Έναν υπερσύγχρονο χώρο στάθμευσης, που θα εξυπηρετεί κυρίως επαγγελματίες οδηγούς οι οποίοι ταξιδεύουν και αναζητούν στην πορεία τους ασφαλείς και με παροχή υπηρεσιών χώρους, ετοιμάζεται να παραδώσει προς χρήση ως το τέλος Ιουνίου η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου». Πρόκειται για μία προσπάθεια βελτίωσης των υποδομών, αλλά και αναβάθμισης του ταξιδιού κυρίως στον βασικότερο οδικό άξονα της χώρας που συνδέει τα δύο μεγαλύτερα ελληνικά αστικά κέντρα, την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.
Το μεγαλύτερο σε όλη την Ελλάδα «truck port» των 72 θέσεων, πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του και να υποδεχθεί τους οδηγούς που κινούνται στην ΠΑΘΕ, με 36 θέσεις στην άνοδο προς Θεσσαλονίκη και 36 θέσεις στην κάθοδο προς την Αθήνα, κοντά στον Βόλο και συγκεκριμένα στο Αερινό Μαγνησίας.
Οι οδηγοί, οι μεταφορικές εταιρείες, αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εφοδιαστική αλυσίδα αναμένεται ότι θα επωφεληθούν από μια τέτοιου τύπου εγκατάσταση, που θα προσφέρει μεταξύ άλλων, προστασία στον οδηγό και στο φορτίο.
Τα φορτηγά που αποτελούν το 30% της ετήσιας κυκλοφορίας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας, που τα όριά της αρχίζουν από τις Ράχες Φθιώτιδας, διέρχεται από την Μαγνησία και την Λάρισα και η δικαιοδοσία της ολοκληρώνεται στον οδικό κόμβο Κλειδίου λίγα χιλιόμετρα πριν από τη Θεσσαλονίκη, όπου εκεί συναντάται με την Εγνατία.
Οι δυο «Σταθμοί Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών» ή «Truck Port» όπως επικρατεί διεθνώς, κατασκευάζονται στη χιλιομετρική θέση 306,5 επί της ΠΑΘΕ από τον «Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου», σε αποστάσεις 1,7 χλμ. βόρεια του ΑΚ Αερινού, 35,5 χλμ. βόρεια του ΣΕΑ Αλμυρού και 38 χλμ. νότια του ΣΕΑ Νίκαιας και απέχει από τον Βόλο μόλις 21 χιλιόμετρα.
Το έργο της κατασκευής των δύο σταθμών είναι αξίας 3,7 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 2,6 εκατ. ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό 77,5%, ενώ η εταιρεία συμμετέχει με 1,1 εκατ. ευρώ.
Ο Γενικός Εκτελεστικός Διευθυντής της εταιρείας Δημήτρης Γκατσώνης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «οι δύο σταθμοί στο Αερινό θα έχουν συνολική έκταση 18.000 m², θα αναπτυχθούν και στις δύο κατευθύνσεις του αυτοκινητόδρομου και θα περιλαμβάνουν στην κάθε κατεύθυνση 36 θέσεις ασφαλούς στάθμευσης φορτηγών εντός του περιφραγμένου χώρου, καθώς και 14 θέσεις στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων και θέσεις για 2 μεγάλα λεωφορεία.
Στους ταξιδιώτες θα παρέχονται υπηρεσίες από σνακ μπαρ, τουαλέτες και μπάνια, εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων και βιολογικού καθαρισμού, εγκαταστάσεις ασφαλείας επιπέδου Silver που περιλαμβάνει σύστημα 24ωρης παρακολούθησης, ελεγχόμενη είσοδο και έξοδο, πλήρη περίφραξη, φωτισμό και σήμανση, ηλεκτρονική εφαρμογή κρατήσεων για στάθμευση σε πραγματικό χρόνο, καθώς και πεζοδρόμια με προσβάσεις με ράμπες».
Ο διευθυντής Λειτουργίας της εταιρείας Δημητρης Μανδαλώζης αναφερόμενος στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «στους δύο χώρους θα υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών κτίριο WC 70m² για τα επιβατικά αυτοκίνητα, κτίριο WC/shower για τα φορτηγά εμβαδού 95m², κτίριο για την εξυπηρέτηση και την εστίαση των ταξιδιωτών εμβαδού 150m² και υπαίθριος χώρος 80m², κτίριο Η/Μ και βιολογικού καθαρισμού, μπάρες εισόδου και εξόδου με σύστημα πληρωμής, διαθέσιμο πόσιμο νερό αλλά και ζεστό νερό στα μπάνια, καθώς και ρευματοδότες απλού και τριφασικού ρεύματος για φορτηγά και γενικώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα που είναι αμιγώς ηλεκτρικά».
Για τη σωστή και προσαρμοσμένη στις σύγχρονες απαιτήσεις λειτουργία των δύο «truck port» της Μαγνησίας, η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» έχει προχωρήσει σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και σε μία σειρά δράσεων που αφορά την εκπαίδευση των αστυνομικών αρχών, με στόχο την καλύτερη αστυνόμευση και τον έλεγχο των «έξυπνων» ταχογράφων, θα υπάρχει φορητό σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων για την ενίσχυση της αστυνόμευσης στα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Μαγνησίας και Πιερίας, θα προχωρήσει στην εκπαίδευση του προσωπικού των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων στο σύστημα στατικής ζύγισης βαρέων οχημάτων και θα λειτουργήσουν ειδικά συστήματα υψηλής ταχύτητας ζύγισης εν κινήσει που διεθνώς αναφέρονται ως High Speed – Weigh In Motion.
Η ολοκλήρωση των έργων στους δύο σταθμούς του Αερινού Μαγνησίας αναμένεται σε λίγες ημέρες και ως το τέλος Ιουνίου θα δοθούν προς χρήση στους ταξιδιώτες οδηγούς, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τους σύγχρονους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.