Site icon NewsIT

«Πράσινο φως» από την Περιφέρεια Αττικής για το Project Voria της North Star Entertainment στο Μαρούσι

Χωρίς κατηγορία
02.03.2024 | 12:00
«Πράσινο φως» από την Περιφέρεια Αττικής για το Project Voria της North Star Entertainment στο Μαρούσι

Υπερψηφίστηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής η θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του Project Voria, της επένδυσης ύψους 250 εκατ. ευρώ της North Star Entertainment στο Μαρούσι.

Σύμφωνα με την ΜΠΕ, ο νέος προορισμός ψυχαγωγίας και φιλοξενίας που θα δημιουργηθεί στο κτήμα Δηλαβέρη στο Μαρούσι, όπου θα συστεγαστεί και το Καζίνο Πάρνηθας, είναι σχεδιασμένος με τρόπο ώστε να μην επιβάλλεται με τον όγκο του και να ενσωματώνεται αρμονικά με τον χαρακτήρα της περιοχής. Όπως σημειώνει η εισήγηση της Περιφέρειας Αττικής, αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το νέο κτίριο δεν υπερβαίνει τα μέγιστα επιτρεπόμενα μεγέθη δόμησης.

Παράλληλα, η εισήγηση υπογραμμίζει σαφώς ότι δεν πρόκειται για κάποιου είδους υπερτοπικό mall – μεγαθήριο καθώς χρήσεις που υπάρχουν στα σύγχρονα εμπορικά κέντρα όπως κινηματογράφοι, πολυκαταστήματα, υπεραγορές κλπ αποκλείονται από τις χρήσεις του Voria. Αντιθέτως, δημιουργεί χρήσεις που λείπουν από την περιοχή, όπως το ξενοδοχείο 5* με spa, μεγάλη αίθουσα συνεδρίων και πολιτιστικών εκδηλώσεων, υπόγεια παρκινγκ κ.α..

Σχετικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο, η εισήγηση υποστηρίζει ότι το έργο δεν αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές πιέσεις στο οδικό δίκτυο, με την όποια επιφόρτιση να κυμαίνεται κοντά στο 1%, ποσοστό που κρίνεται ως αμελητέο.

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας αυτό οφείλεται σε συνδυασμό δύο πραγμάτων:

1) των χρήσεων που προβλέπονται για το έργο οι οποίες έχουν δραστηριότητα σε ώρες που η κίνηση στην πόλη είναι αραιή και

2) των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων που θα γίνουν στο πλαίσιο του έργου. Παρεμβάσεις όπως ανισόπεδες συνδέσεις του συγκροτήματος με το όμορο οδικό δίκτυο, επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας, αναβάθμιση της σηματοδότησης κλπ που θα γίνουν με δαπάνες του επενδυτή.

Η εισήγηση τονίζει ότι ο σχεδιασμός του έργου έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός προορισμού ο οποίος θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και «πράσινες» λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως βιοκλιματικός σχεδιασμός και χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών.

Όπως αναφέρεται, για το κτίριο προβλέπονται «πράσινες» υποδομές που περιορίζουν την κατανάλωση πόρων και ενέργειας και μειώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κτιρίου. Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία χώρων πρασίνου 17.232,06 τ.μ., με 7.000 τ.μ. φυτεύσεις παραπάνω από τις απαιτούμενες και υπερκάλυψη των απαιτήσεων σε σχέση με τον αριθμό των δέντρων που πρέπει να φυτευτούν. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται το πράσινο της περιοχής, ενώ λόγω του ότι 25 στρέμματα από τα συνολικά 55 του έργου θα παραχωρηθούν στον Δήμο Αμαρουσίου για κοινωφελείς χρήσεις, βελτιώνεται αισθητά το αστικό περιβάλλον.

Συνολικά, η εισήγηση υποστηρίζει ότι το έργο θα συμβάλει θετικά στην οικονομική ανάπτυξη με τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τη βελτίωση του περιβάλλοντος.

Συνοπτικά οι βασικές διαπιστώσεις της Περιφέρειας για το Project Voria:

  • Το κτίριο δεν εξαντλεί τα μέγιστα επιτρεπόμενα μεγέθη δόμησης
  • Το υπό μελέτη έργο θα επηρεάσει θετικά τα τοπιολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής
  • Με την προτεινόμενη χωρική ανάπτυξη ολοκληρώνεται ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην περιοχή
  • Θετική επίδραση στο φυσικό περιβάλλον με ενίσχυση του αστικού πρασίνου κατά 17.232,06 τ.μ.
  • Προβλεπόμενες φυτεύσεις περισσότερες από τις απαιτούμενες κατά 7.000 τ.μ.
  • Ενσωματώνει προηγμένες «πράσινες» λύσεις που περιορίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα
  • Το έργο δεν αναμένεται να προκαλέσει σημαντικές διαταραχές στην ατμόσφαιρα
  • Σημαντική συμβολή στην Απασχόληση. Κατά την πλήρη λειτουργία του έργου θα αυξηθούν τόσο οι άμεσες θέσεις εργασίας κατά 300 σε σχέση με τις 1.000 υφιστάμενες όσο και οι έμμεσες κατά 1.735 θέσεις.
  • Δεν προκύπτουν άξιες λόγου επιβαρύνσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο – επιφόρτιση που δεν υπερβαίνει το 1% σε κανένα σημείο του κυκλοφοριακού δικτύου λόγω: α) κυκλοφοριακών έργων που εξασφαλίζουν ανεξάρτητη και αρμονική σύνδεση του κτιρίου με το όμορο οδικό δίκτυο και β) χρήσεων του κτιρίου που δεν έχουν δραστηριότητα σε ώρες αιχμής.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version