Στα Χανιά και στο Ρέθυμνο οι πελάτες της εταιρείας εξυπηρετούνται από μεγάλα τουριστικά καταλύματα, αλλά και μικρότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τουρίστες που βρέθηκαν σε Χανιά και Ρέθυμνο είναι ψύχραιμοι, δεδομένου ότι γνωρίζουν πως η επιστροφή τους είναι εξασφαλισμένη, καθώς και οι εναπομείνασες ημέρες των διακοπών τους...
Σταδιακά θα πραγματοποιηθεί από το αεροδρόμιο Χανίων ο «επαναπατρισμός» των ξένων τουριστών που βρίσκονται στο νησί, μέσω της εταιρείας Thomas Cook, η οποία ανέστειλε τις δραστηριότητες της.
Στα Χανιά και στο Ρέθυμνο οι πελάτες της εταιρείας εξυπηρετούνται από μεγάλα τουριστικά καταλύματα, αλλά και μικρότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τουρίστες που βρέθηκαν σε Χανιά και Ρέθυμνο είναι ψύχραιμοι, δεδομένου ότι γνωρίζουν πως η επιστροφή τους είναι εξασφαλισμένη, καθώς και οι εναπομείνασες ημέρες των διακοπών τους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανόλη Τσακαλάκη, περίπου 22.000 άτομα βρίσκονται συνεχώς στην Κρήτη από το συγκεκριμένο πρακτορείο, μέσω ειδικών πακέτων ταξιδιών και εκδρομών, με τον μεγαλύτερο αριθμό εξ αυτών στην ανατολική Κρήτη.
Πηγές του Αεροδρομίου Χανίων, δήλωσαν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι τα προγράμματα και οι πτήσεις των Γερμανών τουριστών – πελατών της εταιρείας εξυπηρετούνται κανονικά, ενώ για τους Βρετανούς τουρίστες αναμένεται ενημέρωση από την πρεσβεία της Μεγάλης Βρετανίας, για το πότε θα γίνει ο επαναπατρισμός τους. Ανάλογη ενημέρωση αναμένεται για τους Σκανδιναβούς τουρίστες, για τους οποίους έως και τις 5 Οκτωβρίου ήταν προγραμματισμένες από την Thomas Cook 41 πτήσεις.
Ωστόσο, δεν είναι ακριβής ο αριθμός των τουριστών που βρίσκονται στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, μέσω της Thomas Cook, όπως σημείωσε ο κ. Τσακαλάκης. Επίσης, σύμφωνα με τον εντεταλμένο για θέματα τουρισμού περιφερειακό σύμβουλο Κρήτης Κυριάκο Κώτσογλου «δεν υπάρχουν ασφαλή στοιχεία για το πόσοι είναι εγκλωβισμένοι αυτή τη στιγμή στο νησί».
Όπως ανέφερε ο ίδιος, τις επόμενες ημέρες θα υπάρχει εικόνα για το ποια θα είναι η επίδραση των πληροτήτων για το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, ενώ εμφανίστηκε ιδιαίτερα προβληματισμένος για τις εξελίξεις τονίζοντας ότι τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τρία: «τι κάνουμε τώρα, πώς θα αποσβεστεί η απώλεια μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν και τι θα γίνει με τα συμβόλαια του 2020, αλλά και για τα επόμενα χρόνια». Και συνέχισε, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ: «ένα ακόμα ζήτημα που τίθεται είναι πώς θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός το επόμενο χρονικό διάστημα».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρεθύμνου Μανόλης Τσακαλάκης, υπολόγισε ότι τα χρήματα τα οποία θα χαθούν για όλο το νησί είναι μεταξύ 80 και 100 εκατομμυρίων. Σε ό,τι αφορά το Ρέθυμνο, οι αρμόδιοι βρίσκονται στο στάδιο της συλλογής των υπολοίπων στις καρτέλες χρέωσης και των καταμετρήσεων του κόστους των γκρουπ και μία πρώτη εκτίμηση -όπως ανέφερε- είναι ότι για το Ρέθυμνο το πόσο αφορά γύρω στα 15 εκατομμύρια, τα οποία όμως θα πληρώσει ασφαλιστική εταιρεία ταξιδίων.
Η ίδια εταιρεία, όπως είπε ο κ. Τσακαλάκης, έχει αναλάβει την ομαλή διακίνηση των πελατών της Thomas Cook και θα ορίσει σήμερα ή μέχρι αύριο ποιος tour operator θα αναλάβει να επαναπατρίσει τους τουρίστες και να πληρωθούν βέβαια και οι υποχρεώσεις της εταιρείας.
Ο κ. Τσακαλάκης εξήγησε πως οι αποζημιώσεις αφορούν το διάστημα από τη μέρα που έκλεισε ο ταξιδιωτικός οργανισμός μέχρι και να ολοκληρωθούν τα τουριστικά πακέτα στο τέλος Οκτωβρίου, τα οποία τελικά θα συνεχιστούν και είναι εκείνα που έχουν ασφαλιστεί. Τα μη ασφαλισμένα τουριστικά πακέτα θα ακυρωθούν, κάτι που επηρεάσει όλη την Κρήτη.
Οι πελάτες, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν τα προγραμματισμένα τους ταξίδια για Κρήτη μέσω των ασφαλισμένων τουριστικών πακέτων θα βρεθούν και στο Ρέθυμνο και οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων που θα διαμείνουν θα πληρωθούν κανονικά.
Δυστυχώς όπως είπε ο πρόεδρος Ξενοδόχων Ρεθύμνου, οι ισολογισμοί της Thomas Cook θα κλείσουν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου οπότε οι ξενοδόχοι τα χρήματα, τα οποία θα πρέπει να λάβουν ως αποζημίωση για τα τουριστικά πακέτα, θα τα λάβουν πολύ αργότερα.