Site icon NewsIT

Γιατί οι αεροπορικές εταιρίες ακυρώνουν πτήσεις – Φόβοι για αύξηση τιμών εισιτηρίων

Χωρίς κατηγορία
22.04.2024 | 09:35
Γιατί οι αεροπορικές εταιρίες ακυρώνουν πτήσεις – Φόβοι για αύξηση τιμών εισιτηρίων

Passanger airplane flying above clouds in evening.

Η σοβαρή κρίση στην ανταγωνίστρια της Airbus, Boeing αναστατώνει το παγκόσμιο πρόγραμμα πτήσεων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν περικόψει τα καλοκαιρινά τους προγράμματα πτήσεων. Ορισμένες εταιρείες σταματούν ακόμη και τις προσλήψεις ιπτάμενου προσωπικού ως αποτέλεσμα.

Στην Ευρώπη, ο ιρλανδικός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους Ryanair έκοψε στις αρχές Μαρτίου το καλοκαιρινό του πρόγραμμα σε αεροδρόμια όπως το Δουβλίνο, το Μιλάνο, η Βαρσοβία και αρκετές τοποθεσίες στην Πορτογαλία. Έκτοτε, τα προβλήματα στην αεροπορική εταιρία Boeing έχουν επιδεινωθεί. Μια εκπρόσωπος αρνήθηκε να σχολιάσει αν θα πρέπει τώρα να ακυρωθούν ακόμη περισσότερες πτήσεις.

Στις ΗΠΑ, η αεροπορική εταιρεία Southwest έχει περιορίσει τα δρομολόγιά της λόγω έλλειψης αεροσκαφών και δεν προτίθεται να προσλάβει προς το παρόν κανένα νέο μέλος του πληρώματος. Και η εταίρος της Lufthansa, United Airlines, έχει ξαφνικά πάρα πολλούς πιλότους λόγω έλλειψης αεροσκαφών και προσφέρει άδεια χωρίς αμοιβή.

Διευθύνων Σύμβουλος της Lufthansa: Πολλά πληρώματα για λάθος αεροσκάφη

Η Lufthansa έχει πολλά «πληρώματα για λάθος αεροσκάφη», δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κάρστεν Σπορ (Carsten Spohr). Εν αναμονεί των νέων αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων Boeing 787 (Dreamliner), ο Όμιλος είχε αδειοδοτήσει πιλότους και πλήρωμα καμπίνας για το αεροσκάφος. Ωστόσο, η εταιρεία έχει παραλάβει μόνο μερικούς από αυτούς.

Τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία παραδόσεων από την Airbus και την Boeing για τους πρώτους τρεις μήνες του έτους δείχνουν όλο το δίλημμα.

Η Airbus παρέδωσε 142 αεροσκάφη σε πελάτες από τις αρχές Ιανουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου. Η Boeing παρέδωσε μόνο 83 αεροσκάφη. Τον Μάρτιο, μόνο 29 αεροσκάφη έφυγαν από τις αίθουσες των εργοστασίων.

Σε πρόσφατη μελέτη τους, οι αναλυτές του οίκου αξιολόγησης Morningstar DBRS περιγράφουν ένα ζοφερό σενάριο για την παγκόσμια αεροπλοΐα. Τα προβλήματα παράδοσης «θα μπορούσαν να επιμείνουν για αρκετά χρόνια». Οι συνέπειες: μείωση της χωρητικότητας, διαταραχές στην πτητική λειτουργία και απώλεια των κλιματικών στόχων.

Τα κακά νέα για τους επιβάτες είναι πως σύμφωνα με την Morningstar DBRS, η συμφόρηση θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα ήδη ακριβά αεροπορικά εισιτήρια θα κοστίζουν σύντομα λίγο περισσότερο.

Η Airbus δεν μπορεί να καλύψει το κενό

Η αντίπαλος της Boeing, η Airbus, δεν μπορεί να καλύψει το κενό. Η παραγωγή της ευρωπαϊκής κατασκευάστριας εταιρείας αεροσκαφών έχει πωληθεί για τα επόμενα δέκα χρόνια – τουλάχιστον. Η Airbus αγωνίζεται επίσης με προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού. Επιπλέον, πολλά από τα δημοφιλή αεροσκάφη μικρών και μεσαίων αποστάσεων της οικογένειας A320 πρέπει να επιθεωρούνται και να επισκευάζονται επί μήνες, επειδή στον κινητήρα έχει τοποθετηθεί ελαττωματικό υλικό.

Η βιομηχανία θέλει πραγματικά να στραφεί στην ανάπτυξη μετά την πανδημία. Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) αναμένει ότι η χωρητικότητα θα αυξηθεί κατά περίπου 9% φέτος. Ωστόσο, αυτό προϋποθέτει ότι τα τζετ θα φτάσουν όπως έχει προγραμματιστεί.

Η πίεση στην αγορά των εμπορικών αεροσκαφών είναι αντίστοιχα υψηλή. Η Boeing, ειδικότερα, πρέπει επιτέλους να αποδώσει και πάλι αξιόπιστα. Το πρόβλημα είναι πως οι ειδικοί συμφωνούν ότι ακριβώς αυτή η πίεση του χρόνου ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το γεγονός ότι η αμερικανική εταιρεία έχει πέσει τόσο πολύ.

«Το βασικό πρόβλημα της Boeing είναι η παροχή κινήτρων στη διοίκηση», λέει ο Τζέραλντ Βίσελ (Gerald Wissel) από την εταιρεία συμβούλων αερομεταφορών Airborne Consulting. Η προσοχή εστιάζεται στα οικονομικά μεγέθη και επομένως στη μεγιστοποίηση των αριθμών παράδοσης. «Αυτό δημιουργεί τεράστια πίεση χρόνου για την ολοκλήρωση των αεροσκαφών, η οποία έχει μεταφερθεί προς τα κάτω».

Ο Βίσελ αναφέρει ένα παράδειγμα: τους λεγόμενους διπλούς ελέγχους. Στην κατασκευή αεροσκαφών, κάθε βήμα εργασίας πρέπει να ελέγχεται και να εγκρίνεται δύο φορές. «Από διάφορες συζητήσεις, έχω την εντύπωση ότι δεν πραγματοποιούνται όλοι οι διπλοί έλεγχοι όπως προβλέπεται λόγω της μεγάλης πίεσης χρόνου», αναφέρει ο εμπειρογνώμονας.

Η διοίκηση της Boeing βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με κατηγορίες που έχουν ως στόχο να αποδείξουν πόσο μεγάλη είναι η πίεση του χρόνου στα εργοστάσια. Ο μηχανικός της Boeing, Σαμ Σάλεπουρ (Sam Salehpour) έχει επισημάνει υποτιθέμενα ελαττώματα στη συναρμολόγηση των επιμέρους τμημάτων της ατράκτου του Dreamliner.

Τα τμήματα είναι κατασκευασμένα από CFRP, ένα σύγχρονο σύνθετο υλικό. Οι ανοχές στις διαστάσεις δεν μπορούν να αποκλειστούν εντελώς κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Πιθανά κενά πρέπει να γεμίζουν με υποστυλώματα, ώστε οι μεταβάσεις μεταξύ των τμημάτων να μην φθείρονται πολύ γρήγορα λόγω της κίνησης.

Λίγα πράγματα έχουν βελτιωθεί στην Boeing

Σύμφωνα με τον Σάλεπουρ, ωστόσο, αυτό συχνά δεν γινόταν επειδή η ακριβής μέτρηση διαρκούσε πολύ. Αντ’ αυτού, τα στοιχεία συμπιέζονταν μεταξύ τους με μεγάλη δύναμη. Η Boeing αντικρούει αυτή τη δήλωση. Οι ισχυρισμοί είναι γνωστοί και έχουν ήδη διερευνηθεί από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA). Η ασφάλεια των πτήσεων δεν επηρεάστηκε.

Ωστόσο, ο σύμβουλος αεροπορίας Wissel προειδοποιεί: «Κατά τη γνώμη μου, η FAA δεν λαμβάνει επαρκή μέτρα». Δεν υπάρχει μόνο έλλειψη προσωπικού. «Φαίνεται επίσης ότι υπάρχει υπερβολική εμπιστοσύνη στην υπόσχεση ότι η Boeing θα συμμορφωθεί 100% με τους κανονισμούς, αλλά αυτή η υπόσχεση δεν ελέγχεται στη συνέχεια αρκετά», λέει ο Wissel: «Αυτό μου δίνει την εντύπωση ότι η αμερικανική εταιρεία δεν πρέπει να ασκεί υπερβολική πίεση λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού στην Ευρώπη».

Μετά τις δύο καταστροφικές συντριβές δύο 737 Max το 2018 και το 2019, στις οποίες έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι, η στενή γειτνίαση μεταξύ της Boeing και των ρυθμιστικών αρχών αποτελεί ζήτημα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) είχε αφήσει μέρος των διατυπώσεων πιστοποίησης για το Max στον ίδιο τον κατασκευαστή λόγω έλλειψης προσωπικού.

Η Boeing είχε αποκρύψει λεπτομέρειες για το νέο λογισμικό ελέγχου, το οποίο οι ερευνητές των ατυχημάτων κατηγόρησαν για τα δυστυχήματα. Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε, αλλά προφανώς ελάχιστα έχουν αλλάξει. Ο Σκοτ Χάμιλτον (Scott Hamilton) από τη γνωστή υπηρεσία αεροπορικών ειδήσεων Leeham News αναφέρθηκε σε ένα άρθρο της εφημερίδας “The Seattle Times” στις αρχές Απριλίου. Σε αυτό αναφερόταν μια ομάδα εμπειρογνωμόνων που πήρε συνέντευξη από πολυάριθμους υπαλλήλους της Boeing πέρυσι. Ο Χάμιλτον γράφει ότι με δυσκολία μπορούσε να πιστέψει αυτά που διάβασε εκεί.

Οι εμπειρογνώμονες λέγεται ότι έκαναν μόνο μερικές ερωτήσεις. Οι εργαζόμενοι της Boeing δήλωσαν επίσης ότι η διοίκηση τους είχε παράσχει ενημέρωση από τους εσωτερικούς δικηγόρους πριν από την ανάκριση. «Απ’ ό,τι ακούω στον κλάδο, εξακολουθεί να υπάρχει ένα κλίμα φόβου στην Boeing, μια κουλτούρα καταστροφικών λαθών», λέει ο σύμβουλος Βίσελ.

Μετά το πιο πρόσφατο περιστατικό, κατά το οποίο ένα ολόκληρο πάνελ της ατράκτου ξηλώθηκε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης στις αρχές του έτους, η FAA αισθάνεται υποχρεωμένη να λάβει αυστηρότερα μέτρα. Η Boeing έχει επί του παρόντος την άδεια να κατασκευάσει το πολύ 38 αεροσκάφη του ανταγωνιστή της A320, του 737 Max. Ωστόσο, η εταιρεία είναι προς το παρόν απίθανο να επιτύχει ακόμη και αυτόν τον αριθμό. Σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης, λιγότερα από δέκα Max ολοκληρώθηκαν τον Μάρτιο.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version