Site icon NewsIT

Nέα BMW R 1300 GS Adventure: Ιδανική για ταξίδια περιπέτειας και διαδρομές μεγάλων αποστάσεων

Χωρίς κατηγορία
13.07.2024 | 10:31
Nέα BMW R 1300 GS Adventure: Ιδανική για ταξίδια περιπέτειας και διαδρομές μεγάλων αποστάσεων

Διάσχιση της Σαχάρας σε αφόρητη ζέστη, ανάβαση στα Ιμαλάια ή εξερεύνηση των τροπικών δασών του Αμαζονίου – για περισσότερες από δύο δεκαετίες η μεγάλη BMW GS Adventure με τον επίπεδο δικύλινδρο κινητήρα boxer είναι συνώνυμη με τέτοια ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με συνεπιβάτη και πολλές αποσκευές.

Για να διασφαλίσει ότι αυτό θα παραμείνει έτσι και στο μέλλον και για να προσφέρει στους εξερευνητές αναβάτες μία ακόμα έντονη εμπειρία περιπέτειας, η BMW Motorrad έχει επανασχεδιάσει σχεδόν πλήρως τον κινητήρα, το πλαίσιο, το σώμα, την αισθητική και τους αποθηκευτικούς χώρους της νέας R 1300 GS Adventure σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, προάγοντας τους ακρογωνιαίους λίθους της BMW GS Adventure σε νέο επίπεδο.

Ο θρυλικός δικύλινδρος boxer κινητήρας βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της νέας R 1300 GS Adventure. Η νέα του σχεδίαση που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην R 1300 GS, είναι πολύ πιο συμπαγής από του προκατόχου του χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και σε μία νέα διάταξη κίνησης εκκεντροφόρων. Έχοντας χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. παράγει ισχύ 107 kW (145 hp) στις 7.750 rpm, αναπτύσσοντας μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6.500 rpm. Αυτό τον καθιστά μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer ευρείας παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW.

Στο κέντρο της νέας ανάρτησης βρίσκεται το κύριο πλαίσιο με μεταλλικό κέλυφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, το οποίο, εκτός του ότι έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο.

Στη θέση της προηγούμενης σωληνωτής κατασκευής από ατσάλι, η νέα R 1300 GS Adventure φέρει πλέον ένα αλουμινένιο σωληνωτό υποπλαίσιο από αλουμίνιο. Το νέο εμπρός σύστημα ανάρτησης EVO Telelever με στοιχείο στρέψης και η αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever παρέχουν επίσης ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης και σταθερότητα στην οδήγηση.

Το προηγούμενο ηλεκτρονικό σύστημα ανάρτησης Dynamic ESA Next Generation προσέφερε στον αναβάτη οδηγική απόλαυση και μέγιστη ασφάλεια σε μια μεγάλη ποικιλία εδαφών με τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης και την πίσω ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου. Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment (DSA) προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με μια αντίστοιχη ρύθμιση του συντελεστή ελατηρίου (“σκληρότητα ελατηρίου”) – ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς.

Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου. Αυτό κάνει την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική σε όλες τις επιφάνειες. Για ταξίδια solo, με συνεπιβάτη, ή με ογκώδεις αποσκευές – το DSA εξασφαλίζει ακόμη υψηλότερο επίπεδο οδηγικής ασφάλειας, επιδόσεων και άνεσης.

Οι νέες λειτουργίες adaptive vehicle height control & vehicle height control comfort διατίθεται από το εργοστάσιο ως προαιρετικός εξοπλισμός για το πλαίσιο της νέας R 1300 GS Adventure.

Με τον προσαρμοζόμενο έλεγχο της απόστασης από το έδαφος, η νέα R 1300 GS προσφέρει πλήρως αυτόματη ρύθμιση του ύψους της μοτοσικλέτας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση χωρίς συμβιβασμούς στη δυναμική οδήγησης και την ελευθερία κίνησης. Το ύψος της μοτοσικλέτας χαμηλώνει κατά 30 mm όταν είναι σταματημένη και σε χαμηλές ταχύτητες.

Η νέα R 1300 GS Adventure μπορεί επίσης να εφοδιάζεται με το προαιρετικό σύστημα adaptive vehicle height control comfort για πιο μικρόσωμους αναβάτες ή για άνετη προσβασιμότητα και ακόμα πιο εύκολους χειρισμούς. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες του vehicle height control αλλά το στάνταρ ύψος είναι 20mm χαμηλότερο.

Ακόμη και στη βασική της έκδοση, η νέα R 1300 GS Adventure δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προσθέσεις της. Το απλό Racing Red φινίρισμα, διαμορφώνει μια αθλητική, προσεγμένη εμφάνιση που σε προσκαλεί σε ταξίδια περιπέτειας. Το ασημί ρεζερβουάρ, οι σέλες σε μαύρο & κόκκινο, το μαύρο τιμόνι, οι μαύρες ζάντες και οι κόκκινες προεκτάσεις προστατευτικών χεριών δημιουργούν μια εντυπωσιακή αντίθεση.

Στην παραλλαγή Triple Black, η νέα R 1300 GS Adventure αποκαλύπτει το κομψό της πρόσωπο. Οι πινελιές σε απόλυτα συντονισμένες αποχρώσεις του μαύρου και το αλουμινένιο ρεζερβουάρ καυσίμου σε υψηλής ποιότητας φινίρισμα Tinted Clear Coat επισφραγίζουν τον εξαιρετικό χαρακτήρα της. Μαύρα στοιχεία, όπως οι στάνταρ μπάρες προστασίας του κινητήρα με ασημί ένθετα, το τιμόνι και οι ζάντες των τροχών, συνδυάζονται με γκρι προεκτάσεις προστατευτικών χεριών, μεγάλα αλουμινένια καλύμματα ψυγείου και θερμαινόμενες σέλες σε μαύρο/γκρι για την παραδοσιακή χρωματική σύνθεση Triple Black. Μια σχάρα αποσκευών και μία ψηλή ζελατίνα με μεγάλους ανεμοθώρακες ολοκληρώνουν την εμφάνιση Triple Black.

Το μοντέλο GS Trophy υιοθετεί ένα σπορ χρώμα. Η μεταλλική βαφή Racing Blue συμπληρώνεται από εντυπωσιακές μονόχρωμες ρίγες Light White και Racing Red. Οι επιφάνειες με ‘ανάγλυφη’ βαφή σε ματ μεταλλικό χρώμα Avus Black δημιουργούν συναρπαστικές αντιθέσεις με τα μέρη αλουμινίου. Οι σέλες σε κόκκινο & μαύρο και οι κόκκινες προεκτάσεις προστατευτικών χεριών συνδυάζονται με τη μπάρα προστασίας κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι και τις μαύρες ζάντες με σταυρωτές ακτίνες για τη δημιουργία ενός ελκυστικού χρωματικού συνδυασμού. Οι μαύρες γρίλιες μπροστά από το ψυγείο και τους βοηθητικούς προβολείς παρέχουν αποτελεσματική προστασία από πέτρες. Η μικρότερη σπορ ζελατίνα και οι σπορ χειρολαβές για τον συνεπιβάτη τονίζουν ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα της GS Trophy. Τα μεγάλα καλύμματα του ψυγείου με βάσεις εξαρτημάτων και τα ράφια του ρεζερβουάρ καυσίμου από αλουμίνιο παρέχουν επίσης στιβαρά σημεία πρόσδεσης.

Στην έκδοση Option 719 Karakorum, η R 1300 GS Adventure βάφεται στον αποκλειστικό χρωματισμό Aurelius Green matt metallic. Οι χρυσαφί γραμμές και το πακέτο φρεζαρισμένων εξαρτημάτων Shadow ολοκληρώνουν την εμφάνιση υψηλής ποιότητας, όπως και το σήμα “Opt. 719” στο κάλυμμα του ρεζερβουάρ. Χρυσαφί ανοδιωμένα εξαρτήματα, όπως οι ζάντες και το τιμόνι, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Η στάνταρ μπάρα προστασίας του κινητήρα είναι βαμμένη μαύρη και οι προεκτάσεις του προστατευτικού χεριών είναι γκρι. Εκτός από τα μικρά αλουμινένια καλύμματα ψυγείου και την προστατευτική γρίλια στους βοηθητικούς προβολείς, υπάρχουν δύο θερμαινόμενες σέλες comfort σε μαύρο/γκρι, μια σχάρα αποσκευών και μία μικρή σπορ ζελατίνα.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version