Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Ακόμη καλύτερη!

Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Ακόμη καλύτερη!

Η νέα Mercedes-Benz GLC διατηρεί και εξελίσσει όλα τα καλά στοιχεία της προηγούμενης γενιάς, τα οποία την κατέστησαν best seller, προσθέτοντας σύγχρονη τεχνολογία και μεγαλύτερη δόση πολυτέλειας – απαραίτητα στοιχεία για να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία premium C-SUV.

Η Mercedes-Benz GLC συνδυάζει με επιτυχία την παγκόσμια τάση προς την SUV κατηγορία με ένα από τα δυνατά χαρτιά της εταιρείας, τη C-Class, και το αποτέλεσμα φυσικά δικαιώνει και αναστατώνει!

Είναι βασισμένη στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MRA2 της γερμανικής μάρκας. Η εξωτερική σχεδίαση της GLC δεν έχει ρηξικέλευθες διαφορές από την πρώτη γενιά, ωστόσο, η ολιστικά φρέσκια όψη, οι μεγαλύτερες διαστάσεις και οι διαφορές σε φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρα και μάσκα δε δημιουργούν κανένα ερωτηματικό πως πρόκειται για τη νεότερη GLC.

Από την άλλη, το εσωτερικό είναι εντελώς καινούριο σχεδιαστικά και άκρως εντυπωσιακό. Premium hi-tech καμπίνα είναι η πιο γρήγορη περιγραφή που θα μπορούσε να δώσει κάποιος, αλλά είναι πολλά περισσότερα από αυτό. Ο διάκοσμος σχεδιαστικά και τεχνολογικά είναι κληρονομιά από τη C-Class. Μοντέρνος με όμορφη και έξυπνη σχεδίαση, ποιοτικός, πρακτικός και ευρύχωρος.

Μάλιστα στο αυτοκίνητο δοκιμής μας με το AMG package, το συνθετικό δέρμα, η ηλιοροφή και το εξαιρετικό ηχοσύστημα Burmester απογειώνουν την πολυτελή συμβίωση. Παράλληλα, οι αλουμινένιες λεπτομέρειες, οι γυαλιστερές μαύρες επιφάνειες, αλλά και ο κρυφός φωτισμός με τους ατελείωτους συνδυασμούς συνθέτουν μία εικόνα εκλεπτυσμένου γούστου. Η μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων παρουσιάζει με το δικό της σικ τρόπο όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Η οθόνη των 11,9 ιντσών τύπου γιγαντιαίου τάμπλετ, τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα σε θέση πορτρέτου, όχι μόνο εντυπωσιάζει, αλλά αποδεικνύεται και ιδιαίτερα εύχρηστη. Το δεύτερης γενιάς σύστημα πολυμέσων MBUX είναι λειτουργικό και εύκολο στη χρήση -αναμενόμενα- για τον έφηβο συνεπιβάτη ανιψιό που εξοικειώθηκε αμέσως, αλλά και για εμάς, τους πιο… δύσκαμπτους ενήλικους επιβάτες, ειδικότερα στις περιπτώσεις που δε συναντάμε φυσικούς διακόπτες. Οι φωνητικές εντολές, μάλιστα, λειτουργούν εντυπωσιακά καλά, διευκολύνοντας ακόμα πιο πολύ τη συγκέντρωση στο δρόμο.

Το στιλάτο εσωτερικό συνοδεύεται και από πρακτικότητα χάρη στην έξυπνη συνολικά σχεδίαση. Το εμπρός τμήμα, δηλαδή ταμπλό και κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να εξοικονομείται ο μέγιστος χώρος. Συνεπώς, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ευρύχωρους αποθηκευτικούς χώρους, θήκες για μικροαντικείμενα και άνεση στις μπροστινές θέσεις. Ακόμα πιο αρχοντικά αισθάνονται οι πίσω επιβάτες, αφού ο χώρος για τα πόδια είναι αρκετά άνετος, περισσότερο μάλιστα συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς.

Ωστόσο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα αυτοκίνητα, ο χώρος της μεσαίας θέσης περιορίζεται λόγω του τούνελ μετάδοσης στο πάτωμα. Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ κατέχει καλή θέση στην κατηγορία, αγγίζοντας τα 620lt, κάτι που σημαίνει φορτώνουμε βαλίτσες χωρίς δεύτερη σκέψη! Εάν κάποιος επιθυμεί ακόμα περισσότερο χώρο, μπορεί εύκολα με μία κίνηση να ρίξει τα πίσω καθίσματα με διαιρούμενη διάταξη σε αναλογία 40/20/40, το οποίο σημαίνει ότι οι δύο πίσω επιβάτες μπορούν να απολαύσουν το ταξίδι τους, χωρίς να αλλοιωθεί ο ζωτικός χώρος στις θέσεις τους, ακόμα και όταν υπάρχει κάποιο στενό αντικείμενο φορτωμένο ανάμεσά τους.

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και με πολύ καλή ορατότητα. Χάρη στις ρυθμίσεις του ηλεκτρικού καθίσματος και του τιμονιού βρήκαμε αμέσως την ιδανική θέση. Κάτω από καπό της GLC 220d της δοκιμής μας βρίσκεται ένας νέος δίλιτρος 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος συνοδεύεται από ένα ήπιο 48V υβριδικό σύστημα και συνδυάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων G-Tronic της Mercedes-Benz.

Αν και το εν λόγω diesel σύνολο αποτελεί το entry-level των πετρελαιοκινητήρων ταιριάζει γάντι στο πολυτελές SUV. Αποδίδει 197PS στις μόλις 3.600rpm και μέγιστη ροπή 440Nm στις 1.800rpm, ενώ προστίθενται βοηθητικά επιπλέον 23PS και 200Nm ροπής μέσω του ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αναλαμβάνει και ρόλο μίζας-γεννήτριας. Το αποτέλεσμα στην πράξη: ένα εξαιρετικό σύνολο, αποδοτικό, το οποίο παρέχει δύναμη από χαμηλές στροφές, άρα απροβλημάτιστη οδήγηση μέσα στην πόλη, ενώ δε διστάζει να πιάσει τα 100km/h από στάση σε 8sec, παρά τους δύο τόνους που ζυγίζει. Η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 219km/h, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 133gr/100km. Σε όλα τα παραπάνω βοηθά με τη σειρά του το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσων, το οποίο έχει δεχθεί αλλαγές για να ταιριάζει με το mild hybrid σύστημα.

Η GLC 220d αποδεικνύεται μία υπέροχη επιλογή σε κάθε περιβάλλον οδήγησης. Η εμπειρία μας από το ταξίδι σε μία διαδρομή προς Φθιώτιδα, την οποία πραγματοποιούμε επί σειρά ετών με τα περισσότερα αυτοκίνητα, ήταν παραπάνω από απολαυστική. Έχοντας επιλέξει από το Dynamic Select, το οδηγικό πρόγραμμα Comfort, το ταξίδι ήταν πραγματικά κάτι παραπάνω από… comfort. Η ποιότητα κύλισης σε εξαιρετικό επίπεδο, ο κινητήρας επιταχύνει ομαλά και είναι σχεδόν αθόρυβος, ενώ η ησυχία και η ηρεμία προερχόμενη από την πολύ καλή ηχομόνωση θυμίζει περιβάλλον δανειστικής βιβλιοθήκης.

Στην ποιότητα κύλισης, όπως και στη χαμηλή κατανάλωση βοηθάει και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd), ο οποίος πλέον είναι 0,29. Για του λόγου το αληθές, στον αυτοκινητόδρομο είδαμε γύρω στα 5,5lt/100km μέση κατανάλωση. Το βραδινό ταξίδι μας χάρισε και την ωραία εμπειρία των διάφορων χρωμάτων του κρυφού φωτισμού με οπτικές ίνες, που ενθουσίασε φυσικά τον έφηβο επιβάτη περισσότερο και από τις φωνητικές εντολές με το «Hey Mercedes» να ακούγεται κάθε λίγο και λιγάκι. Ευθύβολη και με σταθερό πάτημα, η ανάρτηση (τεσσάρων συνδέσμων εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι ρυθμισμένη να ολοκληρώνει τη συνολικά εξαιρετική συμπεριφορά της GLC και τα χιλιόμετρα φεύγουν ακούραστα και με ασφάλεια. Οι προσπεράσεις, όταν ήταν απαραίτητες, γίνονταν πανεύκολα χάρη στην πολύ καλή συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου.

Το ίδιο αποτέλεσμα λαμβάνεις και σε επαρχιακό δρόμο. Ξανά σε γνώριμη διαδρομή με στροφές για να φτάσουμε στον τελικό προορισμό, όπου διαπιστώνεις με χαρά ότι έχεις να κάνεις με ένα απόλυτα ισορροπημένο αυτοκίνητο παρά το βάρος του. Το επίπεδο πρόσφυσης είναι υψηλό και ακόμη και όταν ο ρυθμός ανέβει δεν προκαλείται επουδενί ανασφάλεια. Σαφώς σε αυτό βοηθάει και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η GLC ακολουθεί πειθήνια τις εντολές του οδηγού, ενώ το κιβώτιο επιλέγει την κατάλληλη σχέση καθ’ όλη τη διάρκεια και σε όποιο ρυθμό.

Οι αλλαγές του είναι άμεσες και ομαλές. Η απόκριση στο τιμόνι δε θα χαρακτηριζόταν από εξαιρετική αμεσότητα, αλλά είναι αρκετά ακριβές για να σε βοηθήσει να τοποθετήσεις σωστά την GLC στο δρόμο. Στη λειτουργία Sport, το τιμόνι βαραίνει και η συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αποκτά πιο σπορ χροιά, ξεδιπλώνοντας μία μη αναμενόμενη πτυχή. Μπορεί ο χαρακτήρας της GLC να προσανατολίζεται στα ασφάλτινα τερέν, παρόλ΄αυτά, μια χαρά τα καταφέρνει και σε εκτός δρόμου διαδρομές, χάρη στο σύστημα 4MATIC, το οποίο κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 45:55 στους εμπρός και στους πίσω τροχούς αντίστοιχα. Αρκεί να ξεπεράσει κανείς το ψυχολογικό ότι κλαδιά και πετραδάκια μπορεί να αγγίξουν το ακριβό του αμάξωμα.

Μέσα στην πόλη, η Mercedes-Benz GLC 220d αποτελεί και πάλι τον καλύτερo σύμμαχο. Κινηθήκαμε ως επί το πλείστον στο Eco mode, κατά το οποίο ο κινητήρας εμφανίζεται πιο ράθυμος, αλλά η κατανάλωση είναι σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο. Δε χορταίναμε τις βόλτες στην πρωινή και βραδινή Αθήνα. Παρά τον όγκο της, είναι ευέλικτη, η απορροφητικότητα της ανάρτησης βοηθάει να περνάς με ευκολία λακκούβες-κρατήρες δρόμων και εγκάρσιες ανωμαλίες απροβλημάτιστα, αν και η ρύθμισή της ίσως να είναι λίγο πιο σφιχτή για κάποια γούστα.

Εννοείται πως η premium καμπίνα δεν αφήνει περιθώρια γκρίνιας μέσα στη κίνηση. Όπως, επίσης, ούτε η αποδοτικότητα του κινητήρα με την κατανάλωση να γράφει πολύ καλά νούμερα, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες μποτιλιαρίσματος ή πιο γρήγορης οδήγησης. Η ήπια υβριδική υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας, αλλά και το coasting, κατά το οποίο απενεργοποιείται ο κινητήρας εν κινήσει, όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι και συμβάλλουν με τη σειρά τους στην αποδοτικότητα του συνόλου. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στην πράξη με τη χαμηλή κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμάνθηκε από 7,0lt/100km έως 7,4lt/100km (5,2lt/100km σύμφωνα με τον κατασκευαστή) με όλους τους τρόπους οδήγησης.

Η δεύτερη γενιά Mercedes-Benz GLC βιώνει… την καλύτερη εκδοχή του εαυτού της και αποτελεί ένα υπέρ το δέον ολοκληρωμένο premium SUV. Απογείωσε τα καλά στοιχεία της πρώτης γενιάς, με διαχρονική και παράλληλα μοντέρνα εμφάνιση, με όλα τα συστήματα ασφαλείας και σύγχρονη τεχνολογία, ονειρικά πακέτα εξοπλισμού, εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο και στην περίπτωση της 220d με ένα σχεδόν αθόρυβο και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.

Η τιμή της Mercedes-Benz GLC 220d ξεκινάει από 75.550 ευρώ, τιμή υψηλή, χωρίς όμως να εκπλήσσει τόσο λόγω των προαναφερθέντων όσο και επειδή το τιμολογιακό σκηνικό έχει πλέον αλλάξει.

Τελευταίες ειδήσεις