Καθυστερήσεις καταγράφονται στη διαδικασία για την προκήρυξη των διαγωνισμών με αντικείμενο την αποκατάσταση των ζημιών, εκτιμώμενου ύψους σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ (με πόρους 600 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης), στην περιοχή της Θεσσαλίας (και της Εύβοιας, Στερεάς Ελλάδας) που προκλήθηκαν στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις περσινές καταστροφικές κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias».
Η αρχική εκτίμηση, όπως πήγαζε και από σχετικές αναφορές της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για το χρονοδιάγραμμα των εξελίξεων έκανε λόγο για προκήρυξη διαγωνισμών για έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία αν όχι στα τέλη Αυγούστου, τουλάχιστον στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Ωστόσο, δίχως να είναι σαφές αν το πρόβλημα σχετίζεται με το «κλείδωμα», των πιστώσεων από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, που μάλλον θεωρούνται εξασφαλισμένες, ήδη η διαδικασία έχει καθυστερήσει περαιτέρω και πλέον το χρονοδιάγραμμα έχει «απλώσει».
Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πλέον μιλούν για «εξελίξεις και προσκλήσεις στους κατασκευαστικούς ομίλους εντός φθινοπώρου», αντί για «προκηρύξεις τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου». Όμως, μένει να φανεί αν οι διαδικασίες «τρέξουν» και καλυφθεί το χρονικό κενό ή αν όντως χρειάζεται δουλειά από τα υπουργεία και τους συμβούλους τους.
Αναφορικά με τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία, υπενθυμίζεται ότι, βάσει τουλάχιστον των αρχικών επιδιώξεων, ο διαγωνισμός προβλέπεται να γίνει με διαδικασίες fast track, να «σπάσει» σε έως 8 συμβάσεις, από 4 για οδικά και σιδηροδρομικά έργα, ενώ θα σταλούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσκλήσεις για απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ, ώστε να μη χαθεί κι άλλος χρόνος.
Τα οδικά έργα αποκατάστασης, συνολικού ύψους σχεδόν 900 εκατ. ευρώ, αφορούν σε πάνω από 1.000 θέσεις επέμβασης, στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Εύβοιας. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων του οδικού δικτύου και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες.
Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας. Αντικείμενο, η αποκατάσταση ζημιών σε δρόμους και γέφυρες.
Τα σιδηροδρομικά έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 463 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο, των εργασιών θα είναι η μόνιμη αποκατάσταση των καταστροφών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στον κύριο άξονα (Δομοκός – Λάρισα), στη γραμμή Λάρισα – Βόλος, στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και στο τρενάκι του Πηλίου.
Ειδικότερα, η αποκατάσταση υποδομών αφορά στη σιδηροδρομική γραμμή Δομοκός-Λάρισα ύψους 173,6 εκατ. ευρώ, στη γραμμή Λάρισα – Βόλος ύψους 192 εκατ. ευρώ, στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (αποκατάσταση σε εντοπισμένα τμήματα) με κόστος 57 εκατ. ευρώ.