Αυξημένη αναμένεται να είναι η κίνηση στα μαγαζιά της Θεσσαλονίκης τις τελευταίες μέρες πριν τις γιορτές, σύμφωνα με νέα έρευνα της εταιρείας ierax analytix. Συγκεκριμένα το 55.1% έχει σκοπό να αγοράσει δώρα σύντομα, το 32.7% έχει ολοκληρώσει τις αγορές του, ενώ μόλις 12.2% δεν έχει σκοπό να αγοράσει δώρα φέτος...
Όσοι δήλωσαν πως δε θα προβούν σε αγορές δώρων, το κάνουν κυρίως λόγω οικονομικής κατάστασης (68.4%), επειδή νιώθουν ότι όλα είναι ακριβότερα στις γιορτές (15.8%), προτιμούν να ξοδέψουν χρήματα σε άλλες δραστηριότητες (15%), δεν έχουν κάποιο άτομο κοντά τους για να αγοράσουν δώρο (10.5%), δεν πιστεύουν πως έχει νόημα/λογική η αγορά δώρων τα Χριστούγεννα (9.3%) και τέλος δεν τους αρέσει η πολυκοσμία και η κίνηση (5.3%).
Όσοι αγόρασαν ή σκοπεύουν να αγοράσουν δώρα στις γιορτές θα πάρουν κυρίως για τους γονείς/αδέρφια/συγγενείς (64.2%), για το ταίρι/σχέση τους (44.5%), για τα παιδιά (33.6%), για τον εαυτό τους (23.6%), για φίλους (20.6%) και τέλος μόλις 6.6% για συνεργάτες.
Ως προς το είδος του δώρου, οι ερωτώμενοι επιλέγουν πρώτα τα είδη ένδυσης/υπόδησης/αθλητικά είδη (59.9%), τα παιχνίδια/κουκλάκια/παιδικά (37.2%), τα βιβλία (34.3%), προσωπικής φύσεως δώρα (28.5%), τα είδη σπιτιού (19.7%), τις ηλεκτρονικές συσκευές (18.9%) και τα αναμνηστικά/κάρτες (8%).
Οι περισσότεροι Θεσσαλονικείς επιλέγουν το κέντρο της πόλης για τις αγορές τους σε ποσοστό 58.4%, δεύτερα έρχονται τα εμπορικά κέντρα με 43.8%, το Ίντερνετ με 23.4%, η γειτονιά με 21.9% και σε όλα θα πάνε/πήγαν το 14.6% των ερωτώμενων!
Όσον αφορά τα καταστήματα επιλογής, πρώτα έρχονται τα Public (36.5%), μετά Jumbo (33.6%), μικρά καταστήματα γειτονιάς (33.6%), Η&Μ (26.3%), Zara (24.1%), Μουστάκας (13.1%), Πλαίσιο (13%), Media Markt (12.4%), Vicko (10.9%) και πολλά άλλα που ακολουθούν κάτω από το 10%.
Τέλος σχετικά με τα συνολικά χρήματα που ξόδεψαν/θα ξοδέψουν, λιγότερα από 100 ευρώ έδωσε/θα δώσει το 54.7%, 101-250 ευρώ το 24.1%, 251-400 το 16.1% ενώ πάνω από 400 ευρώ το 2.9%. Περισσότερα χρήματα έδωσαν/θα δώσουν οι άντρες και οι ηλικίες 35-54, κυρίως λόγω παιδιών.
Η έρευνα της ierax analytix, διεξήχθη ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας (http://ierax.gr) και των social media, στο διάστημα 16-19 Δεκεμβρίου 2017. Συνολικά συμμετείχαν 312 άτομα κάτοικοι Θεσσαλονίκης, ηλικίας 18 ετών και άνω, με στόχευση περισσότερο στις ηλικίες 25-54 και στις γυναίκες.