Site icon NewsIT

ΑΒΑΞ: Ανεκτέλεστα έργα 2,5 δισ. ευρώ – Πώς κινήθηκε το εξάμηνο και τα έργα σε Μετρό, υποδομές κι ενέργεια

Χωρίς κατηγορία
30.09.2022 | 17:03
ΑΒΑΞ: Ανεκτέλεστα έργα 2,5 δισ. ευρώ – Πώς κινήθηκε το εξάμηνο και τα έργα σε Μετρό, υποδομές κι ενέργεια

Τρία σημαντικά κατασκευαστικά και ενεργειακά έργα που αφορούν το Μετρό Γραμμή 3, το ΙGB κι ένα Σταθμό Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο Ιράκ, ολοκλήρωσε ο όμιλος ΑΒΑΞ, με αφορμή την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων α’ εξαμήνου 2022.

Είναι μία περίοδος για τον όμιλο ΑΒΑΞ η οποία χαρακτηρίστηκε από την σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου έργων, την ολοκλήρωση μεγάλων συμβάσεων κυρίως στο εξωτερικό και την πώληση του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra.

Πιο αναλυτικά, λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες του Ομίλου – δεδομένης της πώλησης του βραχίονα ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra – ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε στα 194 εκατ. Ευρώ, έναντι 261,7 εκατ. Ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Άβαξ: Γιατί μειώθηκε ο τζίρος

Στη μείωση του τζίρου συνετέλεσε η καθυστέρηση στην έναρξη νέων συμβάσεων, ως απόρροια της αβεβαιότητας που προκάλεσε η διεθνής συγκυρία (πόλεμος, ενεργειακό κόστος, εφοδιαστική αλυσίδα υλικών). Επιπλέον, αρνητικά λειτούργησε στα μικτά αποτελέσματα του Oμίλου και τα κέρδη από τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες η επίδραση που επέφερε στο κατασκευαστικό κόστος των υπό ολοκλήρωση έργων η διεθνής ανατίμηση των δομικών υλικών, του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, των καυσίμων και των μεταφορικών εξόδων, εξελίξεις που είχαν ήδη επισημανθεί από τους τελευταίους μήνες του 2020 μέχρι και σήμερα. Παράλληλα, τα συνολικά κέρδη μετά φόρων άγγιξαν τα 12,7 εκατ. Ευρώ έναντι 5,9 εκατ. Ευρώ το α’ εξάμηνο 2021.

Άβαξ: Σημαντικές νέες συμβάσεις

Στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2022, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων έργων του Ομίλου ανήλθε σε 2,0 δισ. Ευρώ. Μετά την 30.06.2022, ο Όμιλος υπέγραψε νέες συμβάσεις, ενώ σε συνδυασμό και με τις προς υπογραφή συμβάσεις, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του Ομίλου υπερβαίνει τα 2,5 δισ. Ευρώ (χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η εκτέλεση έργων εντός του γ’ τριμήνου του 2022).

Άβαξ: Στρατηγική

Κατά την τελευταία περίοδο, άρχισε, να υλοποιείται η στρατηγική του Ομίλου για την ανάδειξη της αξίας του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, η πιο πρόσφατη αποτίμηση του οποίου ανέρχεται στα 515 εκατ. Ευρώ. Στo πλαίσιο αυτό, η συμμετοχή της ΑΒΑΞ στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου έχει μεταβιβαστεί στην 100% θυγατρική ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις. Υπενθυμίζεται ότι, η σύσταση της εν λόγω θυγατρικής έχει γίνει με στόχο την επίτευξη μίας πιο σαφούς δομής, που θα καθιστά δυνατή την καλύτερη αποτύπωση της αξίας των συμμετοχών του Ομίλου.

Έργα που ολοκληρώθηκαν

1. την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά, θέτοντας στη διάθεση του επιβατικού κοινού τρεις νέους σταθμούς που θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας.

2. το έργο της μελέτης και κατασκευής του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Bismayah 3, στην περιοχή Bismayah του Ιράκ ισχύος 1.650MW, που αποτελεί το μεγαλύτερο ενεργειακό έργο που ανέλαβε ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος στο εξωτερικό

3. τον αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας- Βουλγαρίας IGB ο οποίος αναδεικνύει τον στρατηγικό γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας, αναβαθμίζει την ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης Νοτιοανατολικής Ευρώπης και καθιστά τη χώρα μας έναν νέο και ισχυρό ενεργειακό κόμβο.

Έργα στο Ελληνικό

Παράλληλα, έχει ξεκινήσει και συνεχίζει βάσει χρονοδιαγράμματος την κατασκευή των έργων υποδομής Α’ φάσης στο The Ellinikon και τις εργασίες για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ενώ, αντίστοιχα έντονη δραστηριότητα προβλέπεται να έχει ο Όμιλος και το β’ εξάμηνο του 2022, καθώς μεταξύ άλλων προχωρούν τα έργα ή οι διαδικασίες για την υπογραφή νέων συμβάσεων σε διαγωνισμούς που έχει μειοδοτήσει ο Όμιλος, όπως ενδεικτικά:

• το οδικό τμήμα «Μπράλος – Άμφισσα» (προς υπογραφή)

• τη Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης (FlyOver) (προς υπογραφή)

• ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, (υπό εκτέλεση)

• η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα (προς υπογραφή)

• η κατασκευή ΦΒ πάρκου ισχύος 65 MW για τη ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία (υπό εκτέλεση).

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version