πάνω από μία στις τρεις επιχειρήσεις δηλώνει πως δεν διαθέτει εταιρική ιστοσελίδα, κυρίως επειδή δεν τη θεωρεί αναγκαία (ποσοστό 43%), ενώ μόλις το 13% παρέχει δυνατότητα on-line αγορών στους πελάτες του. Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα με ad hoc ερωτήσεις, που τέθηκαν σε καταναλωτές και επιχειρηματίες. Οι ερωτήσεις ετέθησαν παράλληλα με την πρόσφατη έρευνα οικονομικής συγκυρίας «Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ», που διενεργήθηκε -σε συνεργασία με την Palmos Analysis- σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεις και 700 καταναλωτές).
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, έξι στους δέκα καταναλωτές στον νομό Θεσσαλονίκης (περίπου 550.000 άτομα) πραγματοποιούν κάποιες αγορές στο Διαδίκτυο. Συνολικά, το 28% όσων καταναλωτών αγοράζουν μέσω του Διαδικτύου, δηλώνουν ότι πραγματοποιούν online αγορές τουλάχιστον μερικές φορές τον μήνα (ποσοστό που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 150.000 καταναλωτές, εκ των οποίων περίπου 27.000 άτομα δηλώνουν ότι πραγματοποιούν online αγορές σε εβδομαδιαία βάση). Παράλληλα, το 58% όσων πραγματοποιούν ήδη αγορές online δηλώνει ότι θα αυξήσουν τις αγορές μέσω του Διαδικτύου, είτε «πολύ» (29%) είτε «αρκετά» (29%). Στον αντίποδα, μόνο το 9% δηλώνει ότι θα μειώσει τις online αγορές του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μεταξύ όσων δεν κάνουν αγορές μέσω ίντερνετ, η πλειοψηφία (41%) επικαλείται την έλλειψη εξοικείωσης με τη χρήση του Διαδικτύου γενικά και ειδικότερα ως εργαλείου πραγματοποίησης αγορών. Αυτό επικαλούνται κυρίως άτομα μεγάλης ηλικίας και σχετικά χαμηλής μόρφωσης. Σε μικρότερο (αλλά όχι αμελητέο) βαθμό αναφέρονται λόγοι όπως η έλλειψη πρόσβασης στο Διαδίκτυο (16%), η χαμηλή εμπιστοσύνη στις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου (16%), η αδυναμία φυσικής επαφής με το προϊόν (12%) και ο φόβος για την ποιότητα των προϊόντων που διατίθενται μέσω του Διαδικτύου (12%). Ωστόσο, περίπου ένας στους τέσσερις (27%) όσων δεν πραγματοποιούν σήμερα αγορές μέσω του Διαδικτύου δηλώνει ότι μάλλον θα το πράξει στο μέλλον.