Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΘ, οι εμπορικές επιχειρήσεις με καταστήματα στις προαναφερόμενες περιοχές, μίλησαν για μέση πτώση του τζίρου, μεταξύ 20% 30%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο, με το 14% των ερωτηθέντων να δηλώνει ικανοποιημένο και το 86% δυσαρεστημένο από την κίνηση.
Τέσσερις στους δέκα ερωτηθέντες (40%), δήλωσαν ότι καταγράφηκε πιο ικανοποιητική η καταναλωτική κίνηση την περίοδο μέχρι τα Χριστούγεννα, ενώ ποσοστό 8% ανέφερε ότι κινήθηκε καλύτερα η αγορά στο διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Ωστόσο, ποσοστό 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ανικανοποίητο και στα δύο χρονικά διαστήματα.
Με μελανά χρώματα σκιαγραφούν την εικόνα της αγοράς τις δύο Κυριακές του Δεκεμβρίου που ήταν ανοικτά τα εμπορικά καταστήματα. Συγκεκριμένα, το 80% δήλωσε απογοητευμένο από την κίνηση των καταστημάτων την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016, ενώ το 64% των ερωτηθέντων εξέφρασε την έντονη δυσαρέσκειά του σχετικά με τις αγορές που έγιναν την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016.
Ζοφερή είναι και η εικόνα αναφορικά με την κίνηση στα καταστήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικότερα, σε ερώτηση πώς έκλεισε η χρονιά του 2016, σε σχέση με το 2015 , το 62% των εμπορικών επιχειρήσεων δήλωσε ότι είχε μείωση τζίρου, κατά μέσο όρο σε ποσοστό 17%, το 18% έμεινε στα ίδια επίπεδα, ενώ μόνο το 8% έκανε λόγο για αύξηση.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης σημειώνει ότι βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας “φαίνεται πλέον ξεκάθαρα πώς η καταναλωτική διάθεση δεν δείχνει να αλλάζει, γεγονός που οδηγεί στην κάμψη των λιανικών πωλήσεων και κατ’ επέκταση του τζίρου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων”.
Τονίζει, δε, ότι πλέον οι καταστηματάρχες του νομού Θεσσαλονίκης, έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην χειμερινή εκπτωτική περίοδο, από τις 9/1 έως και τις 28/2, για αντιστροφή του αρνητικού κλίματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ