Ωστόσο, όπως μεταδίδουν τα διεθνή ΜΜΕ, εκπρόσωπος του Facebook ζήτησε συγνώμη για τη λογοκρισία στην οποία προχώρησε η εταιρεία σε ανάρτηση εικόνας του αγαλματιδίου, ύψους 11 εκ., γνωστού ως Αφροδίτης του Βίλλεντορφ (Venus of Willendorf).
Η αντιπαράθεση ξεκίνησε τον Δεκέμβριο όταν η Laura Ghianda, Ιταλίδα ακτιβίστρια τέχνης ανάρτησε μια φωτογραφία του έργου στο Facebook, που έγινε viral, με την εταιρεία να προχωρά στη λογοκρισία της. Η Ghianda, αγανακτισμένη, έστελνε μηνύματα ότι «ο πόλεμος εναντίον του πολιτισμού και της σύγχρονης διανόησης δεν θα γινόταν ανεκτός».
Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Βιέννης, όπου εκτίθεται το ειδώλιο, εξέφρασε χτες Τετάρτη την αγανάκτησή του, τονίζοντας ότι το Facebook δεν θα έπρεπε να απαγορεύσει ένα τέτοιο αρχαίο αντικείμενο λόγω «γυμνότητας», όπως και κανένα άλλο έργο τέχνης. «Δεν υπήρξε ποτέ καταγγελία από τους επισκέπτες σχετικά με τη γυμνότητα του αγαλματιδίου», δήλωσε ο διευθυντής του μουσείου Christian Köberl στο πρακτορείο ειδήσεων AFP, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η ιστορία του αγαλματιδίου
Το αγαλματίδιο, σαφώς ένα σύμβολο γονιμότητας, ανακαλύφθηκε στο αυστριακό χωριό Βίλλεντορφ -από όπου και η ονομασία του- στις αρχές του 20ού αιώνα. Το έργο, ίσως το πιο χαρακτηριστικό έκθεμα του μουσείου, αποτελεί την πιο γνωστή προϊστορική απεικόνιση γυναίκας παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Facebook, είναι πολιτική της εταιρίας να μην επιτρέπει απεικονίσεις γυμνού, ακόμα και όταν αυτό υπονοείται. «Εντούτοις, κάνουμε μια εξαίρεση για αγάλματα, γι’ αυτό και η ανάρτηση θα έπρεπε να είχε γίνει αποδεκτή», δήλωσε στο AFP.
Το Facebook έχει επανειλημμένως κατηγορηθεί για την απαγόρευση συγκεκριμένων αναρτήσεων, την ίδια στιγμή που επιτρέπει τη δημοσίευση άλλων, πιο αμφιλεγόμενων.
Γαλλικό δικαστήριο πρόκειται να αποφασίσει στις 15 Μαρτίου σχετικά με μια περίπτωση χρήστη του Facebook, ο λογαριασμός του οποίου έκλεισε μετά την ανάρτηση του πίνακα του ζωγράφου του 19ου αιώνα, Γκυστάβ Κουρμπέ., «Η Προέλευση του Κόσμου» («L’Origine du monde»), επειδή απεικονίζει ένα γυναικείο αιδοίο.