Η ΙΚΕΑ συμπληρώνει φέτος 75 χρόνια ζωής. Η παρουσία της στην αγορά, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ο μέσος καταναλωτής αντιμετωπίζει το σπίτι του. Η σχέση ποιότητας και τιμής είναι πιθανότατα ο λόγος που προκαλεί κάθε καταναλωτή αν μη τι άλλο να αναζητήσει, στα καταστήματα ΙΚΕΑ, τα προϊόντα εκείνα που θα του βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής στο σπίτι.
Η ΙΚΕΑ ξεκίνησε στη Σουηδία, σαν μία μικρή εταιρεία που δεχόταν παραγγελίες με ταχυδρομική εντολή. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει από τότε αλλά πολλά πράγματα έχουν παραμείνει ίδια, όπως το όραμα των ανθρώπων της να δημιουργήσουν μία καλύτερη καθημερινή ζωή στο σπίτι για τους περισσότερους ανθρώπους του κόσμου.
Με βασικές αρχές στον σχεδιασμό των προϊόντων της, το προσιτό design, την ποιότητα, την αειφορία και τη λειτουργικότητα – στοιχεία που συνθέτουν τον λεγόμενο Δημοκρατικό Σχεδιασμό – η ΙΚΕΑ παραμένει όλα αυτά τα χρόνια μία πρωτοπόρος εταιρεία, που έρχεται να δώσει λύσεις σε κάθε ανάγκη των καταναλωτών.
75 χρόνια μετά είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης επίπλων και οικιακού εξοπλισμού στον κόσμο, προσφέροντας τα προϊόντα της σε 419 καταστήματα, σε σχεδόν 50 αγορές.
Στην Ελλάδα, όλα ξεκίνησαν το 1999, όταν και ο Όμιλος FOURLIS, αποφάσισε να φέρει στη χώρα μας την ισχυρή σουηδική εταιρεία οικιακού εξοπλισμού, ιδρύοντας την HOUSEMARKET A.E. Πλέον η εταιρεία διαθέτει 5 καταστήματα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα.
To πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό της Θεσσαλονίκης στις 24 Οκτωβρίου 2001 και στην Αθήνα στις 22 Απριλίου 2004, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Για την ελληνική πρωτεύουσα η έλευση της ΙΚΕΑ, ήταν πραγματική «επανάσταση». Πλήθος κόσμου ήθελε να δει τον μύθο που είχε δημιουργηθεί γύρω από το όνομά της και η προσέλευση ήταν πραγματικά πρωτόγνωρη! Οι καταναλωτές αντιλήφθηκαν με την πρώτη επαφή με τα προϊόντα ΙΚΕΑ, ότι δεν ήταν μύθος, αλλά πραγματικότητα.
Ακολούθησαν, τον Οκτώβριο του 2009 και τον Δεκέμβριο του 2010, τα καταστήματα ΙΚΕΑ Λάρισας και Ιωαννίνων αντίστοιχα, που σημείωσαν την ίδια μεγάλη επιτυχία.
Στη συνέχεια, ο Όμιλος προχώρησε στην ίδρυση των Κέντρων Παραγγελιών και Παραλαβών ΙΚΕΑ (Pick-Up and Order Points) δίνοντας τη δυνατότητα στους κατοίκους που βρίσκονται γεωγραφικά σε απόσταση από τα υφιστάμενα καταστήματα να περιηγηθούν σε ειδικά διαμορφωμένους εκθεσιακούς χώρους, να δουν εμπνευστικές λύσεις, να γνωρίσουν προϊόντα που είναι άμεσα διαθέσιμα προς αγορά, αλλά και να υποβάλλουν την παραγγελία τους, χωρίς επιπλέον κόστος.
Τα εν λειτουργία κέντρα παραγγελίας και παραλαβών βρίσκονται στη Ρόδο, την Πάτρα, τα Χανιά, το Ηράκλειο και την Κομοτηνή.
Παράλληλα, παρακολουθώντας συνεχώς τις εξελίξεις και τις ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών, η ΙΚΕΑ ξεκίνησε ήδη ένα δυναμικό πλάνο υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της στα καταστήματα, όπως η εφαρμογή ΙΚΕΑ Greece, που είναι ένας χρήσιμος οδηγός αγορών για τους πελάτες της, ενώ δε σταματάει να επενδύει και σε προηγμένες μεθόδους για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του ηλεκτρονικού της καταστήματος.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της εταιρείας, είναι η συνεχής αναζήτηση τρόπων να προσεγγίσει τον καταναλωτή και να του προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμής και ποιότητας. Στην προσπάθειά της αυτή, η εταιρεία πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα και βελτιώνει την εμπειρία των καταναλωτών και στα φυσικά της καταστήματα, μέσα από σημαντικές παρεμβάσεις.
Συγκεκριμένα, η ΙΚΕΑ για να έρθει πιο κοντά σε περισσότερους καταναλωτές και να τους προσφέρει μία γεύση από την εμπειρία ΙΚΕΑ, ακολουθεί την τάση των τελευταίων χρόνων που ακούει στο όνομα pop-up stores, καταστημάτων δηλαδή με συγκεκριμένη και προκαθορισμένη διάρκεια λειτουργίας.
Έτσι δημιούργησε στον Πειραιά, το IKEA POP-UP STORE, που άνοιξε τον Απρίλιο και θα φιλοξενείται στην περιοχή μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018.
Διαθέτει 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, που συνεχώς ανανεώνονται και οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άμεσα, αλλά μπορούν φυσικά να παραγγείλουν και όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμούν, πάντα σε προσιτές τιμές.
Επίσης, μια άλλη σημαντική παρέμβαση της εταιρείας, στο πλαίσιο της βελτιστοποίησης της εμπειρίας των καταναλωτών στα καταστήματα, είναι η παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα υπηρεσίες συλλογής και μεταφοράς προϊόντων, που επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους εύκολα, άμεσα και γρήγορα.
Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και άλλη μία σπουδαία πρωτοβουλία, στην οποία προχώρησε φέτος η εταιρεία και μείωσε ακόμη περισσότερο τις τιμές της σε πάνω από 1.000 προϊόντα. Ξεφυλλίζοντας, λοιπόν, το νέο κατάλογο ΙΚΕΑ 2019, μπορεί κανείς να δει τα προϊόντα που διατίθενται στις νέες χαμηλότερες τιμές, και να εμπνευστεί από τις άπειρες ιδέες και λειτουργικές λύσεις που προσφέρει.
Παράλληλα, με επιχειρηματικό μοντέλο βασισμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία, η ΙΚΕΑ στοχεύει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, για μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα, αλλά και στη σταδιακή κατάργηση πλαστικών μιας χρήσης. Άλλωστε, η αποκλειστική χρήση ανανεώσιμων και ανακυκλώσιμων υλικών στα προϊόντα της, αλλά και η δημιουργία πλάνου για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, αποτελούν άμεσες προτεραιότητες για την εταιρεία.
Τέλος, αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοσοφίας της εταιρείας, είναι η ανταπόδοση στην κοινωνία και τους ανθρώπους, με ευθύνη και αφοσίωση. Γι’ αυτό και στο πλαίσιο των ενεργειών Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου FOURLIS, η ΙΚΕΑ υλοποιεί το πρόγραμμα «Σταθμοί Χαράς», έχοντας εξοπλίσει πάνω από 60 δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, από το 2013 έως και σήμερα.