Τα 53 μέλη του πληρώματος που επιβαίνουν στο υποβρύχιο KRI Nanggala-402 της Ινδονησίας διαθέτουν οξυγόνο μέχρι το Σάββατο. Αυτό ανακοίνωσε την Πέμπτη (22/4), κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο επιτελάρχης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας.
Τα ίχνη του 44 ετών υποβρυχίου έχουν χαθεί από την Τετάρτη (21/4) καθώς αυτό συμμετείχε σε ασκήσεις στη θαλάσσια ζώνη ανοικτά του Μπαλί και μέχρι στιγμής δεν έχει εντοπιστεί από τις αρχές της Ινδίας. Κατά την διάρκεια των ερευνών για τον εντοπισμό του υποβρυχίου, εντοπίστηκε την Τετάρτη (21/4) πετρελαιοκηλίδα κοντά στο σημείο όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο και δύο πλοία με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή για να συμμετάσχουν στις έρευνες, σύμφωνα με αξιωματούχους.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Ινδονησία ζήτησε διεθνή βοήθεια και πολλές χώρες και η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία και η Ινδία, δήλωσαν πρόθυμες να συμμετάσχουν στις έρευνες, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.
Όταν ρωτήθηκε για τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες εντοπίστηκε κίνηση κάτω από το νερό, ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Τζούλιους Βιτζοτζόνο απάντησε ότι, με βάση τις πληροφορίες που έχουν μέχρι στιγμής, το υποβρύχιο δεν έχει εντοπιστεί ακόμη, ενώ δεν έχει γίνει καμία επαφή με το πλήρωμά του.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Νωρίτερα ο ίδιος είχε δηλώσει στον τηλεοπτικό σταθμό KompasTV ότι το υποβρύχιο που κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες μπορεί να παραμείνει σε βάθος 200-250 μέτρων. «Οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποβεί μοιραίο, επικίνδυνο», τόνισε.
Δείτε βίντεο:
Σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη (21/4) το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας επεσήμανε: «Είναι πιθανό στη διάρκεια της κατάδυσης να σημειώθηκε μπλακ άουτ με συνέπεια να χαθεί ο έλεγχος και να μην μπορούν να γίνουν διαδικασίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και το υποβρύχιο να πέσει σε βάθος 600-700 μέτρων».
Η θάλασσα στην περιοχή είναι πιο ρηχή σε σχέση με άλλα σημεία του αρχιπελάγους όμως το βάθος της μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.500 μέτρα.
Το 1.395 τόνων KRI Nanggala-402 κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1978, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της γραμματείας του ινδονησιακού υπουργικού συμβουλίου, και υποβλήθηκε σε διετή διαδικασία επισκευής στη Νότια Κορέα, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012.
Η Ινδονησία είχε στο παρελθόν στόλο 12 υποβρυχίων που αγοράστηκαν από τη Σοβιετική Ένωση για να πραγματοποιεί περιπολίες στο αρχιπέλαγός της. Τώρα διαθέτει στόλο με μόνο πέντε υποβρύχια, μεταξύ των οποίων δύο υποβρύχια γερμανικής κατασκευής Τύπου 209 και τρία νεότερα νοτιοκορεατικά σκάφη.
Η Ινδονησία επιδιώκει να αναβαθμίσει τις αμυντικές της δυνατότητες, αλλά μέρος του εξοπλισμού της, που είναι ακόμα σε διαδικασία συντήρησης και επισκευής, είναι παλαιό και τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί θανατηφόρα δυστυχήματα που αφορούν κυρίως παλαιότερα στρατιωτικά μεταγωγικά αεροσκάφη.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή φωτογραφιών: Reuters