Έξυπνες εφαρμογές, όπως, δωρεάν Ίντερνετ και αυτοματοποίηση του οδοφωτισμού, αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο για τον Πειραιά.
Πρόκειται για πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας και εφαρμογών έξυπνης πόλης (Smart Cities) που φιλοδοξεί να γίνει ο Πειραιάς.
Τα οφέλη, από τις συνολικές αλλαγές εκτιμάται πως θα ξεπεράσουν τα 8,5 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα τα οποία σύμφωνα με τον δήμο, θα χρησιμοποιηθούν για επιπλέον επενδύσεις, αλλά κυρίως σε μείωση των δημοτικών τελών. Σκοπός άλλωστε του έργου, σύμφωνα πάντα με το δήμο, είναι κάθε γειτονιά και κάθε δρόμος να έχει φωτισμό, με την αντικατάσταση καμένων λαμπτήρων να πραγματοποιείται εντός 24ώρου.
Smart City ο Πειραιάς
Το έργο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο ερχόμενο έτος και περιλαμβάνει ανάμεσα στα υπόλοιπα, την αντικατάσταση 13.565 παλαιού τύπου φωτιστικών σωμάτων, με νέα σύγχρονης τεχνολογίας LED, την εφαρμογή “Συστήματος Τηλεελέγχου – Τηλεχειρισμού και Ελέγχου Ενέργειας”, καθώς και τη λειτουργία Συστήματος Προληπτικής Συντήρησης μέσω Η/Υ (μεθοδολογία καταγραφής βλαβών, ιεράρχηση, προγραμματισμός αποκατάστασης, έλεγχος αποκατάστασης, reporting, και στατιστική παρακολούθησης).
Ιδιαίτερη βαρύτητα μάλιστα θα δοθεί στην μετατροπή του Πειραιά σε μια φιλική ως προς τις τεχνολογίες, πόλη, καθώς ο δήμος αποφάσισε τη δημιουργία σημείων ελεύθερης πρόσβασης Wi-Fi, την προώθηση ψηφιακού περιεχομένου, διαφημιστικού και ενημερωτικού υλικού στο κινητό του χρήστη, την μέτρηση της κυκλοφοριακής ροής, υπηρεσίες έξυπνου πάρκινγκ, την παρακολούθηση και διαχείριση της κυκλοφορίας, την μέτρηση περιβαλλοντολογικών δεικτών, την διαχείριση των κάδων απορριμμάτων του δήμου και άλλες έξυπνες εφαρμογές.
Σε δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Περιουσίας και Κτηματολογίου και Μηχανολογικού – Ηλεκτρολογικού Στέλιος Γαϊτανάρος τόνισε πως:
Είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα της Δημοτικής Αρχής που μελετήθηκε με λεπτομέρεια, ώστε να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα λύση για τον Δήμο και τους δημότες. Λύνουμε οριστικά τα προβλήματα στον οδοφωτισμό για τα επόμενα 12 χρόνια, εξασφαλίζοντας άριστη ποιότητα οδοφωτισμού χωρίς καμένες λάμπες και ημιφωτισμένες περιοχές.