Οι οδηγοί ταξί στη Θεσσαλονίκη βλέπουν το στοίχημα της εορταστικής περιόδου να χάνεται. Η κίνηση δεν είναι αυτή που ευελπιστούσαν. Οι αυξήσεις στα κόμιστρα ήταν αναγκαίες αλλά όπως φαίνεται στέρησαν πελατεία…
Κινητικότητα στην πελατεία τους βλέπουν αυτές τις μέρες οι οδηγοί ταξί στη Θεσσαλονίκη, εν μέσω της εορταστικής περιόδου και όσο οδεύουμε προς την Πρωτοχρονιά. Οι τιμές των κομίστρων έχουν αυξηθεί κατά 15-20% συγκριτικά με τα Χριστούγεννα του 2021, με τους επαγγελματίες του κλάδου να επισημαίνουν αφενός ότι έχουν απορροφήσει μεγάλο μέρος της ακρίβειας και αφετέρου ότι η κίνηση τα Χριστούγεννα δεν αρκεί για να δώσει το «φιλί της ζωής» στα ταξί που περνούν κρίση.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Ο κόσμος είναι κουμπωμένος λόγω της ακρίβειας. Κινητικότητα υπάρχει κυρίως το βράδυ. Το πρωί δεν υπάρχει κίνηση. Παραμονή Χριστουγέννων και τρεις τέσσερις μέρες πριν είχαμε αρκετή δουλειά το βράδυ και πολύ μποτιλιάρισμα. Το ίδιο περιμένουμε και για την Πρωτοχρονιά. Παλαιότερα είχαμε κίνηση 20-25 μέρες. Ο κόσμος έβγαινε και ψώνιζε. Τώρα ίσα ίσα πήραν τα δώρα και βγήκαν λίγο να κάνουν τα απαραίτητα ψώνια», αναφέρει στο ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί «Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης.
Η κίνηση των ταξί στη Θεσσαλονίκη, όπως επισημαίνει στο thesstoday.gr, αφορά τα απογεύματα το κέντρο της πόλης όπου οι πελάτες βγαίνουν για ψώνια αλλά και τα εμπορικά κέντρα στα ανατολικά και τα δυτικά. Αργότερα δε υπάρχει κίνηση λόγω των βραδινών εξόδων. Για την Πρωτοχρονιά αναμένεται λίγο χαμηλότερη κίνηση στα ταξί συγκριτικά με τα Χριστούγεννα, καθότι πολλοί έχουν φύγει από την πόλη προς άλλους προορισμούς, λείπουν οι φοιτητές και δεν έχουν έρθει τουρίστες.
Κληθείς να σχολιάσει τις αυξήσεις στις τιμές των κομίστρων, ο κ. Λεοντιάδης υπογραμμίζει ότι το ποσοστό 15-20% της αύξησης είναι αρκετά χαμηλότερο από το κόστος των καυσίμων και της συντήρησης των ταξί. «Αν υπολογίσουμε ότι τα καύσιμα, η συντήρηση ενός αυτοκινήτου αλλά και το κόστος της ζωής έχουν ανέβει κατά 40%, με 15% αύξηση στο κόμιστρο τι μπορείς να καλύψεις; Το πετρέλαιο μόνο έχει ανέβει 40-45%. Η αύξηση έχει απορροφηθεί δύο και τρεις φορές».
Προσθέτει πως οι οδηγοί ταξί πλέον δουλεύουν περισσότερο για ένα καλύτερο μεροκάματο. «Η κατάσταση είναι δύσκολη. Το ταξί είναι πλέον μη βιώσιμο. Δεν υπάρχει κινητικότητα. Οι γιορτές δεν είναι μέτρο σύγκρισης για να δούμε αν το ταξί έχει ή όχι δουλειά. Δε σωθήκαμε με τρεις τέσσερις μέρες δουλειά», επισημαίνει.