Αύριο, στις 12.00 το μεσημέρι, θα χτυπήσει τρεις φορές μέσα σε πέντε λεπτά η καμπάνα του Μητροπολιτικού Ναού του Αγίου Αθανασίου στην πόλη της Μυτιλήνης και η Καμπάνα της Ελευθερίας στο δημαρχείο του Σένεμπεργκ στο Βερολίνο. Πίσω από τη συμβολική αυτή κίνηση βρίσκονται η Ελληνίδα εικαστικός και ακτιβίστρια, Βαρβάρα Παπαδοπούλου και η γερμανική καλλιτεχνική πλατφόρμα «Neue Berliner Raume», που διοργανώνουν τη δράση με τη συνεργασία της Ιεράς Μητρόπολης Μυτιλήνης και του δημαρχείου του Σένεμπεργκ.
«Η Τέχνη θα πρέπει να είναι γροθιά στο στομάχι. Χρειάζεται επινόηση του εαυτού μας και του ρόλου μας ως καλλιτεχνών σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Παπαδοπούλου. Στην πρώτη γραμμή του εθελοντισμού στην υποστήριξη των προσφύγων η ίδια, αισθάνεται ότι η πλειονότητα των καλλιτεχνών έχει μια «βολική σχέση», όπως τη χαρακτηρίζει, με την προσφυγική κρίση. «Όταν έχεις 5.000 άτομα σε ένα δημόσιο χώρο, όπως το λιμάνι του Πειραιά, όταν έρχονται εκατοντάδες πρόσφυγες με τα πλοία και πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στις γυναίκες και τα παιδιά γιατί οι σκηνές δεν φτάνουν για όλους, τότε έχεις μια εμπόλεμη κατάσταση και στην κατάσταση αυτή οι καλλιτέχνες θα έπρεπε να είναι στην πρώτη γραμμή», περιγράφει.
Στην πραγματικότητα, όμως, όπως προσθέτει η ίδια, ακόμα και όταν ο κόσμος της Τέχνης «θέτει ένα πολιτικό πρόταγμα, όπως έγινε στην περίπτωση της Μπιενάλε της Αθήνας, προσκρούει σε αδράνειες των ίδιων των καλλιτεχνών που έχουν μάθει να μην εκτίθενται».
Μέσα από το παράλληλο άκουσμα του ήχου από τις δύο καμπάνες, στόχος είναι να ενωθούν δύο τόποι-ορόσημα για την προσφυγική κρίση: η Λέσβος, οι ακτές της οποίας συμβολίζουν το πέρασμα στην Ευρώπη, και το Βερολίνο, ως προορισμός της προσφυγικής οδύσσειας. Στόχος είναι ο ήχος της καμπάνας να ευαισθητοποιήσει το κοινό για την προσφυγική κρίση και να λειτουργήσει ως κάλεσμα για ανθρωπιά και αλληλεγγύη στους πρόσφυγες.
Ο ήχος από τις δύο καμπάνες που θα κρούσουν ταυτόχρονα στο Βερολίνο και τη Μυτιλήνη, θα αναμιχθεί και θα αναμεταδοθεί στο Διαδίκτυο.
πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ