Τρίτη, 26 Νοε.
11oC Αθήνα

Θεσσαλονίκη: Το Μπιτ Παζάρ έγινε γκαλερί με έργα των φοιτητών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ

Θεσσαλονίκη: Το Μπιτ Παζάρ έγινε γκαλερί με έργα των φοιτητών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ
Φωτογραφία ΑΠΕ - ΜΠΕ

Καταστήματα στο Μπιτ Παζάρ μετατρέπονται σε μια μεγάλη γκαλερί, στην ιστορική γειτονιά της Θεσσαλονίκης, καθώς φιλοξενούν έργα φοιτητών και φοιτητριών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Το Μπιτ Παζάρ στη Θεσσαλονίκη -που σημαίνει η «αγορά της ψείρας», από τα παλιά, γεμάτα ψείρες ρούχα που πωλούνταν κάποτε στα καταστήματα της αγοράς, η οποία φτιάχτηκε το 1928 από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας- φιλοξενεί τα έργα των φοιτητών του ΑΠΘ, τα οποία «δένουν αρμονικά με τα παλιά αντικείμενα», όπως λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Παλαιοπωλών Καταστηματαρχών.

Παρασκευή πρωί και στο καφενείο της αγοράς, οι κλασικοί θαμώνες γίνονται μια μεγάλη παρέα με της φοιτήτριες και τους φοιτητές, ενώ οι καταστηματάρχες στην οδό Τοσίτσα και στην Γκαρμπολά ευχαριστούν τα παιδιά που τους ομόρφυναν, όπως λένε, τα μαγαζιά.

Η πρωτοβουλία της διδάσκουσας Ελένης Θεοφυλάκτου, να γίνουν οι εργασίες των παιδιών στο συγκεκριμένο δημόσιο χώρο αποσκοπούσε ακριβώς σε αυτό, να δένουν με τον χώρο. «Δε θέλαμε να στιλιζάρουμε τα εκθέματα, αλλά να ενσωματωθούν στον χώρο», εξηγεί ο κ. Κοτίδης.

Η ιδέα της Ελένης Θεοφυλάκτου αγκαλιάστηκε θερμά από τους καταστηματάρχες. «Χαίρομαι πολύ που τα παιδιά βγαίνουν στη ζωή μέσω των σπουδών τους στην τέχνη», σημειώνει η Άννα Δαρδαμάνη που διατηρεί στην περιοχή κατάστημα με αντίκες.

Η κ. Θεοφυλάκτου, δίνει ιδιαίτερο βάρος και στις συνεργασίες των παιδιών. Το «μονοπάτι» των καλλιτεχνών, ιδιαίτερα των εικαστικών είναι κυρίως ατομικό, ωστόσο η ίδια εκτιμά ότι τέτοιου είδους συνεργασίες αποτελούν τη σύγχρονη αντίληψη στην τέχνη και η φοιτήτρια Δώρα Κ. Λάμπρου, εκφράζει την ελπίδα, η αρχή που έγινε με την ομαδική έκθεση στο Μπιτ Παζάρ να συνεχίσει με περισσότερες ομαδικές εργασίες σε διάφορα σημεία της πόλης.

Οι νέοι στο Μπιτ Παζάρ και οι άνθρωποι-αντίκες

Η ευρύτερη περιοχή γύρω από το Μπιτ Παζάρ αποτελεί διαχρονικά ένα από τα βραδινά στέκια νεολαίας στη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν από μερικά χρόνια ήταν και πρωινό στέκι των νέων. «Τα έργα και τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν έναν ωραίο τρόπο προσέλκυσης της νεολαίας και κατά τη διάρκεια της ημέρας», εκτιμά ο κ. Κοτίδης και ο Μανόλης Φωσκόπουλος συμπληρώνει με έμφαση πόσο θέλει η γειτονιά τα νέα παιδιά.

Ο Χρίστος Χατζηχριστοφή, φοιτητής από την Κύπρο, που το έργο του βρήκε τη θέση του μέσα στο καφενείο, δεν γνώριζε τη γειτονιά. Εντυπωσιάστηκε από την πρώτη φορά που βρέθηκε εκεί στο πλαίσιο του μαθήματος και παρατηρώντας τους ανθρώπους, ένιωσε, όπως λέει, ότι «έρχονται από άλλη εποχή και ζουν στο σήμερα, όπως οι αντίκες που πουλούν».

Έκδηλο είναι το ενδιαφέρον των περισσότερων για τη «μυστική» για πολλούς περιοχή του κέντρου της πόλης, όπως η Πένυ Θανασούλα-Βρύνα, φοιτήτρια από την Πάτρα, η οποία βρίσκει ότι τόσο το Μπιτ Παζάρ, όσο και πολλές ακόμη γειτονιές της Θεσσαλονίκης έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς «γνωρίζοντάς τες είναι σαν να κάνεις ταξίδι στο χρόνο», όπως σημειώνει.

Στην έκθεση, που θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαΐου 2022, παίρνουν μέρος οι φοιτητές και φοιτήτριες του 2ου έτους τους 2ου Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ: Πέννυ Θανασούλα-Βρύνα, Σοφία Δελή, Κική Ιωαννίδου, Γεωργία Χουστουλάκη, Ευαγγελία Νώλη, Δώρα Κ.Λάμπρου, Αρετή Παπαγγέλη, Χρύσα Τσίτσικα, Ορέστης Χαλκίδης και Χρίστος Χατζηχριστοφή.

Πηγή και φωτογραφίες: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις