Παρασκευή, 22 Νοε.
21oC Αθήνα

Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Οι εμπειρογνώμονες ψάχνουν τι έφταιξε – Συνεχίζονται οι έρευνες για τον Ευστάθιο Τσιτλακίδη

Πτώση Φάντομ στην Ανδραβίδα: Οι εμπειρογνώμονες ψάχνουν τι έφταιξε – Συνεχίζονται οι έρευνες για τον Ευστάθιο Τσιτλακίδη

Όλα τα πιθανά και απίθανα σενάρια εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες για την πτώση του αεροσκάφους Φάντομ στην Ανδραβίδα, από την οποία έχασε τη ζωή του ο 29χρονος Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας και αγνοείται ο 31χρονος Ευστάθιος Τσιτλακίδης.

Η πτώση του Φάντομ τη Δευτέρα (30.1.2023) στην Ανδραβίδα συγκλόνισε το πανελλήνιο. Τα πρώτα δυσάρεστα νέα έγιναν γνωστά λίγες ώρες μετά, καθώς ο 29χρονος υποσμηναγός Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας ανασύρθηκε νεκρός ενώ ο 31χρονος κυβερνήτης Ευστάθιος Τσιτλακίδης παραμένει αγνοούμενος, με την αγωνία των δικών του ανθρώπων να είναι στα ύψη.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του συνεχίζονται, με τους δικούς του ανθρώπους να ελπίζουν σε ένα θαύμα, καθώς όσο περνούν οι ώρες, τόσο οι ελπίδες να βρεθεί ζωντανός λιγοστεύουν.

Την ίδια ώρα, όπως αναφέρθηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, οι εμπειρογνώμονες ελπίζουν να ανασυρθούν κομμάτια του αεροσκάφους που θα μπορέσουν να δώσουν περισσότερες απαντήσεις στο ερώτημα τι πήγε στραβά και έπεσε το Φάντομ.

Τα σενάρια που εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες

Κρίσιμα κομμάτια του Φάντομ, όπως οι κινητήρες, τα φτερά και τα όργανά του, θα μπορέσουν να διαλευκάνουν τι μπορεί να συνέβη. Επίσης, εξετάζουν την πιθανότητα να προκλήθηκε κάποια ξαφνική βλάβη στα πηδάλια, ο κυβερνήτης να έκανε κάποιον απότομο ελιγμό ή ακόμα και να ένιωσε αδιαθεσία την ώρα της εκπαιδευτικής πτήσης.

Αλλά οι εμπειρογνώμονες δεν μπορούν να αποκλείσουν οποιοδήποτε σενάριο στο τι έφταιξε και έπεσε το αεροσκάφος, καθώς αναμένεται να εξετάσουν την πιθανότητα να συγκρούστηκε με πουλί ή ο χειριστής να εκτίμησε λανθασμένα την απόσταση από τη θάλασσα, αφού το νερό ήταν «λάδι» την ώρα της άσκησης.

Η μοιραία άσκηση και οι ελιγμοί με δυνάμεις 5G – «Ατύχημα μπορεί να συμβεί σε 4 με 5 δευτερόλεπτα»

Η φύση της άσκησης είναι τέτοια, που ένα ατύχημα μπορεί να προκληθεί μέσα σε 4-5 δευτερόλεπτα, δηλώνουν οι ειδικοί. Άλλωστε, το σενάριο της εκπαιδευτικής πτήσης είναι ότι το Φάντομ θα πρέπει να πετάξει «κάτω από τη μύτη του εχθρού» γι’ αυτό και το αεροσκάφος έπρεπε να βρίσκεται μόλις 100 μέτρα (300 πόδια) πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Η άσκηση συνήθως εκτελείται από δύο αεροσκάφη, με τους Μάριο-Μιχαήλ Τουρούτσικα και Ευστάθιο Τσιτλακίδη να βρίσκονται στο «νούμερο 2», το οποίο ακολουθεί τους απότομους ελιγμούς του πρώτου αεροσκάφους της εκπαιδευτικής άσκησης.

Το Φάντομ «βούτηξε» από μεγάλο ύψος σε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα με ταχύτητες που ξεπερνούσαν τα 800 χιλιόμετρα την ώρα. Η άσκηση απαιτούσε διαρκείς ελιγμούς, με τον κυβερνήτη να πρέπει να το θέτει διαρκώς σε νέα θέση μάχης, σε κλίση 60 μοιρών ώστε να προσεγγίσει τον εχθρό.

Την ώρα των ελιγμών, οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις στο σώμα τους που ξεπερνούν τα 5G.

«Όποιο αεροσκάφος πετάει με πιστοποίηση είναι ασφαλές»

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, αφού έδωσε τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του συγκυβερνήτη ρωτήθηκε για τα πιθανά αίτια της συντριβής και απάντησε ότι «δεν μπορώ να σας πω για τα αίτια του συγκεκριμένου δυστυχήματος.

Νομίζω ότι ήδη οι διερευνητές της Πολεμικής Αεροπορίας θα μπορέσουν να συλλέξουν κάποια στοιχεία και όχι όλα, γιατί τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεύτερης γενιάς δεν έχουν καταγραφέα πτήσεων, άρα από το ζευγάρι – το δεύτερο αεροσκάφος- από τις συνομιλίες, είτε από την κατάσταση των συντριμμιών που έχουν ήδη περισυλλεγεί, να βγάλουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα».

Πρόσθεσε πως «είναι δεδομένο και αυτό συμβαίνει σε όλα τα αεροσκάφη, είτε μαχητικά είτε πολιτικά, ότι όσο πιο κοντά είσαι στο έδαφος ή στο νερό, τόσο δυσκολότερη είναι η πτήση και οι χειρισμοί πρέπει να είναι μεγαλύτερης ακριβείας, γιατί το περιθώριο λάθους είναι πάρα πάρα πολύ μικρό».

Όσον αφορά την πιθανότητα ένα αεροσκάφος προηγούμενης γενιάς να μπορεί να θεωρηθεί «σαν καινούριο» μετά τις αναβαθμίσεις που πραγματοποιούνται ο κ. Κωνσταντέλλος ξεκαθάρισε πως «ένα αεροσκάφος, όπως και ένα αυτοκίνητο, αν είναι παλιό, δεν παίζει τόσο ρόλο, όσο το αν είναι καλοσυντηρημένο ή κακοσυντηρημένο. Αν ένα αεροσκάφος αυτού του είδους έχει περάσει τους περιοδικούς ελέγχους που προβλέπει η κατασκευάστρια εταιρεία είναι αξιόπλοο 100%. Οποιοδήποτε αεροσκάφος πιστοποιείται και πετά είναι ασφαλές».

Τα δάκρυα του πατέρα του 29χρονου και η επίσκεψη του Α/ΓΕΕΘΑ

«Διάλεξε τον θάνατο», δηλώνει στο newsit.gr και συγκλονίζει ο πατέρας του 29χρονου συγκυβερνήτη, Κώστας Τουρούτσικας. «Είναι το μεσαίο μου το παιδί. Ούτε κατά διάνοια δεν ήθελε να γίνει φαρμακοποιός, αλλά πάντα ήθελε να γίνει πιλότος. Τον παίρναμε από μικρό να βάζει φάρμακα στα ράφια αλλά δεν του έκανε κλικ».

«Ήταν η κακιά στιγμή. Με βοηθάει να μιλάω, φεύγει το μυαλό μου. Χθες ήμουν όλη την ώρα έξω, έκοβα βόλτες μόνος μου. Σε άθλια κατάσταση είναι όλοι στην οικογένεια, η γυναίκα μου είναι σχεδόν σε κώμα. Εμένα η ψυχραιμία με μάρανε, η ψυχή μου το ξέρει», πρόσθεσε ο κ. Τουρούτσικας στο newsit.gr.

Το βίντεο που τράβηξε ο πατέρας του νεκρού υποσμηναγού:

«Του έλεγα ‘έλα και μια φορά κοντά στο σπίτι, να σε δω σε έναν ελιγμό’. Μια μέρα, με πήρε και μου είπε να πάω σε ένα σημείο κοντά στο σπίτι. Όταν τον είδα είπα ‘Θεέ μου, ολοκληρώθηκα’…», δήλωσε στο LIVE NEWS και στον Νίκο Ευαγγελάτο ο πατέρας του.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Αρχηγός ΓΕΑ Θεμιστοκλής Μπουρολιάς επισκέφθηκαν το απόγευμα της Τρίτης (31.01.2023) την οικογένεια του 29χρονου υποσμηναγού

Οι δύο αρχηγοί ήταν ιδιαίτερα εγκάρδιοι με τον πατέρα του, Κώστα Τουρούτσικα, τον οποίο αγκάλιασαν -όπως φαίνεται και στα πλάνα που εξασφάλισε η εκπομπή LIVE NEWS του Νίκου Ευαγγελάτου- και του εξέφρασαν τα συλλυπητήρια τους για το δυστύχημα με το Φάντομ στην Ανδραβίδα.

Τελευταίες ειδήσεις