Από τον δήμο εκφράζονται φόβοι και ανησυχία, καθώς η μόλυνση που δημιουργείται από την οξείδωση των μπαταριών που διαθέτουν τα ηλεκτρικά πατίνια είναι μεγάλη...
Σε βραχνά τείνει να καταντήσει για τον δήμο της Θεσσαλονίκης η υπόθεση με τα δεκάδες κατεστραμμένα ηλεκτρικά πατίνια, που “ψάρεψαν” πριν από λίγα 24ωρα εκπαιδευμένοι δύτες από τον βυθό του Θερμαϊκού.
Από τον δήμο εκφράζονται φόβοι και ανησυχία, καθώς η μόλυνση που δημιουργείται από την οξείδωση των μπαταριών που διαθέτουν τα ηλεκτρικά πατίνια είναι μεγάλη. Για τον λόγο αυτό στην συγκεκριμένη δράση συμμετείχαν δύτες που με τον ειδικό εξοπλισμό που διαθέτουν κατάφερνα ν ανασύρουν 60 τουλάχιστον πατίνια.
Όπως εξηγεί στο newsit.gr ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας ήρθε η ώρα να δοθεί ένα τέλος με τον μέχρι σήμερα τρόπο διαχείρισης των πατινιών γι αυτό και από αύριο ξεκινά η επιβολή των προστίμων.
“Από τα αμέτρητα πατίνια που υπάρχουν στην πόλη, στην θάλασσα έχουν καταλήξει πάνω από 60 και η ανάσυρση τους είναι υποχρέωση των εταιριών που τα διαχειρίζονται και όχι του δήμου” αναφέρει ο δήμαρχος και προσθέτει: “Υπάρχει ένα τεράστιο κενό κανονιστικού πλαισίου, όσον αφορά την λειτουργία τους, τα τέλη που πρέπει να πληρώνουν. Ένα κενό το οποίο πρέπει να καλυφθεί. Ήδη ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων έχει στείλει μια
επιστολή και εκκρεμεί η διαδικασία για την διαμόρφωση του κανονισμού”
Σύμφωνα με τον δήμαρχο μεγάλη ευθύνη έχουν οι εταιρίες που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα ηλεκτρικά πατίνια “Η εταιρεία που έχει αυτά τα πατίνια τα τοποθετεί όπου θέλει και επίσης οι επιβάτες τα παρατάνε όπου θέλουν, οπότε από αύριο ξεκινά η επιβολή των προστίμων διότι δεν μπορούν να τα παρατάνε όπου να’ ναι. Η εταιρία έχει στηριχτεί στο κενό της νομοθεσίας που υπάρχει, εμείς έχουμε ξεκινήσει να το διαμορφώνουμε, αλλά πρέπει να υπάρχει κάποια ευταξία”.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε σε δηλώσεις του στο “Πρακτορείο 104,9 FΜ” και ο αντιδήμαρχος Οικονομικών του κεντρικού δήμου, Μιχάλης Κούπκας “Τα πατίνια ήρθαν στην πόλη, αλλά μαζί τους δεν ήρθε το
σχετικό πλαίσιο λειτουργίας και ασφάλειας. Ήρθαν να βοηθήσουν την κινητικότητα, όμως καταλήγουν να είναι εμπόδια καθώς βρίσκονται παρατημένα σε διάφορα σημεία”
‘Όπως είπε ο αντιδήμαρχος, πολλές υπηρεσίες του δήμου -μεταξύ των οποίων η Βιώσιμη Κινητικότητα και η δημοτική αστυνομία- συνεργάζονται για τον σχεδιασμό του νέου πλαισίου κανόνων λειτουργίας και ασφάλειας των ηλεκτρικών πατινιών.
Στις άμεσες κινήσεις είναι η δημιουργία προκαθορισμένων χώρων – “spots”- στη Θεσσαλονίκη, όπου θα είναι σταθμευμένα τα μικροοχήματα και από από τα συγκεκριμένα σημεία θα τα ενοικιάζουν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους. Στην περίπτωση που συνεχιστεί η “αταξία” στην πόλη, θα επιβάλλονται πρόστιμα.
Ο κ.Κούπκας αναφέρθηκε ακόμη στην επιβολή τέλους χρήσης κοινόχρηστου χώρου στις εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα πατίνια. “Οι εταιρίες καταλαμβάνουν κοινόχρηστο χώρο σε εμπορικά σημεία της Θεσσαλονίκης. Από τον δήμο υπάρχει κανονιστική, όπου για το κάθε τετραγωνικό μέτρο πληρώνονται τέλη κατάληψης δημόσιου χώρου, είτε πρόκειται για τραπεζοκάθισμα είτε για σταντ είτε για γλάστρα. Αυτό όμως, σήμερα, δεν ισχύει για τις εταιρίες που ενοικιάζουν τα μικροοχήματα”.
Από την επόμενη εβδομάδα αναμένονται οι πρώτες εξελίξεις στους κανόνες καλής χρήσης και καλής λειτουργίας που θα θεσπιστούν για τα ηλεκτρικά πατίνια, με τον κ.Κούπκα να αναφέρει πως η Θεσσαλονίκη “θα είναι από τις πρώτες πόλεις που θα επιβάλλει κανόνες στο κομμάτι των μικροοχημάτων”.