Μικροί και μεγάλοι ήταν αδύνατον να μείνουν ασυγκίνητοι. Οι εικόνες εκτυλίσσονταν μπροστά τους στην αμμουδιά...
Νεκρό δελφίνι εντοπίστηκε στην παραλία Διονυσίου της Χαλκιδικής, από λουόμενους που βρέθηκαν στο σημείο, ενώ ειδοποιήθηκε το Λιμενικό Σώμα, προκειμένου να κινηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την εναπόθεση του σώματός του. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις από την ελληνική οργάνωση «Αρίων», αρμόδια για τη διάσωση, περίθαλψη και επανένταξη των κητωδών στο φυσικό περιβάλλον του, το πιο πιθανό είναι το θηλαστικό να είναι ρινοδέλφινο, ωστόσο, τα αίτια του θανάτου δεν μπορούν να εξακριβωθούν άμεσα.
«Τα δελφίνια βγαίνουν στις παραλίες είτε επειδή είναι άρρωστα ή επειδή είναι τραυματισμένα, γι’ αυτό δεν θα πρέπει να προσπαθούμε να τα οδηγήσουμε με τη βία στα βαθιά, ούτε βέβαια να τα κακομεταχειριζόμαστε, γιατί παρατηρούνται και τέτοιες συμπεριφορές. Το σωστό είναι να ειδοποιείται το Λιμενικό και στη συνέχεια η οργάνωση «Αρίων», που είναι η μόνη αρμόδια και εξειδικευμένη σε θέματα κητωδών στην Ελλάδα», ανέφερε η βιολόγος-γεωλόγος και ωκεανογράφος, Αιμιλία Δρούγα, μέλος του Αρίωνα.
Η οργάνωση έχει καταγράψει από το 2002 -έτος σύστασής της- 450 περιστατικά εκβρασμού δελφινιών και φαλαινών στις ελληνικές ακτές, ενώ σύμφωνα με την κ. Δρούγα, φέτος παρατηρήθηκαν αυξημένα περιστατικά θανάτωσης νεαρών ατόμων (δελφινιών) στον Κορινθιακό Κόλπο, περιστατικά που ερμηνεύονται ως «κακή στάση ζωής».
Σε ό,τι αφορά τους πληθυσμούς των δελφινιών στη χώρα μας -έχουν καταγραφεί και ταυτοποιηθεί 13 με 14 είδη- τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στον αφανισμό κάποιου είδους (όπως το είδος φώκαινα, που είναι ένα μικρό δελφίνι στο βορειοανατολικό Αιγαίο), αλλά και στις ανθρώπινες δραστηριότητες, όπως η κακοποίηση από αλιείς, η παγίδευση σε δίχτυα, τα χτυπήματα από την αυξημένη ταχύτητα των σκαφών, η εξόρυξη πετρελαίου και τα γεωφυσικά πειράματα που προϋποθέτει, τα sonar των ναυτικών σκαφών (οδηγεί σε θάνατο τα δελφίνια από εμβολισμό στο αφτί), η κατάποση πλαστικών και σκουπιδιών κ.ά. Για τις φάλαινες, που ζουν σε μικρότερους πληθυσμούς στη χώρα μας, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η πρόσκρουση με μεγάλα σκάφη.
Ο «Αρίων» αποτελεί ενεργό μέλος του Εθνικού Δικτύου Εκβρασμών για τα Θαλάσσια Είδη, υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, σε συντονισμό με την Κτηνιατρική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Πηγή: thessnews.gr