Κυριακή, 24 Νοε.
9oC Αθήνα

Φοιτητικές Εστίες – ΣΔΙΤ: Πώς προχωρούν διαγωνισμοί άνω των 210 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Φοιτητικές Εστίες – ΣΔΙΤ: Πώς προχωρούν διαγωνισμοί άνω των 210 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Σε δύο «μέτωπα», αλλά και σε διαφορετικά στάδια ωριμότητας, προχωρούν διαγωνισμοί για την υλοποίηση φοιτητικών εστιών στη Βόρεια Ελλάδα, μέσω σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Από τη μία πλευρά, έξι ενδιαφερόμενα σχήματα έδωσαν το παρών στην πρώτη φάση της διαδικασίας για την κατασκευή φοιτητικών εστιών στη Δυτική Μακεδονία, μέσω ΣΔΙΤ, ύψους περίπου 105 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, στην τελική φάση βρίσκεται διαγωνισμός για την κατασκευή «Φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών/ερευνητικών και Λοιπών Υποδομών του Δ.Π.Θ.», δηλαδή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, μέσω ΣΔΙΤ, αρχικής εκτιμώμενης αξίας περίπου 107 εκατ. ευρώ.

Παράταση για το έργο στη Θράκη

Ξεκινώντας από τον δεύτερο διαγωνισμό, σύμφωνα με πληροφορίες του newsit.gr, το Συμβούλιο Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης αποφάσισε τη μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής προσφορών για το έργο έως τις 20-11-2024, με τη διαδικασία να έχει οριστεί αρχικά για χτες Τρίτη 15 Οκτωβρίου. Τον διαγωνισμό διεκδικούσαν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Μυτιληναίος (πλέον Metlen) – Α.Τ.Ε.Σ.Ε., ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat. Το έργο αφορά στη δημιουργία ενός σύνθετου οικοδομικού συγκροτήματος που θα αναμορφώσει σημαντικά τις τρεις Πανεπιστημιουπόλεις σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ως κομμάτι του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Δ.Π.Θ. το έργο αυτό θα αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ο οποίος καθιστά διαθέσιμες υποδομές και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αλλά και εξειδίκευσης στους τομείς της Φοιτητικής Μέριμνας (φοιτητικές εστίες και χώροι σίτισης), της Εκπαίδευσης και της Έρευνας.

Η διαμόρφωση και η λειτουργία των νέων κτηριακών συγκροτημάτων εντός των χώρων του Ιδρύματος θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και τις συνθήκες εργασίας τόσο των φοιτητών όσο και των υπόλοιπων μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας στην ακριτική Θράκη. Το έργο, βάσει αρχικών προδιαγραφών, περιλαμβάνει την κατασκευή τεσσάρων κτηρίων φοιτητικών εστιών, χώρου σίτισης φοιτητών και πανεπιστημιακών κατοικιών στην Αλεξανδρούπολη, φοιτητικών εστιών, χώρου σίτισης φοιτητών, ξενώνα φιλοξενίας, πανεπιστημιακών κατοικιών, κεντρικής βιβλιοθήκης-αναγνωστηρίου-πολυλειτουργικής εγκατάστασης εκδηλώσεων στην Κομοτηνή, ενώ για την Ξάνθη προβλέπονταν η υλοποίηση ερευνητικού κέντρου αριστείας.

Ποιοι διεκδικούν το έργο στη Δυτική Μακεδονία

Προ ημερών έγινε η έναρξη της διαδικασίας για την κατασκευή φοιτητικών εστιών στη Δυτική Μακεδονία μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπως είχε ανακοινώσει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, στους διεκδικητές του έργου είναι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat, Metlen και ΑΤΕΣΕ, ΑΒΑΞ, αλλά και οι ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ.

Ο ιδιωτικός φορέας σύμπραξης θα επιλεγεί με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και θα αναλάβει για διάστημα 30 ετών τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, καθώς και υπηρεσίες ασφάλειας/φύλαξης και καθαριότητας των φοιτητικών εστιών στην πανεπιστημιούπολη Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας Κοζάνης και των φοιτητικών εστιών στις πανεπιστημιουπόλεις Φλώρινας, Καστοριάς και Πτολεμαΐδας, συνολικής δυναμικότητας 750 κλινών (350 στην Πανεπιστημιούπολη Κοζάνης, 150 στην Φλώρινα, 150 στην Καστοριά και 100 στην Πτολεμαΐδα). Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και νέο πολυδύναμο συνεδριακό Κέντρο στην πανεπιστημιούπολης Κοζάνης. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας εξυπηρετεί 41.000 φοιτητές ενώ η έλλειψη ιδιόκτητων εστιών καθώς και η διασπορά των υφιστάμενων εγκαταστάσεων καθιστούν προβληματική τη λειτουργία και αυξάνουν το λειτουργικό κόστος του Πανεπιστημίου.

Η υλοποίηση του εν λόγω έργου ΣΔΙΤ, που σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων χώρων διαμονής των φοιτητών αλλά και της εικόνας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, εκτιμάται ότι θα συμβάλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του ζητήματος στέγασης, αλλά και στην ποιότητα της εκπαιδευτικής εμπειρίας των φοιτητών ευρύτερα.

Τελευταίες ειδήσεις