Είναι χαρακτηριστικό πως η πληρότητα στη Χαλκιδική για τις γιορτινές ημέρες του Πάσχα κυμαίνεται από 60 έως 70% με τον αριθμό των ξενοδοχείων που ανοίγουν να είναι περισσότερα σε σχέση με πέρυσι, καθώς φέτος το Πάσχα γιορτάζεται, αργότερα, στις 28 Απριλίου και έχει ως συνοδευτικό του την… Πρωτομαγιά.
«Η φετινή χρονιά δεν είναι συγκρίσιμη με την περσινή καθώς τα ξενοδοχεία που λειτούργησαν το Πάσχα του 2018 ήταν σαφώς λιγότερα» εξηγεί, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος επισημαίνοντας πως επί του παρόντος λειτουργούν στη Χαλκιδική 10 ξενοδοχεία, κυρίως μεγάλες μονάδες, που εξυπηρετούν, κατά κύριο λόγο, δυτικοευρωπαίους, προερχόμενους στην πλειονότητα τους από Γερμανία και Αγγλία.
Για τις ημέρες του Πάσχα οι περισσότερες κρατήσεις είναι από Βαλκάνιους και Έλληνες. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι ευελπιστούν πως την τελευταία στιγμή θα υπάρξει μεγαλύτερη εισροή εσωτερικού τουρισμού.
Δύσκολος μήνας ο Μάιος
«Η Χαλκιδική δεν είναι πασχαλινός προορισμός, ωστόσο φέτος ζοριζόμαστε. Ειδικά ο Μάιος, δείχνει να είναι δύσκολος. Πέρυσι η μέση πληρότητα του Μαΐου ήταν στο 60%, ενώ φέτος δεν ξεπερνά το 45%» αναφέρει ο κ. Τάσιος υπογραμμίζοντας πως η Χαλκιδική δεν μπορεί να απαντήσει στον ανταγωνισμό, σε επίπεδο τιμών, που δέχεται από τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα και την Κρήτη.
Μάλιστα όπως εξηγεί ο ίδιος στα μεγάλα τουριστικά νησιά η σεζόν ανοίγει νωρίς με πτήσεις charter, ενώ η Χαλκιδική, για να αρχίσει να κινείται τουριστικά, περιμένει τις τακτικές πτήσεις που έχουν πιο ακριβά εισιτήρια.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Πιερία. Όπως σημειώνει, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Ευαγγελία Ξυπτερά, πολλά ξενοδοχεία θα ανοίξουν στην Πιερία καθώς οι πασχαλινές ημέρες φέτος είναι αργότερα σε σχέση με πέρυσι. Η μερίδα που λέοντος των κρατήσεων αφορά Βούλγαρους, Σέρβους, Ρουμάνους και Έλληνες.
Προβληματισμός για το 2019
Πανελλαδική πτώση των κρατήσεων για τους επόμενους μήνες αποτυπώνεται από τις περισσότερες επιχειρήσεις του χώρου. Όπως υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος «το να φτάσει ο τουρισμός στα περσινά επίπεδα είναι περισσότερο πόθος. Η φετινή χρονιά είναι της υπομονής. Ο Μάϊος είναι δύσκολος μήνας, ενώ το τετράμηνο Ιουνίου- Σεπτεμβρίου, δείχνει καλό με περιθώρια, ωστόσο, ανάπτυξης».
Καταλυτικοί παράγοντες για την εικόνα κόπωσης και κάμψης που παρουσιάζει ο ελληνικός τουρισμός, η επαναφορά της Τουρκίας, ο αυξημένος διεθνής ανταγωνισμός, το Brexit αλλά και τα προβλήματα που προκαλεί στις επιχειρήσεις η υπερφορολόγηση.
Πηγή: voria.gr