Τετάρτη, 20 Νοε.
20oC Αθήνα

Όταν η Τζόνι Μίτσελ ερωτεύθηκε στα Μάταλα

Όταν η Τζόνι Μίτσελ ερωτεύθηκε στα Μάταλα

“Ανέκτησε τις αισθήσεις της στο ασθενοφόρο που την μετέφερε στο νοσοκομείο. Βρίσκεται στην εντατική, υποβάλλεται σε εξετάσεις, είναι ξύπνια και σε καλή διάθεση” ήταν η ανακοίνωση που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα αυτού του μύθους της folk rock σκηνής.

Η Τζόνι Μίτσελ σήμετα μας υπενθύμισε την παρουσία της με έναν όχι ευχάριστο τρόπο. Βέβαια η ίδια τραγούδησε στο Woodstock ότι όλοι είμαστε φτιαγμένοι από αστερόσκονη, τα γήινα λάθη και πάθη δεν την τρομάζουν. Είναι ένας μύθος ζωντανός.

Γεννημένη στις 7 Νοεμβρίου 1943 στον Καναδά η Ρομπέρτα Τζόαν Αντερσον πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής της περιπλανώμενη σε στρατιωτικές βάσεις καθώς ο πατέρας της ήταναξιωματικός της Καναδικής Αεροπορίας. Στα 8 της ανακαλύπτει ότι το τραγούδι έχει μεγαλύτερο νόημα για τη ζωή της την ίδια από όσο περίμενε, εκείνο το χειμώνα νοσηλεύεται καθώς η επιδημία της πολιομυελίτιδα τη χτυπά. Αν και κάποιοι της έλεγαν ότι ίσως δεν θα περπατούσε ξανά, η Ρομπέρτα χόρευε την κατήφεια μακριά, με Ρέι Τσαρλς, Έλβις Πρίσλει, ήχους που θα την εξημέρωναν και θα της υπενθύμιζαν ότι είναι εδώ για να ζήσει. Αν και η αρχική της επιθυμία ήταν να μάθει κιθάρα, η συντηρητική, δασκάλα μητέρα της της επιτρέπει να αποκτήσει ένα γιουκαλίλι το 1957 αγόρασε ένα γιουκαλίλι. Αρχίζει να κάνει έρωτα με τις μελωδίες, βρίσκει κοινό στους δρόμους και τα μικρά μπαρ που φιλοξενούν νέους μουσουργούς και το 1968 υπογράφει το πρώττο της συμβόλαιο. Το πρώτο Γκράμι έρχεται ένα χρόνο αργότερα και εκείνη αρχίζει να χτίζει την 45χρονη πορεία της στον κόσμο των ήχων.

Ταυτισμένη με το φεμινισμό στην αρχή του, η καπνίστρια Μίτσελ κάποια στιγμή βρέθηκε στην ουτοπία των χίπηδων, στην Κρήτη. Τέλος των 60’s, η Μίτσελ ζει έναν έρωτα που μοιάζει φτιαγμένος για τα χρόνια των παιδιών των λουλουδιών στις σπηλιές των Ματάλων. Μαζί με τη φίλη της Πηνελόπη βρίσκει τη λύτρωση από μια ερωτική απογοήτευση σε έναν επόμενο έρωτα. Ο Κάρεϊ, ο χίπι της δίνει έμπνευση να γράψει για αυτόν το τραγούδι αυτό.

Joni Mitchell’s Matala, Crete from Matala Crete on Vimeo.

«Όλες μου οι μάχες ήταν με φαλλοκρατικά Εγώ. Δεν ζητούσα να κυριαρχήσω, ζητούσα ισότητα. Θέλω να μπορώ να ελέγχω το όραμά μου. Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι σε μια φάση που προσπαθώ να επανορθώσω την κληρονομιά που θα αφήσω. Γιατί πλέον έχει χρωματιστεί, έχει χάσει την ουσία της» είπε σε πρόσφατη σύνεντευξη της στο New York Magazine, φωτογραφημένη πάντα με την προέκταση του χεριού της, ένα τσιγάρο που δεν έφερε ποτέ καπνό στο όραμα της. Μισητή από πολλούς διάσημους γιατί δεν ήταν μια ακόμη γατούλα, η Μίτσελ ήταν ένας άντρας για τον Μπομπ Ντίλαν, ο Μουσολίνι σε γυναίκα για τον Μπιλ Κόσμπι και μια σκληρή, σύζυγος γερουσιαστή για τον Γουόρεν Μπίτι.

Χτυπημένη από αρρώστιες και ερωτικές απογοητεύσεις που την έκαναν να στραφεί στη ζωγραφική, η Μίτσελ αποχώρισε από τη μουσική σκηνή και φέτος έγινε η μουσα του Hedi Slimane στην καμπάνια για την ευπώλητη collection του στον Saint Laurent. «Πλέον δεν αναζητείται το ταλέντο, αλλά η εξωτερική ομορφιά και η διάθεση να συνεργαστείς με αυτά που ζητάει η μόδα» είπε, αδιάφορη για την αλήθεια που θέλει οτιδήποτε είναι συμπαγές και ελικρινές σαν διαμάντι σαν αυτήν να είναι πάντα η μόδα. Το αφιερωματικό άλμπουμ της αναμένεται να μας υπενθυμίσει τον μύθο που σήμερα είναι στην εντατική, ετών 70 και βάλε.

Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε