Την εφαρμογή, σύντομα, της αναζήτησης του πιστοποιητικού γέννησης από τις υπηρεσίες και όχι από τους πολίτες, προανήγγειλε ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Νικόλαος Μιχαλόπουλος, μιλώντας σε ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με στόχο την προώθηση της διοικητικής μεταρρύθμισης στην αυτοδιοίκηση...
«Η σκέψη μας είναι να κυκλοφορεί ως πληροφορία μεταξύ των υπηρεσιών και όχι ως διαδικασία υποβολής από τον πολίτη, όπου του ζητούνε ό,τι χρειάζεται για να εκδώσει μια άδεια, μια βεβαίωση» είπε και πρόσθεσε: «Νομίζω ότι θα περάσει σύντομα σε εφαρμογή. Θέλει το χρόνο του γιατί πρέπει να γίνουν πολλές παρεμβάσεις για να κυκλοφορεί η πληροφορία και όχι το έγγραφο». Παράλληλα, επισήμανε, εξετάζεται το ίδιο να ισχύει και για άλλα πιστοποιητικά τεχνικά αμετάβλητα, στα οποία δηλαδή δεν αλλάζουν οι πληροφορίες. «Αυτό θα απελευθερώσει ανθρωποώρες ορισμένου όγκου. Υπολογίζουμε ότι είναι πάρα πολλές χιλιάδες οι ανθρωποώρες από τα ΚΕΠ και τα ΚΕΠ θα αναπτύξουν άλλες με τη σειρά τους αρμοδιότητες και λειτουργίες», σημείωσε.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι «μόνο τα ΚΕΠ διακινούν σε ένα χρόνο πάνω από ένα εκατομμύριο πιστοποιητικά γέννησης» και παρουσίασε ως καλό παράδειγμα την περίπτωση της διασύνδεσης εβδομήντα ελληνικών νοσοκομείων με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Υγείας. «Οι συμβάσεις για τα 70 νοσοκομεία κόστισαν 347.000 ευρώ για κίνηση ασθενών, λογιστήρια, αποθήκες, φάρμακα. Το όφελος σε ένα έτος σε ανθρωποώρες, υπολογισμένο σε ευρώ, είναι 1.650.000 ευρώ. Άρα έχει πολύ μεγάλη σημασία ποιο είναι το όφελος της βελτίωσης» πρόσθεσε.