Παρασκευή, 22 Νοε.
14oC Αθήνα

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η σύμβαση της Αττικής Οδού θεωρείται ξεχωριστή και «χρυσοφόρα»

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Γιατί η σύμβαση της Αττικής Οδού θεωρείται ξεχωριστή και «χρυσοφόρα»

Ως η πλέον κομβική σύμβαση παραχώρησης που βάζει στο χαρτοφυλάκιό της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θεωρείται ο οδικός άξονας της Αττικής Οδού.

Ως γνωστόν, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χτες (12.9.2024) υπόγραψε σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,27 δισ. ευρώ.

Αν και το χαρτοφυλάκιο Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι «γεμάτο» και ισχυρό, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.ά., εντούτοις, η σύμβαση για την Αττική Οδό θεωρείται ξεχωριστή και κομβική από τους ανθρώπους του γκρουπ, υπό τον Γ. Περιστέρη.

Στελέχη του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά καιρούς έχουν αναφέρει ότι πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, που υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο λειτουργική κερδοφορίας άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, για τα 25 χρόνια της σύμβασης. Προφανώς, σε βάθος ετών η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει έσοδα και μερίσματα δισεκατομμυρίων ευρώ από αυτή την οδική υποδομή. Η οποία, μαζί με τις άλλες παραχωρήσεις, συνθέτουν ένα ισχυρό «καλάθι» συμβάσεων, κάτω από την «ομπρέλα» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Παραχωρήσεις, για την οποία είναι «ανοιχτό» το θέμα εισαγωγής της, σε βάθος χρόνου, και εάν κριθεί σκόπιμο, στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Μάλιστα, η κυκλοφορία και τα έσοδα του οδικού άξονα όχι μόνο έχουν ανακάμψει από την περίοδο της πανδημίας, αλλά θυμίζουν και παλιές, καλές εποχές. Βάσει πρόσφατων στοιχείων (α’ εξάμηνο 2024), σύμφωνα με πληροφορίες, η μέση ημερήσια κυκλοφορία εμφανίζονταν ενισχυμένη κατά περίπου 6% σε σχέση με το α’ εξάμηνο 2023 (πάνω από 270 χιλ. διελεύσεις κατά μέσο όρο ημερησίως έναντι 257 χιλιάδων διελεύσεων πέρυσι στο ίδιο διάστημα). Συγκριτικά δε με το 2019 (η χρονιά προ covid) η μέση ημερήσια κυκλοφορία εμφανίζεται ενισχυμένη κατά σχεδόν 17%. Αναφορικά με τα έσοδα της Αττικής Οδού (χωρίς ΦΠΑ), στο πρώτο 6μηνο 2024 ανήλθαν συνολικά σε περίπου 113 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά σχεδόν 9% σε σχέση με το πρώτο 6μηνο 2023 (103 εκατ.). Για αυτό και από τον όμιλο αναφέρουν ότι τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία. 

Ταυτόχρονα, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της.

Χαρακτηριστικά είναι και όσα χτες ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Γιώργος Περιστέρης δήλωσε: «Η ένταξη της Αττικής Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί μέρος ενός συνολικού σχεδιασμού που προσεχτικά και με σύνεση υλοποιούμε εδώ και χρόνια, πραγματοποιώντας ιδιωτικές επενδύσεις με πολλαπλασιαστική αξία για την εγχώρια οικονομία, συνεισφέροντας στην αύξηση της απασχόλησης αλλά και εισφέροντας σημαντικότατα κεφάλαια στα δημόσια ταμεία. Η Αττική Οδός, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, είναι ένα έργο που αναπόφευκτα ξεχωρίζει, μεταξύ των άλλων οδικών παραχωρήσεων της χώρας, καθώς λόγω της θέσης στην Αττική, επηρεάζεται και επηρεάζει συνολικά την κυκλοφοριακή πραγματικότητα της πρωτεύουσας. Για αυτό και η Αττική Οδός δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως νησίδα, αλλά ως νευραλγικό κομμάτι ενός ευρύτερου κυκλοφοριακού ιστού, που πρέπει να αναπτυχθεί και να επεκταθεί περαιτέρω προκειμένου οι μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών της Αθήνας να γίνουν αποδοτικές, βελτιώνοντας το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον και την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων».

Τελευταίες ειδήσεις