Κυριακή, 24 Νοε.
9oC Αθήνα

Στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η γραμμή του τρένου Αίγιο – Ρίο

Στο τέλος του 2025 θα είναι έτοιμη η γραμμή του τρένου Αίγιο – Ρίο

Σε λίγες μέρες κλείνει η συμφωνία για τη σιδηροδρομική γραμμή Αίγιο – Ρίο που θα φέρει το τρένο στις συγκεκριμένες περιοχές. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και έτσι η διαδρομή Αθήνα – Κιάτο – Ρίο θα γίνεται σε λιγότερο από δύο ώρες.

Συγκεκριμένα, στις 24 Νοεμβρίου μπαίνουν οι υπογραφές για το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, το οποίο και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2025 να φέρει στην Πάτρα το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο. Πρόκειται για το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από το Αίγιο μέχρι το Ρίο.

Ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, το οποίο έχει αναλάβει και το έργο ηλεκτροκίνησης στο προηγούμενο τμήμα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. Με το ηλεκτροκίνητο τρένο η απόσταση στον άξονα Αθήνα – Κιάτο – Ρίο θα διανύεται σε λιγότερο από δύο ώρες με ένα intercity express. Πλέον το μόνο έργο που απομένει για να ολοκληρωθεί πλήρως η γραμμή Αθήνα-Πάτρα είναι το τελευταίο αστικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι Πάτρας.

Ποιοι σιδηροδρομικοί σταθμοί θα κατασκευαστούν

Με το νέο αυτό έργο θα κατασκευαστούν εξ’ αρχής νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί και στάσεις. Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή τριών σιδηροδρομικών σταθμών Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο και η κατασκευή τεσσάρων σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες και Άγιος Βασίλειος.

Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 174,97 εκατ. ευρώ. Το ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 8,29 %. Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2021 και στις 10 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και αυτό σημαίνει πως έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2025. Η χρηματοδότηση του έργου καλύπτεται αρχικά από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί ως έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Τι περιλαμβάνεται στο έργο

  • Κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από την είσοδο της Σιδ. Στάσης Ροδοδάφνης Χ.Θ. 193+950 μέχρι μετά το πέρας του υπογείου έργου (Cover and Cut) Ρίου Χ.Θ. 222+750.
  • Κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων και 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών, δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και την διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για την στέγαση του Υ/Σ-2.
  • Κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός της σήραγγας Παναγοπούλας, των κτιρίων εξυπηρέτησής της (ΚΕΣ), των τεχνικών χώρων του Υ/Σ-2 της διασυνδετήριας Νο.5 και του C&C ‘Αγ. Βασιλείου.
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
  • Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
  • Eπαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή», «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» που κατασκευάζονται στο πλαίσιο του παρόντος έργου.

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις