Site icon NewsIT

Θεσσαλονίκη: Success story για δύο αδερφές – Τα ρούχα που σχεδιάζουν και οι εξαγωγές που αυξάνονται [pics]

07.11.2019 | 04:38

Η Στέλλα και η Λαμπρινή Σταύρου, με έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα και τη λαογραφία, ταξιδεύουν με τα ρούχα τους, σε όλο τον κόσμο. Το brand τους φτάνει μέχρι τη μακρινή Ιαπωνία, φιγουράρει σε θέρετρα της Καραϊβικής, κυκλοφορεί στη γαλλική Ριβιέρα, στέκεται με αξιώσεις δίπλα σε διάσημες φίρμες στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού, λίγοι όμως γνωρίζουν πως έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη...

Δύο αδερφές, η Στέλλα και η Λαμπρινή Σταύρου, με έμπνευση από την αρχαία ελληνική ιστορία και την ελληνική λαογραφία, δημιούργησαν την εταιρεία ενδυμάτων Ancient Kaλλοs πριν από μόλις πέντε χρόνια.

Σήμερα πάνω από το 50% του τζίρου τους προέρχεται από εξαγωγές σε χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, ο Λίβανος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ, ενώ σημαντικό κομμάτι των πωλήσεών τους είναι έμμεσες εξαγωγές, αφού τα ρούχα τους πωλούνται σε όλα τα ελληνικά, τουριστικά νησιά.

ΦΩΤΟ από voria.gr

Η Στέλλα Σταύρου εισφέρει στο brand την καλλιτεχνική της ματιά, ως σχεδιάστρια μόδας και η Λαμπρινή την αρχιτεκτονική της οπτική, από την εμπειρία της ως πολιτικός μηχανικός.

Ζωτικό κομμάτι της δουλειάς τους είναι να μελετούν την ελληνική ιστορία και λαογραφία, αναζητώντας ξεχασμένα μοτίβα και κεντήματα από όλη την Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να αφηγηθούν με τις δημιουργίες του την ελληνική παράδοση. Μάλιστα, ένα από τα ρούχα τους που αγαπούν ιδιαίτερα έχει το όνομα Penelope και είναι εμπνευσμένο από εργόχειρο της γιαγιάς τους.

Στα όνειρά τους για το μέλλον, πέραν της ανάπτυξης των συλλογών τους, είναι να δημιουργήσουν και μια σειρά ελληνικών διακοσμητικών ειδών για το σπίτι με την αισθητική της Ancient Kaλλos.

ΦΩΤΟ από voria.gr

Από την Αντιγονιδών σε όλο τον κόσμο

Η Λαμπρινή και η Στέλλα είχαν διαχρονικά στενή σχέση με τη μόδα. Άλλωστε από το 1980 οι γονείς τους διατηρούσαν επιχείρηση ενδυμάτων στην Αντιγονιδών, με το όνομα Romina και αντικείμενο το επίσημο, βραδινό ρούχο.

Τα δύο κορίτσια μεγαλώνοντας ήρθαν σε επαφή με τη διαδικασία της παραγωγής, αλλά και με όλες τις αγωνίες που συνεπαγόταν αυτή, δεν επηρεάστηκαν όμως με τον ίδιο τρόπο. Έτσι η Λαμπρινή, αν και αγαπούσε τη μόδα, δεν σκέφτηκε ποτέ να συνεχίσει στην οικογενειακή επιχείρηση, αφού είχε επιλέξει τον δρόμο του Πολυτεχνείου, επηρεασμένη τόσο από τις καταβολές του πατέρα της, που είχε και κατασκευαστική εταιρεία, όσο και από τον αρχιτέκτονα θείο της.

Από την άλλη η Στέλλα, που γέμιζε τα παιδικά της τετράδια με σχέδια ρούχων, σπούδασε σχεδιάστρια μόδας και μπήκε ενεργά στην οικογενειακή επιχείρηση, αποκτώντας μια 20ετή εμπειρία στον χώρο. Και οι δύο όμως μοιράζονταν μια κοινή αισθητική γύρω από τη μόδα, η οποία έμελλε να εκφραστεί στην Ancient Kaλλos.

Η έμπνευση των καλοκαιρινών διακοπών

Κάποια στιγμή οι γονείς των δύο αδερφών πήραν την απόφαση να αποσυρθούν από την ενεργό δράση κι ενώ η κρίση έδειχνε τα πρώτα της σημάδια, επικράτησε ένας προβληματισμός για την επόμενη μέρα. Η σπίθα για την Ancient Κaλλos δεν άργησε να ανάψει.

Σε κάποιες καλοκαιρινές διακοπές η Λαμπρινή από την Ιθάκη και η Στέλλα από τη Σαντορίνη μιλώντας στο τηλέφωνο για το πώς περνούσαν και τι είχαν αγοράσει, αναρωτήθηκαν και οι δύο πώς ήταν δυνατόν σε τόσο όμορφα ελληνικά νησιά να μην μπορεί κανείς να βρει ελληνικά ενδύματα, παρά μόνο ασιατικά. Διαπίστωσαν μάλιστα πως δεν υπήρχε ένα ελληνικό brand για resort ρούχα.

ΦΩΤΟ από voria.gr

Η συζήτηση έμεινε εκεί, η ιδέα όμως να ξεκινήσουν το δικό τους brand με αυτή τη στόχευση είχε ήδη γεννηθεί μέσα στο μυαλό τους. Έτσι επιστρέφοντας αποφάσισαν, αξιοποιώντας και τις ήδη στημένες εγκαταστάσεις της επιχείρησης των γονιών τους, να σχεδιάσουν μια συλλογή, η οποία παρουσιάστηκε το 2015.

Στάθηκαν μάλιστα πολύ τυχερές, αφού είχαν προλάβει να προμηθευτούν όλες τις πρώτες ύλες τους τρεις ημέρες πριν από την επιβολή των capital controls και έτσι η συλλογή έγινε πραγματικότητα. Πελάτες όμως δεν υπήρχαν, αφού το πελατολόγιο της οικογενειακής επιχείρησης ήταν πολύ διαφορετικό από αυτό στο οποίο στόχευαν. Έτσι ξεκίνησαν έρευνα αγοράς, έκαναν επαφές, έστειλαν στοχευμένα e-mails σε ανθρώπους που δεν γνώριζαν και περίμεναν. Η πρώτη υποδοχή της συλλογής ήταν πολύ θετική. Υποψήφιοι πελάτες τούς τηλεφωνούσαν εντυπωσιασμένοι και ήθελαν να μάθουν ποιες είναι.

Το πρώτο τους ρούχο, ένα shirt dress, με κέντημα από τη Λευκάδα και το χωριό Καρυά έκανε αίσθηση και έδωσε τον τόνο για τη συνέχεια. Λινά και βαμβακερά υφάσματα, βαμβακερές γάζες, μεταξωτές κλωστές, ιδιαίτερα κεντήματα άρχισαν να συνθέτουν το όραμά τους. Οι εξαγωγές ήρθαν σύντομα, αφού η δύναμη του διαδικτύου και των social media έκανε γρήγορα το brand τους γνωστό εκτός συνόρων. Μάλιστα, προχώρησαν σε μια σημαντική συνεργασία με ένα showroom στο Παρίσι, όπου διαθέτουν σήμερα γραφείο και υποδέχονται μεγάλους αγοραστές από όλο τον κόσμο.

Αν και το 80% της παραγωγής τους είναι θερινά ενδύματα, η εταιρεία διαθέτει και χειμερινή κολεξιόν.

«Στην Ancient Kaλλos φέρνουμε τη μόδα και την αρχιτεκτονική πιο κοντά και θέλουμε να μένουνε σταθερά προσηλωμένες στην ποιότητα» λέει η Λαμπρινή Σταύρου. Αν και το εργοτάξιο τής λείπει, έχει φέρει την αυστηρότητα των κατασκευών στην εταιρεία. Όσο για την αδερφή της η Λαμπρινή τη χαρακτηρίζει ως την καλλιτεχνική φύση της Ancient Kaλλos. «Μοιραζόμαστε όμως την ίδια ακριβώς ματιά και αισθητική. Κάτι που δεν γνωρίζαμε πριν» καταλήγει

Πηγή: voria.gr

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version