Site icon NewsIT

ΑΑΔΕ: Influencer γλίτωσε πρόστιμο 170.000 ευρώ – Εντείνονται οι έλεγχοι στα social media

Χωρίς κατηγορία
23.10.2024 | 08:57
ΑΑΔΕ: Influencer γλίτωσε πρόστιμο 170.000 ευρώ – Εντείνονται οι έλεγχοι στα social media

African American teenage woman using a smartphone ,Laptop with Icon communication network social media network pop notification concept.

Με μια απόφαση – σταθμό influencer γλύτωσε πρόστιμο συνολικού ύψους 170.000, μαζί με το ΦΠΑ στα 230.000 ευρώ, μετά από σχετική απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Στην influencer είχε επιβληθεί το βαρύ πρόστιμο γιατί κατόπιν ελέγχου της ΑΑΔΕ εντοπίστηκε διαφήμιση προϊόντων σε αναρτήσεις της στα social media, χωρίς να υπάρχουν τιμολόγια, σε διάστημα τεσσάρων ετών, επισύροντας έτσι ποινές για αδήλωτα εισοδήματα από την ΔΟΥ Σύρου.

Τα πρόστιμα είναι για το 2017 58.625 ευρώ + ΦΠΑ 14.070 ευρώ, για το 2018 65.875 ευρώ + ΦΠΑ 15.810 ευρώ, για το 2019 44.025 ευρώ + ΦΠΑ 10.566 ευρώ και για το 2020 17.000 ευρώ + ΦΠΑ 4.080 ευρώ.

Ωστόσο, η γνωστή influencer δεν το άφησε εκεί, και άσκησε ενδικοφανή προσφυγή, η οποία τελικά εκδικάστηκε από την ΔΕΔ που  εξέδωσε την αθωωτική απόφαση στις 11 Απριλίου.

Αν και η συγκεκριμένη υπόθεση δεν τελεσφόρησε, καθώς η εν λόγω influencer με τα στοιχεία που απέστειλε στην ΑΑΔΕ μπόρεσε να αποφύγει τα πρόστιμα, είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος με τον οποίο οι ελεγκτές πλέον περνάνε από κόσκινο τα social media.

Πρόκειται για μια έμμεση τεχνική ελέγχου, που προβλέπεται από το άρθρο 28 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Τα ψηφιακά μέσα της ΑΑΔΕ έτσι σκανάρουν όλα τα ηλεκτρονικά ίχνη στα social media, κάνοντας διασταυρώσεις στοιχείων για το ποια έχουν δηλωθεί ως διαφημίσεις (όταν υπάρχει κάποια προώθηση προϊόντος) και ποια όχι.

Το παραπάνω σημαίνει ότι πολλοί περισσότερο ή λιγότερο επώνυμοι, ενδέχεται να πιαστούν στη φάκα της ΑΑΔΕ προσεχώς, εάν και εφόσον εντοπίζονται μη τιμολογηθείσες αναρτήσεις ή ασαφείς περιγραφές των παρεχόμενων υπηρεσιών στα εκδοθέντα στοιχεία, οι οποίες δεν περιγράφουν επακριβώς το χρονικό διάστημα ή το είδος της υπηρεσίας, ούτε αναφέρονται σε κάποιο συμφωνητικό, από το οποίο θα μπορούσε να προκύψει το κόστος της κάθε ανάρτησης.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως φάνηκε και στην περίπτωση της αθωωθείσας influencer, ο πέλεκυς αναμένεται ιδιαιτέρως βαρύς.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version