διοίκηση δεν είπε στον πολίτη ότι θα τα βάλουμε από την τσέπη του τα χρήματα για να εμφανιστούμε όμορφοι και ωραίοι”. “Να το σκεφτείτε όσοι βάλετε την υπογραφή σας”, επισήμανε ο επικεφαλής της παράταξης “Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον”.
Για ελλειπή ενημέρωση της αντιπολίτευσης αναφορικά με το θέμα αγοράς των λεωφορείων από τη Γερμανία έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος, Βασίλης Γάκης, εκ μέρους της παράταξης του Νίκου Ταχιάου. “Με στεναχωρεί ότι ζητάτε να ψηφίσουμε κάτι χωρίς σωστή ενημέρωση. Δεν γίνεται να μαθαίνουμε μέσα από τον Τύπο για τα άχρηστα, κατεστραμμένα λεωφορεία, χωρίς να υπάρχει ένα ποσό στην εισήγηση, χωρίς μια πρόχειρη μελέτη για να μπορέσουμε να πάρουμε μία απόφαση”,ανέφερε.
Σκληρή κριτική άσκησε από την πλευρά της και η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Θεσσαλονίκη Μαζί”, Κατερίνα Νοτοπούλου. “Δυστυχώς η συζήτηση μας φέρνει μπροστά σε έναν τραγέλαφο. Είναι μια συζήτηση ντροπιαστική για την πόλη”, είπε προσθέτοντας πως “είναι μέρος ενός καλοστημένου σχεδίου από την κυβέρνηση της ΝΔ που ο κύριος Ζέρβας έχει προσκυνήσει κυριολεκτικά καθιστώντας την πόλη έρμαιο σε αυτές τις αποφάσεις”.
“Γιατί χρησιμοποιείται τα χρήματα από τα ανταποδοτικά των δημοτών; ‘Εχετε καλύψει όλες τις άλλες ανάγκες του δήμου;” ήταν το ερώτημα που απηύθυνε η κ.Νοτοπούλου, ξεκαθαρίζοντας πως η παράταξη της δεν θα είναι με τη διοίκηση “στα σκάνδαλα, στη φτωχοποίηση της πόλης. Είμαστε μπροστά στο να μπει τέλος στο σκάνδαλο του ΟΑΣΘ και να αποκτηθούν 350 νέα λεωφορεία”.
“Το θέμα του ΟΑΣΘ είναι διάτρητο από παντού”
Για “επικοινωνιακό πυροτέχνημα” που “δεν έχει στοιχεία πολιτικής, ούτε ηθικής, ούτε συγκοινωνιακής βάσης” μίλησε ο Σπύρος Βούγιας επικεφαλής της παράταξης “ΠΟΛΗχρωμη Πόλη”. Στάθηκε επίσης στο ότι “δεν προηγήθηκε καμία διαδικασία διαλόγου και διαβούλευσης με το δημοτικό συμβούλιο” κατηγορώντας τη διοίκηση πως “έχει σταθερή δυσανεξία στο διάλογο και αφήνει την αντιπολίτευση σε καραντίνα”.
“Το θέμα του ΟΑΣΘ είναι διάτρητο από παντού”, είπε ο επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”, Σωτήρης Ζαριανόπουλος. ‘Εκανε λόγο για “σοβαρότατη κοροϊδία που έχει προαποφασιστεί σε συνεργασία με την κυβέρνηση”, προσθέτοντας πως η διοίκηση “κάνει δώρο ένα εκατομμύριο από τα ανταποδοτικά τέλη των δημοτών”.
Ο κ. Μιχάλης Τρεμόπουλος από την “Οικολογία Αλληλεγγύη” υποστήριξε πως η παράταξη του βλέπει θετικά την προσπάθεια εμπλοκής του δήμου Θεσσαλονίκης στο θέμα, ωστόσο επισήμανε πως τα λεωφορεία θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, με αέριο και να επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον. Κατέθεσε την πρόταση να δημιουργηθεί μια τεχνική επιτροπή από ειδικούς για να διερευνηθούν οι όροι για την αγορά των οχημάτων.
Ο Αντώνης Γαζάκης από την “Πόλη Ανάποδα – Δύναμη Ανατροπής”, τόνισε πως ο δήμος “θα πρέπει να πιέσει την κυβέρνηση να ενισχυθεί ο στόλος του ΟΑΣΘ”, ενώ ο Γιώργος Ρακκάς από την παράταξη “Μένουμε Θεσσαλονίκη” στάθηκε στο γεγονός ότι η αντιπολίτευση ενημερώθηκε για το θέμα από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Απαντήσεις από τον δήμαρχο
“Οι αστικές συγκοινωνίες είναι το νούμερο ένα πρόβλημα στην πόλη μας”, είπε ο κ.Ζέρβας, συμπληρώνοντας πως η διοίκηση του “είναι εδώ για να κλείνει πληγές και να προχωράει στα υπόλοιπα”.
“Προφανώς και η σύμβαση για την αγορά των λεωφορείων θα έρθει προς συζήτηση σε προσεχές δημοτικό συμβούλιο. Δεν θα πάρω μια βαλίτσα να πάω να αγοράσω εγώ τα λεωφορεία. Τα λεωφορεία τιμώνται προς 11.500 ευρώ το ένα”, είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης προς τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης.
Ο κ.Ζέρβας πρόσθεσε πως “σήμερα προσπαθούμε να κάνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας καλύτερη για να έχουμε αστικές συγκοινωνίες ευρωπαϊκού επιπέδου”, απαντώντας πως τα λεωφορεία που έχουν επιλεγεί από τη Λειψία χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών των πολιτών.
Όλη αυτή την περίοδο γινόταν μια διαπραγμάτευση με γερμανικές πόλεις. Δεν θα πάρουμε λεωφορεία από το Μαρόκο και τη Μοζαμβίκη. Έδειξε ενδιαφέρον ο αδελφοποιημένος δήμος της Λειψίας”, πρόσθεσε ο δήμαρχος.