Site icon NewsIT

Χαλκιδική: Έργα για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στο οδικό δίκτυο

04.04.2017 | 15:57
Χαλκιδική: Έργα για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στο οδικό δίκτυο

Μεγάλα προβλήματα λόγω των κατολισθήσεων καταγράφονται στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, που κατασκευάστηκε στη δεκαετία του ΄60, χωρίς να λάβει υπόψη τα απότομα πρανή στις βραχώδεις περιοχές, από όπου περνά ο δρόμος. Το αποτέλεσμα είναι, λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων και της έλλειψης συντηρήσεων εδώ και χρόνια, πολλοί βράχοι να καταλήγουν στο οδόστρωμα με κινδύνους για την ασφάλεια των οδηγών.

“Το οδικό δίκτυο που έγινε στη Σιθωνία στη δεκαετία του ΄60 στη βορεινή πλευρά έχει προβλήματα. Όταν κατασκευάστηκε ο δρόμος, η μελέτη έγινε άκομψα και άτεχνα. Έκοβαν το βουνό και έφτιαχναν ένα δρόμο. Δεν μέτρησαν πώς είναι το έδαφος εκεί, αν είναι συμπαγές ή χαλαρό, τι θα προκύψει στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά δεν ήταν ένα ομαλό πρανές κλίσης 45 μοιρών αλλά ένα κάθετο, οπότε με το χρόνο αποσπώνται τμήματα βράχων και πέφτουν στο δρόμο” τόνισε ο περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Δημήτρης Τζηρίτης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή της Χαλκιδικής εστιάζεται στο οδικό δίκτυο από τη Βουρβουρού μέχρι τη Συκιά, ενώ παρεμβάσεων χρήζουν και άλλες περιοχές, όπως ο οδικός άξονας Τρυπητή – Ουρανούπολη, αλλά και ο δρόμος προς Κασσάνδρα.

Για την αντιμετώπιση του ζητήματος η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε ομόφωνα τη διακήρυξη ανοιχτού διαγωνισµού για την εκτέλεση έργων βελτίωσης της ευστάθειας των πρανών και προστασίας του οδικού δικτύου Χαλκιδικής από καταπτώσεις βράχων. Συγκεκριμένα θα δημιουργηθούν τοιχία κατά μήκος του δρόμου για να συγκρατούνται εκεί οι βράχοι και να μην καταλήγουν στο οδόστρωμα.

“Γίνεται τώρα προσπάθεια, για να λυθεί οριστικά αυτό το θέμα και να μη δαπανούμε κάθε χρόνο ποσά της τάξης των 100.000 και 150.000 ευρώ για να καθαρίζουμε τους δρόμους από τους βράχους” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζηρίτης.

Εκτός από την κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης από οπλισμένο σκυρόδεμα, προβλέπεται να γίνουν εκσκαφές υφιστάμενων ορυγμάτων για τη βελτίωση των κλίσεων, καθαρισμός τάφρων και οχετών και διάνοιξη νέων για την αποφυγή διαβρώσεων, καθαρισμός των πρανών και τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος στις βραχώδεις επιφάνειες. Τα σημεία στα οποία θα γίνουν οι παρεμβάσεις έχουν εντοπιστεί και καταγραφεί στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της περιφερειακής ενότητας Χαλκιδικής από τη Διεύθυνση Τεχνικών ‘Eργων της Π.Ε. Χαλκιδικής.

Το έργο, για το οποίο προβλέπεται πίστωση 800.000 ευρώ, εκτιμάται από τις υπηρεσίες της περιφέρειας ότι θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής του είναι οκτώ μήνες. Ωστόσο ο περιφερειακός σύμβουλος Στάθης Αβραμίδης διευκρίνισε ότι η εκτέλεση των εργασιών δεν πρόκειται να επιβαρύνει την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, που δέχεται μεγάλο φόρτο τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω του τουριστικού κύματος. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να κλείσουν δρόμοι και πρόσθεσε: “τα έργα θα γίνουν σε απόσταση δύο μέτρων από την άκρη του δρόμου, οπότε θα αποκλειστεί μόνο τμήμα του οδοστρώματος και η κυκλοφορία θα διεξάγεται κανονικά”.

Συντηρήσεις φαναριών σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης

Στο μεταξύ, συντηρήσεις των φαναριών σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης πρόκειται να πραγματοποιηθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας επισημαίνουν ότι είναι μεγάλο το πρόβλημα της κλοπής καλωδίων, εξαιτίας του οποίου δεν λειτουργούν πολλές φορές τα φανάρια. Επίσης πολλοί είναι και οι πολίτες που ειδοποιούν τηλεφωνικά τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης για να ειδοποιήσουν για περιστατικά βλάβης, καμμένων λαμπτήρων ή ζημιών λόγω τροχαίων ατυχημάτων.

Η οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε σήμερα τη διενέργεια ηλεκτρονικού, ανοικτού διαγωνισµού για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών συντήρησης των φωτεινών σηματοδοτών του επαρχιακού οδικού δικτύου Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα ο εργολάβος θα διενεργεί ελέγχους στα 70 φανάρια που βρίσκονται στο δίκτυο και θα ελέγχει τη λειτουργία τους, θα παρακολουθεί τηλεματικά τους σηματοδότες, ενώ θα διατηρεί τεχνικό συνεργείο σε επιφυλακή με σκοπό την άμεση επέμβαση για την αποκατάσταση της λειτουργίας εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

Τοπικά Νέα Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version