Λίγα μόλις μέτρα από τους Καταρράκτες της Έδεσσας και οι μελωδίες μικρών μαθητών, καλύπτουν το θόρυβο των ορμητικών νερών καθώς ξεχύνονται από το πανέμορφο ξύλινο σπιτάκι του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Κέφι, νότες και χαμόγελα “πλημμυρίζουν” όλο το Πάρκο των Καταρρακτών καθώς τα παιδιά τραγουδούν «We will rock you” και παίζουν μουσική με τον ξεχωριστό, καθαρά δικό τους, τρόπο. Χρησιμοποιούν βαζάκια και κουτιά, χτυπούν με ρυθμό ξύλα και τενεκεδάκια, παίζουν με καλαμάκια και μπουκάλια και δημιουργούν την…μπάντα των Απορριμματοφόρων. Εβδομήντα μαθητές δημοτικού στην Έδεσσα «ροκάρουν» με τα αυτοσχέδια μουσικά τους όργανα, με μαράκες, σείστρα και τύμπανα, που κατασκεύασαν από ανακυκλώσιμα υλικά.
«Είναι μια μαράκα από ξύλο και πλαστικά κουτάκια», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θεμιστοκλής, ένας απ τους μαθητές δημοτικού, περιγράφοντας χαρούμενος την συμμετοχή του στην «μπάντα απορριμματοφόρων”. Για τον Θεμιστοκλή -όπως και για τους άλλους συμμαθητές του και μέλη της πρωτότυπης αυτής μπάντας- ” είναι μια εξαιρετική εμπειρία. Από μη χρήσιμα υλικά, που δεν μπορεί να φανταστεί ένας άνθρωπος ότι μπορεί να χρησιμεύσουν κάπου, εμείς δημιουργήσαμε μια τόσο καλή παράσταση”.
Η προϊσταμένη στο Κέντρο περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας- Γιαννιτσών, Σοφία Θεοδωρίδου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξηγεί πως «το συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζεται σε ένα εθνικό δίκτυο που ονομάζεται “Απορρίμματα: Τα χρήσιμα άχρηστα”. Σχολεία από την Ελλάδα συνεργάζονται μαζί μας για να υλοποιήσουν πολύμηνα προγράμματα στις δικές τους σχολικές αίθουσες. Τα τελευταία χρόνια εστιάζουμε στη δημιουργία «σχολικής μπάντας απορριμματοφόρων» σε κάθε σχολείο ή ακόμα και σε μια πανελλήνια μπάντα που είναι το όραμα μας».
Ψυχή της πολύτιμης αυτής προσπάθειας, ο εκπαιδευτικός Θοδωρής Παπαϊωάννου. «Είναι η μπάντα των απορριμματοφόρων. Η λογική μας είναι : Κάτι άχρηστο να το μετατρέψουν τα παιδιά, σε κάτι χρήσιμο και αυτό το χρήσιμο να σου προσφέρει και χαρά. Έτσι καταλήγουμε να κατασκευάζουμε από άχρηστα υλικά, μουσικά όργανα και με αυτά να παίζουμε μουσική, να συνοδεύουμε τραγούδια και ρυθμικά και μελωδικά. Είναι πάρα πολύ δημιουργικό όλο αυτό, διότι έχει και το στάδιο της κατασκευής αλλά και το στάδιο να μάθεις και να παίζεις μουσική» επισημαίνει.
“Αυτό το πρόγραμμα έχει να κάνει με καινούργιες μεθόδους εκπαίδευσης και διδασκαλίας. Έχει να κάνει με διαφοροποιημένη έκφραση που δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να εκφραστεί, να βγάλει το δικό του κόσμο μέσα από τη κατασκευή και τη χρήση μουσικών οργάνων και γι΄ αυτό τον λόγο είναι τόσο δυνατό το αποτέλεσμα», υπογραμμίζει η κ. Θεοδωρίδου και συμπληρώνει πως τα παιδιά «παράγουν μουσική, δημιουργούν, οξύνουν την κριτική τους σκέψη και αρχίζουν να σκέφτονται και βλέπουν τον κόσμο με εναλλακτικό τρόπο. Ένας ωραίος κόσμος απλώνεται μπροστά στα μάτια του παιδιού, έτοιμος στη διάθεση του να τον χρησιμοποιήσει για μια καλύτερη ζωή».-