Site icon NewsIT

Αστικές Συγκοινωνίες: Έρχονται 300 «φρέσκα» και σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα με 10ετές leasing από το 2025

Χωρίς κατηγορία
19.07.2024 | 06:42
Αστικές Συγκοινωνίες: Έρχονται 300 «φρέσκα» και σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα με 10ετές leasing από το 2025

Óôééãìéüôõðá áðü ôï áìáîïóôÜóéï ôçò ÏÓÕ óôçí ïäü Ð.ÑÜëëç óôï ÑÝíôç, üðïõ óÞìåñá âãáßíïõí ôá ðñþôá óáñÜíôá íÝá ëåùöïñåßá ìå ôçí ìÝèïäï leasing ðïõ èá åíéó÷ýóïõí ôéò åðéâáñõìÝíåò ãñáììÝò, ÐáñáóêåõÞ 9 Áðñéëßïõ 2021 (ÔÁÔÉÁÍÁ ÌÐÏËÁÑÇ / EUROKINISSI)

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία προμήθειας από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) των 300 νέων, σύγχρονων λεωφορείων, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) που θα έρθουν να ανανεώσουν και να ενισχύσουν τον στόλο οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών.

Πρόκειται για την αντικατάσταση, από το 2025, ισάριθμων οχημάτων που διαθέτει σήμερα η ΟΣΥ μέσω leasing, που μετρούν ήδη πάνω από μια δεκαετία στους δρόμους της πρωτεύουσας. Μόνο που πλέον η Αθήνα θα ενισχυθεί με 300 νέα λεωφορεία, τόσο πετρελαιοκίνητα όσο και ηλεκτρικά, που όλα θα είναι «του κουτιού», βάσει σχετικής συμφωνίας με την «Εθνική Leasing».

Μάλιστα, ήδη έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ο ΟΣΥ «κάλεσε» την «Εθνική Leasing» για την υπογραφή της σύμβασης στο προσεχές διάστημα. Όπως αναφέραμε, στόχος είναι τα νέα λεωφορεία να μπούνε στα δρομολόγια εντός του 2025.

Πρόκειται για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων και παρελκομένων τους, δεκαετούς διάρκειας, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) κατηγορίας EURO VI, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων κανονικών (διαξονικών), κατηγορίας EURO VI και εκατό (100) απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., αστικών λεωφορείων από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., αρχικής εκτιμώμενης δαπάνης 201.600.000 ευρώ. Η προφορά της «Εθνικής Leasing» ανήλθε στα 200,5 εκατ. ευρώ.

Ως προς τα οικονομικά στοιχεία, για το Τμήμα Α’ που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) αστικών λεωφορείων κατηγορίας EURO VI μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 71.640.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ήτοι μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο 5.970 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).

Για το Τμήμα Β’ που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων πετρελαιοκίνητων καινούριων κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων κατηγορίας EURO VI μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 63.240.000 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), δηλαδή μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο που αντιστοιχεί σε 5.270 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).

Τέλος, για το Τμήμα Γ’ που σχετίζεται με το οικονομικό αντικείμενο της μίσθωσης εκατό (100) καινούριων ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. μετά των παρελκομένων τους, το συνολικό κόστος (συνολική τιμή αναδόχου για όλη την περίοδο των 120 μηνών), ανέρχεται στο ποσό των 65.640.000 ευρώ (πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ), δηλαδή 5.470 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) μηνιαίο μίσθωμα ανά λεωφορείο.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της ενίσχυσης των Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δρομολογεί την προμήθεια ακόμα 700 καινούριων ηλεκτρικών λεωφορείων και τρόλεϊ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και συγκεκριμένα 350 λεωφορεία αργής φόρτισης, 150 λεωφορεία γρήγορης φόρτισης και 200 τρόλεϊ. Η προμήθεια θα γίνει μέσω συμφωνίας – πλαίσιο, διάρκειας τεσσάρων ετών, εκτιμώμενης αξίας περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version