ανάμεσά τους και αυτή των Χανίων, με συγγενείς να προσέρχονται αγανακτισμένοι στα γκισέ της υπηρεσίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής Δημοσίων Εσόδων και στην Εφορία Χανίων έχουν σπεύσει συγγενείς ιδιοκτητών ακινήτων που έχουν πεθάνει, ωστόσο διευκρινίζεται ότι οι Οικονομικές Υπηρεσίες δε φέρουν την ευθύνη για τη λανθασμένη αποστολή των εκκαθαριστικών, καθώς οι συγγενείς είναι εκείνοι που δεν προσήλθαν εγκαίρως στην εφορία για να δηλώσουν το θάνατο του οικείου τους προσώπου.
Το πρόβλημα ήρθε στην επιφάνεια μετά την ανάρτηση των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ στο σύστημα Taxis, στο οποίο φαίνονται όλα τα λάθη και οι παραλείψεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το ηλεκτρονικό μητρώο του Taxis “αγνοεί” σε χιλιάδες περιπτώσεις το θάνατο του φορολογουμένου. Οι δραματικές αυτές παραλείψεις γίνονται είτε με ευθύνη του κληρονόμου, ο οποίος δεν προσήλθε ποτέ στη ΔΟΥ για να ακολουθήσει την απαραίτητη διαδικασία, είτε με ευθύνη του υπαλλήλου της εφορίας, ο οποίος, αν και παρέλαβε τα δικαιολογητικά, δεν ολοκλήρωσε ποτέ σωστά την προβλεπόμενη διαδικασία.
Για ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας κάνει λόγο ο λογιστής-φοροτεχνικός κ. Ανδρέας Μπαϊλάκης από τα Χανιά, ο οποίος τονίζει πως διαπιστώνονται κάθε χρόνο λάθη, τα οποία καλούνται να διορθώσουν, μέσα από μια πολύ μεγάλη γραφειοκρατική διαδικασία, συγγενείς των θανούντων.
«Βλέπουμε τραγελαφικές καταστάσεις ανθρώπων που έχουν πεθάνει και συνεχίζουν να φορολογούνται, ακόμη κι αν οι συγγενείς έχουν, σύμφωνα με τους ίδιους, προχωρήσει σε δήλωση του θανάτου κι έχουν κάνει αποδοχή της κληρονομιάς. Αυτό συμβαίνει είτε από αστοχία του συστήματος, είτε από κάποια λανθασμένη κίνηση των φορολογουμένων», αναφέρει ο κ. Μπαϊλάκης, ο οποίος μάλιστα γνωρίζει περιπτώσεις που ο ιδιοκτήτης των ακινήτων ή του ακινήτου έχει πεθάνει πολλά χρόνια κι όμως οι κληρονόμοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ανεξόφλητους βεβαιωμένους φόρους.
Πηγή: neakriti.gr