Site icon NewsIT

ΟΣΕ: Η διοίκηση εισηγείται «Σιδηροδρομική Αστυνομία» και άλλα μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων

Χωρίς κατηγορία
14.09.2024 | 10:26
ΟΣΕ: Η διοίκηση εισηγείται «Σιδηροδρομική Αστυνομία» και άλλα μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων

24ωρη πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023. Στην απεργία συμμετείχαν το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (σωματεία που το προσωπικό τους εργάζεται στην Hellenic Train). (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων και των υποδομών εισηγείται η διοίκηση του ΟΣΕ στις αρμόδιες αρχές.

Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του Οργανισμού κ Γιάννος Γραμματίδης, στα μέτρα συμπεριλαμβάνονται και η ίδρυση «Σιδηροδρομικής Αστυνομίας», στο πρότυπο σειράς άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «αυτό γίνεται στα πλαίσια της ασφάλειας των δρομολογίων αλλά και της υποδομής και του σιδηροδρομικού εξοπλισμού. Εκπρόσωποι του νέου αυτού σώματος θα συμμετέχουν στο κέντρο επιχειρήσεων του ΟΣΕ που λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως για την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών».

«Με αίσθηση ευθύνης η νέα διοίκηση του ΟΣΕ ανέλαβε τον περασμένο Απρίλιο να αναδιατάξει τον ελληνικό σιδηρόδρομο μέσα από μια σειρά έργων ανάμεσα στα οποία και ο μετασχηματισμός του Οργανισμού σε έναν ενιαίο φορέα με την απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ και του τροχαίου υλικού μέχρι σήμερα διαχείρισης της ΓΑΙΑΟΣΕ», τονίζει ο κ. Γραμματίδης.

Πιστεύω, προσθέτει, ότι ο νέος φορέας θα είναι έτοιμος για λειτουργία από τον Ιανουάριο 2025. Στόχος αυτής της σημαντικής μεταρρύθμισης είναι να προκληθούν οικονομίες κλίμακας, να ορθολογιστεί η λειτουργία τού Οργανισμού, να εξασφαλισθεί η ταχύτερη λήψη αποφάσεων και να υιοθετηθούν σύγχρονες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο νέος φορέας αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής και θα είναι μόνος υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται στο σιδηροδρομικό δίκτυο, για τη διαχείριση του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων ιδιοκτησίας του.

Τέλος, θα καταρτίσει σύγχρονο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο ενώ θα ευθύνεται για την απόδοσή του που θα παρακολουθείται από το αρμόδιο Υπουργείο βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων».

Όπως σημειώνει, «με πυκνής συχνότητας αποφάσεις της, η νέα διοίκηση ολοκλήρωσε έργα αποκατάστασης φωτισμού, πυρόσβεσης και παρακολούθησης με συστήματα συναγερμού και κλειστού κυκλώματος καμερών στις σήραγγες Πλαταμώνα και Τεμπών, πλήρους λειτουργίας των Κέντρων Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου, Σιδηροδρομικού Κόμβου Αχαρνών, Λιανοκλαδίου και Θεσσαλονίκης και ολοκλήρωσης τού Κέντρου τής Λάρισας και, τέλος, αποκατάστασης και ενίσχυσης τής ραδιοεπικοινωνίας με VHF σε όλο το μήκος τού άξονα Κόρινθος-Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Στρυμώνας, Προμαχώνας.

Έθεσε σε φάση υλοποίησης ή ανάθεσης σειρά εργολαβιών για την συντήρηση υποδομών πού αφορούν την επιδομή, τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης και το GSM-RE, την επιτήρηση των σηράγγων και την φύλαξη εγκαταστάσεων, την αντικατάσταση 90 αυτόματων ισόπεδων διαβάσεων παλαιάς τεχνολογίας κ.α., ενώ μέσω drones ήδη εποπτεύει την ασφάλεια του δικτύου από κλοπές, βανδαλισμούς και ζημίες στο μεγαλύτερο μέρος των σιδηροδρομικών αξόνων.

Κοινή συνισταμένη όλων των παραπάνω έργων, σημειώνει, είναι η εξασφάλιση της ασφάλειας στη λειτουργία τού σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου αλλά και η άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων πού είχαν απαραδέκτως σωρευθεί εδώ και δεκαετίες και βάρυναν ή κρατούσαν καθηλωμένο τον Οργανισμό σε μια ολοένα και χειρότερη κατάσταση».

Ο κ. Γραμματίδης αναφέρει ότι στόχος του ΟΣΕ είναι επίσης η σύνδεση του δικτύου με τα λιμάνια της χώρας, τα εμπορευματικά κέντρα και τις βιομηχανικές περιοχές για την ενίσχυση της εμπορευματικής κίνησης, η ανάπτυξη προαστιακών συνδέσεων για την διευκόλυνση της επιβατικής κίνησης και η ανάπτυξη σύγχρονων διαλειτουργικών συνδέσεων με τους διευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς άξονες.

Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ έχει έτοιμο ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης μαθητών σχολείων και πληροφόρησης συλλόγων και κηδεμόνων σε θέματα ασφάλειας της σιδηροδρομικής κίνησης που στοχεύει να μειώσει ή τέλος να αποτρέψει σχετικά ατυχήματα που δυστυχώς είναι συνηθέστατα στη χώρα μας λόγω απροσεξίας οδηγών οχημάτων και πεζών όταν περνούν π.χ. από σιδηροδρομικές ισόπεδες διαβάσεις.

Επέκταση Οδοντωτού μέχρι την Αγία Λαύρα

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ τονίζει ακόμη ότι «όραμα και απόφαση της νέας διοίκησης είναι η αξιοποίηση εμβληματικών ακινήτων τού Οργανισμού όπως ο Σταθμός Πελοποννήσου, η Έκταση Λεύκα στον Πειραιά και ο παλιός σιδηροδρομικός σταθμός Θεσσαλονίκης, όπως και δημιουργία τουριστικών και πολιτιστικών διαδρομών σε τόπους φυσικού κάλλους και ιστορίας της χώρας μας. Στα πλαίσια αυτά επαναλειτουργήσαμε τον Οδοντωτό στη διαδρομή Διακοφτό-Καλάβρυτα πού θα την επεκτείνουμε μέχρι της Ι.Μ. Αγίας Λαύρας και το τραινάκι τού Πηλίου».

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version